Bevallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by roshi, Mar 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    je gevoel volgen!

bij mijn eerste stonden ze ook vrij vroeg aan mijn ziekenhuis bed,bij deze (tja het is nog vroeg) bellen we pas een uur na de geboorte..we willen eerst een moment samen.

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    me moeder heeft op de gang gewacht omdat ze dat graag wou en het intreseerde me geen moer wie er nou wel of niet op de gang aan het wachten was

we hebben snachts wel gebeld naar me schoonouders dat we naar het ziekenhuis gingen maar ze kwamen smorgens pas langs om tekijken of er al iets was maar dat was niet zo zijn ze weer naar huis gegaan

om 16:00 belde me vriend om tezeggen dat we nog bezig waren en kwamen ze weer even naar het ziekenhuis toe toen ben ik 0m 17:05 bevallen maar hebben ze pas op de hoogte gebracht een kwartiertje later ze zaten heel ongeduldig tewachten op de gang en na een kwartier zei ik tegen me vriend nou ga het maar vertellen hhahah

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik erger me ook dood aan m'n schoonmoeder. Ze moeit zich steeds met alles en denkt dat ze alles beter weet. Ze woont helaas in hetzelfde dorp en zij is dan ook het type om heel haar familie onmiddellijk op de hoogte te brengen van zodra ik weeen zou krijgen. Zij zijn dan ook de allerlaatste die wij willen zien in de kraamkliniek.
    Wij hebben besloten om te zwijgen en niemand te verwittigen totdat de baby geboren is. En zelfs de uren nadien wil ik het liefst alleen zijn met de baby en m'n vriend.

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

pfff ik moet er ook niet aan denken dat er mensen op de gang gaan wachten tot ik bevallen ben zeg.. lekker samen met vriendlief en dochter zijn.. en daarna mogen anderen komen kijken.. tenminste zo gaan wij dat doen.. het is een heel bijzonder moment en dat wil ik alleen delen met haar papa..

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0

Klinkt als een superplan! Hihi! :)

6. Female

Female Niet meer actief

Ik vind je absoluut niet egoistisch.
    Wat belachelijk dat ze zich zo opdringen, ze zouden zich moeten schamen.
    Dat ze dat zelf niet aanvoelen en je gewoon ruimte geven.
    Ik vind het echt heel raar, op de gang wachten... :(

7. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Dat is wel heel erg vervelend, maar het is JOUW bevalling, jij bepaalt wat jij wil! Ik ook hoor...Gisteren had ik met mijn moeder over of ik in ziekenhuis wil bevallen of thuis, ik zei dat weet ik nog steeds niet, toen vroeg ze moet ik dan mee, ik zei heel graag en toen zei ze pfffffffffffffffffffffff! Dat weet ze uit de ervaring want ze was ook bij bevalling van Myrna, maar ik vind fijnere als ze erbij is ivm gehoor beperkingen.

En mijn schoonouders bel ik gewoon als ik weeen krijg, want ze wonen IN Frankrijk! Dus dan moeten ze nog 9 uren rijden!

8. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Is ook goed idee ;)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    misschien een stomme vraag maar is het tegen woordig mode dat er iemand bij je bevalling is?

Ik vind het vanzelf sprekend dat je dit met zijn 2e doet. wij hebben er gelukkig nooit woorden over gehad dat er iemand bij wilde zijn.
    Het enige wat me vriend ik ik hadden als mijn zusje er dan was om op mij op te passen als me vriend 's nachts weg was dat zei er bij zou zijn maar alleen als ze er was we zouden haar niet bellen ofzo.

10. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Wie weet hoe het tzt zal gaan? Er kan zoveel gebeuren!
    Waarom wil je s-moeder bij de bevalling zijn? Wat heeft zij daar nou aan?
    Wij hebben ook pas gebeld na de bevalling, toen Arend lekker lag te drinken bij mij. Bij ons gunden de verpleegkundigen ons ook veel rust en privacy en dat was echt heel fijn!
    Als je het zelf moeilijk vindt om met je s-moeder te praten kun je het altijd nog aan je vriend/man vragen om het eens met haar over te hebben.

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Toevallig heb ik t er gister met mijn vriend over gehad. Ik beval hopenlijk gewoon thuis, maar ik wil pas dat de ouders gebeld worden als de kleine er is en dan mogen ze ongeveer een uurtje erna komen kijken zodat ik eerst tijd heb om me even te douchen ofzo en kennis te maken met mijn meisje.

Mijn vriend ging er vanuit dat we de ouders zouden bellen op t moment dat de weeen waren begonnen, maar daar moet ik dus echt niet aan denken :S stel nou dat ik 48 uur ofzo bezig ben, dan word iedereen alleen maar zenuwachtig.

Hoe dan ook zei mijn vriend gelukkig dat t gebeurd zoals ik t wil omdat ik t zware werk moet doen :)

12. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Hi,

Mijn schoonmoeder vroeg mij en haar anderee schoondochter gister of ze niet bij onze bevallingen mocht zijn (mijn schoonzus is 38 weken). Wij allebei verbaasd (ik zeker heb al een kindje en bij de vrige is ze er nooit over begonnen). Maar beide willen we dit absoluut niet! We hebben dit wel een beetje ingekleed. Begon ze een heel betoog met wat we haar ontzegden, nu zou ze het nooit meemaken bla bla..

Ik zou haar dus ook nooit bellen als ik aan het bevallen ben, dan krijg ik de discussie aan het bevalbed of ze niet toch mag komen. als ik bevallen ben bel ik haar wel. En mag ze direct langs komen. Maar eerder niet.

Jooze

13. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Ik denk ook dat wij de (schoon)ouders pas bellen naar de bevalling, nu is het voor ons nog wel heel ver weg ;)

Maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik aan mijn schoonmoeder een grote steun zou hebben, dus misschien bedenk ik me nog wel ;)
    Ze is iemand die me er echt doorheen zou slepen en me gerust kan stellen :D

14. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0

Dat is toch ongelofelijk! :confused: :confused: Ik begrijp dat echt niet hoor! Zoiets vraag je toch niet?! Als je jouw schoonmoeder bij de bevalling wilt hebben dan vraag je dat toch zeker zelf wel.... En dan nog moeilijk gaan lopen doen ook! :rolleyes:

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo,

Hier is het niet mijn schoonmoeder, maar mijn eigen moeder die even moest slikken toen ik zei dat ik haar niet bij de bevalling wilde hebben. Toen zei ze, oh, dan bel je me gewoon zodra de weeen begonnen zijn. Maar ook daar heb ik helemaal geen zin in. Want wie weet duurt het dan nog dagen, en dan gaan ze ergens zitten wachten...dat zie ik helemaal niet zitten. Ik ga ook pas bellen als het kindje geboren is en ik lekker gedoucht ben en zodra mijn man en ik er klaar voor zijn. Misschien is dat 1 uur na de bevalling, misschien wel 5!

Groet Snoozie

16. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    we hebben een doorbraak ;)

mijn schoonvader heeft met "haar" gepraat en ze respecteerd onze keuze nu... ze wilde er nog wel even bijzeggen dat ze het heel jammer vind dat ze niet op de gang of in de wachtkamer mag wachten maar begrijpt het wel.

ben zo blij met mijn schoonpapa :D

@fleur 1, er is ook wel iemand bij hoor... mijn mannetje en onze beste vriendin. maar echt NIET mijn schoonma...
    @jooze, wil ze er echt bij zijn? jeetje... die van mij wilde tenminste nog alleen op de gang ;)
    @snoozie, zo denk ik er dus ook over :D

Liefs Shir

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Wat een fijne schoonvader heb je zeg! Hij wordt vast een 'Super Opa' :D

18. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Het si en blijft jou bevalling, jullie moment met de kleine daarna! Gewoon blijven zeggen dat je niet wil dat ze naar het ziekenhuis komt, heb je wel het idee dat ze toch gaat komen, dan zou ik haar pas nmaderhand bellen!

Ik ga zowiezo niet mijn schoonouders bellen als de bevaliing is begonnen,. dat horen ze daarna wel weer hoor!

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Jeetje! Ze is toch je schoonmoeder! Ze heeft het zelf dus al eens meegemaakt, anders had je nu geen man/vriend gehad om een kind mee te krijgen!

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik wil later heel grààg dat mn moeder erbij is :D we hebben een supergoede band en zij wil mij steunen en ik wil haar steun héél graag!
    Ik wil ook bevallen in hetzelfde ziekenhuis waar ik geboren ben (en mn vriend is er ook geboren:D), bij dezelfde gyneacoloog als mn moeder, dus dan is het extra leuk als ze erbij is.
    Vriendlief vindt dit ook geen probleem.
    Nu nog zwanger worden ;) ...

Maar mn schoonmoeder :eek: No way! Het is jouw bevalling, jouw kindje, jij kiest!

Share This Page