mijn bevallingsverhaal

Discussie in 'De bevalling' gestart door mad, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hoi,

Op vrijdag 14 juli 2006 ben ik bevaalen van een dochter genaamd Evi.

Ik was 3 dagen overtijd en kon wel janken dat ze er nog niet was op vrijdag omdat ik zoveel vocht vasthield en mijn bloeddruk iedere keer tegen de 100 aanzat. Ik was nog bij de verloskundige geweest die middag en had gevraagd of ze me wou strippen, maar dit wou ze pas doen als ik echt 41 weken was..... ik moest al bijna om de dag terug komen om m urine te laten checken en m bloeddruk te laten meten dus ik was t behoorlijk zat.....
    s `morgens was ik wel al m slijmprop verloren.

Om 18:00 zat ik gezellig op dit forum met de juli mama`s mee te kletsen toen opeens m weeen begonnen. in eerste instantie dacht ik; t zal wel niet zo zijn en t zullen wel weer voor weeen zijn. maar ze hielden best lang aan en kwamen om de 6 a 7 minuten. Om 19:30 ben ik lekker gaan douchen en om 20:00 was ik naar boven gegaan om m vriend te waarschuwen (die lag te slapen na een lange dag werken) hij dacht eerst dat ik een grapje maakte en wou de VK nog niet bellen maar ik zei dat t echt was begonnen en dat ik hier geen grap van maakte! ha ha ha
    om 21:30 was de VK gekomen maar toen had ik nog maar een vingertopje ontsluiting! balen dus. t kon ook eigenlijk niet anders want ik zat er nog best relaxd bij! de VK zei dat t wel nachtwerk zou gaan worden of zelfs de volgende dag........ en ik was al zooo moe van t hete weer etc!
    als er wat was mocht ik bellen en ze zou zelf ook nog contact opnemen.....
    maar anderhalf uur later om 23:00 waren mijn weeen zoooo heftig dat ik tegen m vriend zei dat hij de VK weer moest bellen en dat ze moest komen want ik voelde het hoofd drukken!
    hij zei; neee joh dat kan helemaal niet zo snel! wacht nou maar rustig af!
    dus ik zei; je MOET nu bellen! maar het was nogal druk met bevallingen dus kwam de VK pas rond 01:00 bij ons. echt ik hield t bijna niet meer!
    en toen ze er was had ik al 9 centimeter! dus ze ging dr tas pakken etc. en kwam weer terug.
    om 01:45 mocht ik beginnen met persen. in eerste instantie dacht de VK dat ze er zo zou zijn dus m vriend moest handschoenen aan om dr op te vangen als de kraamverzorgster er nog niet zou zijn.
    maar het persen verliep wat moeizamer. ze wou niet door de bocht! wat een hel was dat! ik moest op de baarkruk voor de zwaarte kracht en bijna was ze op de kruk geboren, maar omdat m huid niet goed wou mee rekken moest ik weer op bed en werd ik ingeknipt. daar voelde ik echt NIETS van. wou alleen maar m kind eruit persen. na de knip was ze er echt binnen no time,....... en om 02:45 is onze prinses dan uiteindelijk geboren! voor m gevoel is alles heeel snel gegaan en hebben we een hele mooie bevalling gehad. vond het best jammer dat m vriend haar niet heeft kunnen opvangen maar ben blij dat alles zo goed is gegaan.
    Het hechten zelf vond ik minder prettig maar na een bevalling kan dat je echt allemaal niets schelen. 1 blik naar m kindje en ik vergat de pijn van t hechten! vond de eerste 2 dagen wel pijnlijk maar ik had ook echt een flinke knip! nu gaat alles weer oke!

Evi had wat opstart problemen...... ik zou geen borstvoeding gaan geven maar ben er op dag 4 toch mee gestart omdat zij zoooo erg last had van buik krampen. was echt heeel zielig. Borstvoeding is toch lichter verteerbaar zeggen ze en ik kolf het nu af. we hebben meteen een ander kind! ze heeft nu nauwelijks meer last van kramp gelukkig.

foto`s van m schatje staan in m album :D :D
    En ik hoop dat iedereen zn bevalling net zo mooi mag beleven als wij dat gedaan hebben! ik zag er best wel tegen op maar t is me echt mee gevallen! nu gaan we lekker genieten met ons gezinnnetje!

x Mad en Evi.

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wat een verhaal! Ik vind het heel fijn om bevallingsverhalen van andere meiden te lezen, kan je toch een beetje lezen wat voor uiteenlopende scenario's je kunt verwachten. En wat een prachtig kindje zeg, wees er trots op!

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja Mad, ik vind dat het ook een hele mooie bevalling was als ik het zo lees!! En heel erg lang duurde het gelukkig ook niet :rolleyes:

xxx Marijke

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Mad, wat een mooie bevalling zeg! Zou ik ook wel voor willen tekenen :)

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mooi bevallingsverhaal en een erg mooie dochter!

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    mad lekker vlot he.. van 1 naar de 10 cm bij sommig eduurt dat dagen... ben blij voor je dat het zo snel is gegaan.. nu ikke nog en de rest van de juli mamas...

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    goh dat klinkt best wel als een bevalling waar ik voor zou tekenen... :D

straks onze verhalen... :D

8. Gefeliciteerd met jullie dochterje. Geniet er maar lekker van.
    Wat goed dat het lekker snel ging.

Liefs kelly

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Klinkt als een mooie bevalling. Leuke foto's zeg, echt een droppie. Genieten er maar van!

Pim

10. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Mad, een mooi verhaal zeg! Ik hoop dat mijn bevalling wat van die van jou wegheeft ;)
    En jullie kleine meid is echt een schatje!

11. Niet meer actief

gefeliciteerd met je prachtige meisje!!

Groetjes mama van janelle & Juliën

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wat een heerlijk verhaal!
    en wat een heerlijk ing vane e dochter!
    ben er maar trots op! het is een pracht kindje!

Deel Deze Pagina