Hallo, de echo zegt steeds dat we verder zijn en dus voor de oorspronkelijke datum gaan bevallen, waar moet ik me dan eigenlijk op baseren? BV. uitgerekende datum 18/11, echo zegt 7/11
Het zegt niet zo heel veel volgens mij. Ik had zelf bij mijn vorige zwangerschap als uitgerekende datum 20 december. Dat werd teruggebracht naar 13 december, volgens de echo. Uiteindelijk ben ik nog weer 2 weken eerder op 30 november bevallen. En mijn babietje was nog wel erg klein, voor 38 weken, dus wie weet klopte de oorspronkelijke datum van 20 december toch wel. De verloskundige vond hem trouwens zo klein, doordat hij niet erg zwaar was, iets met al dan niet aanwezige rimpeltjes in zijn voeten, een nog hele goede placenta, veel huidsmeer.... allemaal dingen die bij een wat jonger kindje pasten.
Welke datum houdt de vk aan? Ik zou me daarop baseren. Maar je zegt dat je voor de 18e gaat bevallen, maar als het 7 november zou zijn, dan kan je nog steeds na de 18e bevallen want je mag tot 2 weken na de uitgerekende datum bevallen. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat je voor de 18e bevalt.
Ik ben uitgerekend op 3/11 maar de echo wees uit dat de grootte van onze baby een week voorloopt. Bij de pretecho zelfs anderhalve week. De verloskundige houdt gewoon 3/11 aan. De uitgerekende datum stellen ze vast op basis van de grootte van de baby. Het kan dus ook zo zijn dat jullie kleintje gewoon aan de grote kant is. Onze eerste 2 liepen bij de echo ook voor maar zijn beiden te laat geboren.
Hoe was het met de 12 weken echo? In het begin schijnen de schattingen het beste te zijn. Zeker aan het eind komt er meer variatie in de groei.