Ik ben vast de enige , ik zou zeggen meenemen. Er zijn veel buitenlandse gezinnen/asielzoekers in een soortgelijke situatie al hebben die dus helemaal geen opa/oma en daar zijn de kinderen gewoon bij de bevaling in het ziekenhuis, verre van ideaal maar ja als t ECHT niet anders is...
Maar het kan dus wel anders. Ik vind niet dat je je kindje kan opzadelen met de pijn die jij als moeder meemaakt tijdens de bevalling. Op de gang laten lijkt mij ook niet kunnen, aangezien partner in de kamer is bij de bevalling en je kind dan alleen op de gang? En stel je bevalling duurt uren?
Maar jonge kinderen lopen niet heel erg in de weg van verloskundige en gynaecoloog etc? Ik kan mij echt niet voorstellen dat het heel vaak voorkomt dat jonge kinderen mee gaan. TO geeft aan dat haar kleine nu eenkennig is. Wat als ze dat over een half jaar nog is? Ligt TO in een perswee en wil de kleine graag op schoot.
Tsjah maar zoals ik zeg soms is het noodzaak en is de vader dus meer met het kind bezig. Als je dat niet wilt wellicht een vriendin/doula regelen.
Ik ben het met je eens dat het wel anders kan in to’s geval. Maar dat je je kind opzadelt met de pijn van de moeder, is voor iedereen anders, ik ernaar het niet als echte pijn. Mijn kinderen vonden het prachtig en heel belangrijk, ze hadden de keuze om erbij te zijn of niet! Ik denk dat dit kind te jong is om het te begrijpen. En daarom zou ik het niet doen. Toen mijn tweede dochter geboren werd was de eerste ook nog te jong om het te begrijpen. Tijdens de weeën wilde ze op mijn rug zitten, oma gebeld en heeft haar opgehaald. Iemand achter de hand hebben is het fijnste.
Niet te vergeten dat vrouwen van buitenlandse afkomst vaker thuis dan in het ziekenhuis bevallen. En als het gaat om een asielzoeker in een AZC wordt er daar opvang geregeld.
Eenkennigheid en boze buien is iets heel gewoons bij kleine kinderen, iemand die zelf kinderen heeft, of een ervaren oppas, zal daarmee om kunnen gaan. Maar ik snap dat je wat huiverig bent geworden door de ervaring met je schoonmoeder (als ik het goed begrijp tenminste). Het lijkt me niet handig als zij gaat oppassen, je laat haar daar niet met een gerust hart achter. Dus zoek iemand anders, en begin op tijd zodat je dochter kan wennen. Ze zal dat misschien niet zo leuk vinden, maar je wilt een peuter echt niet meenemen naar het ziekenhuis. Je vriend zal zich dan toch met haar moeten bezighouden en niet met jou. En jij zult je ook niet kunnen concentreren op je bevalling omdat je met je hoofd bij haar bent. En dan heb ik het nog niet eens over mogelijke complicaties en wat ze allemaal te zien zou kunnen krijgen, op een leeftijd waarop ze er niets van zal begrijpen. Niet doen, echt niet! Is het nog een optie om je vriend bij haar te laten en iemand anders mee te nemen naar het ziekenhuis? Ook niet ideaal natuurlijk. Waar ga je eigenlijk naartoe verhuizen?
Je hebt nog wel even tijd om alles te regelen. Ik zou alvast gaan kijken naar een manier van kinderopvang in jullie nieuwe buurt? Buurmeisje of dergelijke. Leg je situatie uit, mss vinden de buren het wel hartstikke leuk? Ik weet natuurlijk niet of je ver weg verhuisd, anders kan je kindje alvast vaker kennismaken met de nieuwe buurt/buren. En voor de bevalling; kind mee naar het Zh is echt geen goeie optie, behalve als het alleen is terwijl jullie wachten dat opa/oma haar daar ophalen zodat jij rustig kunt bevallen. En als helemaal niks werkt, kun je mss een doula mee naar het zh nemen terwijl je man bij jullie kindje blijft?
Ja dat komt nog best vaak voor vertelde mijn vk. Vooral bij (oud)vluchtelingen die nu wel gewoon in flatje wonen. Hebben vaak geen netwerk en regelen dan ook niks, hoe vaak de VK ook zegt dat ze buren enz moeten vragen om op de kinderen te passen. Daar balen zij ook van maar je weet natuurlijk ook niet waarom zij niemand vertrouwen enz
Ben het met de rest eens dat er in een half jaar heel veel kan veranderen, dus ik zou ook alvast op zoek gaan naar een evt oppas. Wij zijn een jaar geleden verhuisd en tuurlijk is dat heel erg wennen maar onze dochter had er het minste last van en is dol op onze buren en buurmeisje past wel eens op. Mijn bevalling van haar broertje ging trouwens heel snel (binnen 2uur). Toen wij naar het ziekenhuis gingen deden mijn ouders dat ook om haar op te halen. Ik beviel alleen al toen ik net 5 min in de verloskamer was dus met dochter erbij. Ik was me heel bewust dat ze er was en heb toen ook nog tegen m'n man gezegd dat hij haar op schoot moest nemen voor haar rust (en die van mij). Omdat t zo snel ging was het prima, maar zou het nooit zo plannen, want ik weet niet of ik me genoeg zou kunnen concentreren op de bevalling. Maar dat is voor iedereen vast anders...
Wat balen zeg, maar stel dat je echt geen oppas kan regelen dan eventueel dat er iemand anders bij de bevalling kan zijn (iets van een doula/vriendin) en dat je man bij je kindje is?
ja ben al opzoek naar een geschikt iemand er zit in dat ziekenhuis een kinderopvang voor medewerkers dus dacht miss kan ze daar voor een dagje ofzo la ik dat te voren bespreek want ik ga ook naar de poppoli en ga het daar ook bespreken bedankt voor je reactie
ja dat is ook zo en hoop dat het idd anders is over een half jaar het is nu echt erg gewoon ik kan niet normaal maar t toilet gaan als ik even naar boven ga om de wasmachine uit te zetten raakt ze al helemaal overstuur maar goed hoop dat t snel over is bedankt voor je reactie
ja dat van een ontdekkingstocht haha had ik nog niet aan gedacht het is wel zo dat je daar alleen op een kamer ligt en 1 iemand mag blijven slapen ook bedankt voor je reactie
maakt niet uit ik was ook niet super duidelijk dus je kon het niet weten en als ze wel daar moet verblijven ga ik er zeker over praten want de andere kleinkinderen pakt ze ook fysiek aan en ik wil da gewoon niet hebben bij mn dochtertje en omdat ze nu zo opstandig en eenkennig is maak ik me daar nog veel drukker om dat anderen niet weten hoe met der om te gaan bedankt voor je reactie
nee heb heel weinig mensen om me heen jammer genoeg dat heeft bepaalde redenen de bevalling van mn dochterte heeft 26 uur geduurd vanaf de eerste wee 19 uur daarvan in t ziekenhuis hoop natuurlijk dat t deze keer sneller gaat maar ga wel uit van een dag ofzo dat er op der gepast moet worden hoop dat het okk voor haar geldt dat ze zich snel kan aanpassen ook bedankt voor je reactie
ja als ik echt geen oppas heb zal ik wel moeten ook kan der moeilijk alleen thuis laten want mn vriend moet meerijden kan zelf dan niet gaan rijden naar t ziekenhuis weet ook dat t niet ideaal is en hoop op een goede oppas voor der of dat de baby er al uit is voordat ik t weet hahaha maar dat zal wel niet bedankt voor je reactie
hoop ook dat t wel anders kan ben wel weer van plan pijnstilling te nemen haha dus dat scheelt als ze erbij zou zijn dat ik niet kapot ga van de pijn
hahaha sorry moest hier wel even om lachen dat is de laatste tijd wel echt dat ze perse op mijn schoot wil zitten dus zag t even voor me haha