Geplande keizersnee ervaringen?

Discussion in 'De bevalling' started by Leaf, Oct 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi hoi,

Aanstaande dinsdag staat er bij mij een keizersnede in de agenda ivm stuitligging.

Ik ben hier heel nerveus voor en eigenlijk ook wel echt bang! Nu ben ik heel benieuwd naar verhalen over geplande keizersnedes. Hoe ze zijn verlopen en ervaren.

Was je moe na de operatie? Hoe snel liep je weer en mocht je naar huis? Hoe lang heb je goed pijn gehad aan de wond? Kon je wel genieten van je kleintje?

Zoveel vragen! Eigenlijk meer! Haha. En de belangrijkste vraag, watvoor advies zou je iemand geven die een keizersnede krijgt?

Ik lees graag jullie verhalen en eventuele adviezen!

2. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    Spannend! Ik krijg dinsdag ook een keizersnede :)
    Vorige keer een spoed gehad dus het is niet helemaal te vergelijken. Toen ben ik ook heleemaal onder narcose gegaan. Nu krijg ik een ruggenprik.
    Mijn ervaring van de vorige keer was in elk geval niet traumatisch. Het was jammer dat ik onder narcose moest maar goed het was ff niet anders. Na de keizersnede heb ik van de operatie weinig last gehad. Ik ben natuurlijk flink in de was en stoned geweest van de narcose maar verder mocht ik weinig klagen. Ik kreeg spierverslappers (ivm zwangerschapsvergiftiging) waardoor ik de volgende dag nog niet uit bed mocht. Uiteindelijk de dag erna wel uit bed geweest en zelf naar de douche gelopen om te douchen(mocht officieel niet maar de verpleegster gunde het me wel en ik wilde zoo graag). Normaal doe je dit gewoon de volgende dag als je je goed voelt.
    Genieten van de kleine kon ik wel. Ik mocht alleen niet naar huis ivm hoge bloeddruk en dat vond ik heel moeilijk. Vooral omdat ik me gewoon goed voelde. Ik mocht na 5 dagen uit eht ziekenhuis en ben thuis gewoon lekker mijn eigen gang gegaan. Wel even extra rust in de middag genomen maar verder lekker beneden op de bank gezeten en zoveel mogelijk "normaal" leven.
    Ik ken ook andere verhalen over een keizersnede.. Mensen die er echt lang last van hebben en moeilijk kunnen lopen enz.. Dus ik ben ook wel een beetje bang dat het nu wat minder goed zal gaan. Maar ja.. Het is afwachten ;)

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Oh wat grappig dat je ook dinsdag een keizersnede hebt! Hoelaat? Haha

Pfoe 5 dagen is erg lang zeg! Hopelijk mag je deze keer eerder naar huis en gaat alles voorspoedig.

4. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    Tot nu toe sta ik erop voor 12.00 uur.. Hele irritante tijd, haha. Als je voor 13.00 uur wordt geholpen moet je al vanaf de avond ervoor 22.00 uur nuchter zijn.. Maar als er een spoedgeval tussen komt schuif ik natuurlijk gewoon op naar een later plekje ;) Dus ik ben zeer benieuwd of ik het volhoud zonder eten, haha.
    Als je 5 dagen moet blijven is er wel wat mis hoor. Ik bedenk ineens dat mijn zus ook een spoed heeft gehad (kindje lag verkeerd) en die mocht de volgende dag al naar huis. Dus ik ga er nu gewoon van uit dat als alles goed gaat ik 2 nachtjes moet blijven.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik heb een geplande KS gehad. Vond het gevoel erg raar je voelt wel dat ze bezig Zijn maar dit doet geen pijn, rarae gewaarwording. Ruggenprik duurde FF voor die zat maar dat vond ik niet echt vervelend. Vond het heel fijn dat ik gelijk mijn kindje vast mocht houden. Op de uit slaapkamer direct aangelegd, tenminste poging ertoe, ze haptr nog niet goed. Daarna morfine prik in MN beeen en terug naar MN kamer. Daar gewassen en toen lekker verder knuffelen met die kleine en familie bellen. De volgende ochtend MN bed uit om te douchen. Eerste keer was erg pijnlijk om je bed uit te komen maar daarna ging het snel beter maar blijft nog wel FF pijnlijk. Die avond MN catheter eruit en de volgende ochtend, dus na 48 uur naar huis. Op aanraden van de verpleging vroeg in de middag naar huis gegaan omdat dan de kraamzorg nog fijn even een paar uurtjes komt. Wel fijn als je net thuis komt. Heb erg veel last van kraamtranrn gehad maat wel enorm genoten van onze dochter! En nog een klein advies hou een kussen bij de hand voor als je moet lachen of hoesten als je die tegen je buik aan drukt doet t veel minder zeer.

6. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    Oohh die katheter.. Wanneer plaatsen ze die? Als je verdoofd ben? Pff das het enige waar ik echt tegenop zie!

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier werd hij geplaatst vlak voor we naar OK gingen. Was niet heel comfortabel maar deed geen pijn na OK voelde ik m niet meer ook niet toen de verdoving uitgewerkt was

8. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier 1x een spoed sectio en 2x gepland waarvan de laatste als 'gentle sectio'
    Bij alle3 de ks's was ik na 2 nachtjes ziekenhuis weer thuis. Na 24uur ging de katheter eruit en moest ik zelf uit bed en naar de wc lopen. Eerste keer ging onwennig want je weet niet hoe je t beste kan opstaan,lopen en weer gaan zitten. de andere 2 keren wist ik t wel en dat ging beter. Eerste week kon ik alleen maar op me rug liggen en niet op me zij draaien,terwijl ik lekker slaap op me zij,maar je bent zo moe dat je wel slaapt. Het vervelende vond ik altijd is dat je zelf de eerste week je kindje niet uit bedje kan halen en in bad kan doen en alle hulp zeer welkom is. Mijn herstel is bij alle3 verschillend geweest,maar 1 tip,overhaast niet en neem je tijd voor je herstel,je heb tenslotte wel een operatie gehad...
    Wat betreft de ks zelf,bij mij alle3 de keren met ruggenprik en vond daar niks engs of pijnlijk aan. katheter werd hier gezet na de ruggenprik. Ik wens je veel succes en probeer er ook van te genieten,je kindje word tenslotte geboren. Je bent in goede handen in de OK met zoveel personeel rond je bed ;)

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier afgelopen woensdag een geplande gehad, ook de zogenaamde gentle sectio. Echt een wereld van verschil tov een spoedkeizersnede. Katheter werd op de afdeling al geplaatst, erg vervelend gevoel, maar zodra de ruggenprik zit voel je er niks meer van. Na 24 uur mocht ie eruit en mocht ik dus ook uit bed. Ik heb kunnen zien hoe het kindje eruit kwam en hij mocht direct bij mij. Ook op de uitslaapkamer al kunnen aanleggen.
    Het blijft een operatie en ik vond het dus ook echt wel spannend. Ik had ook veel last van dippende bloeddruk tijdens de operatie waardoor ik niet altijd comfortabel was. Maar al met al viel het reuze mee en ik mocht naar 2 dagen naar huis. Nu nog steeds wel pijn aan de wond, maar ik vind het nu zonder pijnstilling prima te doen. Vooral wat maris ook al zegt, doe het vooral rustig aan daarna! Veel succes en straks lekker genieten van de kleine want dat kan prima hoor :D

10. Leaf

Leaf Niet meer actief

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Het stelt me toch een beetje gerust. Ik moet morgen om 10 uur in het ziekenhuis zijn. Mij is gezegd vanaf 00.00 uur nuchter. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten want ik ben niet heel goed zonder eten! Ik heb van mezelf al snel een lage bloeddruk :p.

Nou ik laat het maar allemaal op me af komen, kan niets anders doen! Ik hoop dat ik donderdag naar huis mag maar we zullen zien! :D

11. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Heel veel succes! En ik mocht 2 uur voordat ik moest melden nog een beschuitje eten en wat thee drinken..
    Wens je een voorspoedige bevalling en geniet! ;)

12. Mamalady1988

Mar 2, 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Ik krijg ook een geplande keizersnee ivm
    Stuitligging. Ik ben woensdag 37 weken. Met hoeveel weken werd
    De operatie gepland?
    Ik ben ook zenuwachtig. Ben al een stressniveau van mezelf.
    Willen jullie mij laten weten hoe het js gegaan?
    Heel veel succes dames.

13. femhe

femhe Lid

Jan 23, 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben twee weken geleden bevallen met een geplande keizersnede. Twee jaar geleden werd onze eerste zoon metveen spoedkeizersnee gehaald. Wat een wereld van verschil. Alles ging heel relaxed en werd goed uitgelegd. Ik moest me ook om 12 uur melden, 14 uur sectio. Alleen begonnen bij mij die nacht spontaan de weeën., waardoor we om 6 uur al op het zh waren. De weeën deden tecweinig om het ok schema om te gooien. Maar het was goed te doen. De katheter en het infuus werden rond 12 uur ingebracht en de ruggenprik kreeg ik in de ok. Er werd in de ok veel contact gehouden met mij om te kijken of ik me nog goed voelde. Dit was erg prettig. De kleine mocht ook gelijk op mn buik na de sectio. Heel erg fijn! Ik mocht direct naar de kraamafdeling en na 48 uur naar huis. Het herstel gaat goed. Sneller als na de spoedkeizersnee. Heel veel succes morgen!!

14. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    Vanmiddag intake gehad in het ziekenhuis. Ik moet 10.30 uur aanwezig zijn. En om 12.30 uur sta ik ingepland. Maar natuurlijk allemaal onder voorbehoud. Ben nu vooral zenuwachtig omdat het wel een operatie is wat je moet ondergaan. Maar een gewone bevalling is ook niet zonder pijn ;)

Leaf: heel veel succes morgen! En ik hoop dat je vannacht een beetje kan slapen.. Zal hier lastig worden :)

15. coow89

coow89 Lid

Jan 30, 2010
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    @leaf: Heel veel succes morgen!

Verder lees ik ook even mee. Hier waarschijnlijk ook een geplande sectio ivm stuitligging, tenzij hij nog draait maar daar heeft de gynaecoloog niet zoon vertrouwen in (zou nog moeten kunnen 35+3 weken nu).

16. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Spannend allemaal voor jullie, veel succes!

17. Leaf

Leaf Niet meer actief

@Haailena Jij ook heel veel succes! En nee hier slapen gaat er ook niet in zitten denk ik. haha

Zo'n gek idee. Morgen zijn we een baby rijker!

18. Mamalady1988

Mar 2, 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames Hoe is het gegaan?
    Hoop dat het jullie is meegevallen
    Ik moet om 11 uur bij de gyn zijn want dan gaan we denk ik een datum bespreken.

Share This Page