bevalling 2e kind geen oppas voor eerste kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emama, 16 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja klopt maar die woont bijna 200 km verder dus dat is ook geen optie heb er wel aangedacht maar denk dat hij en zijn vriendin nooit optijd bij mij kunnen zijn kan het er nog wel met hem over hebben hij heeft een auto hij zit alleen wel met zn werk ook

vind het wel leuk dat je je dat herinnert

bedankt voor je reactie zet me wel even aan t denken

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar ga je nu opzoek naar een oppas?

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Of toch thuis bevallen??

4. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja ben van plan mijn broer en zijn vriendin te vragen ook al wonen die niet om de hoek verleden keer ben ik 26 uur bezig geweest dus denk dat ze t wel zouden redden om te kunnen komen hoop ik en weet dat zijn baas ook wel redelijk flexibel is maar denk er nog wel ook even over na en ga het wel met hem bespreken hij is altijd heel erg leuk en lief met mn dochtertje en respecteerd mijn regels zeg maar

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar waarom ga je niet op zoek naar een oppas in de buurt? Is voor de toekomst toch ook handig?

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    wel over nagedacht maar ik had zoveel pijn verleden keer ben toen ook ingeleid omdat het niet opschoot

zou sowieso ingeleid gaan worden 2 dagen erna maar ik was gestript en daarna kreeg ik zoveel pijnlpijnlijke weeën dat ik uiteindelijk wel pijnstilling wou wat ik eerst niet wou

dus nu wil ik eigenlijk wel van te voren pijnstilling

7. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja zou ook kunnen maar net als mijn broer die begrijpt mij natuurlijk beter
    dat geeft mij een beter en veiliger gevoel maar heb er wel over nagedacht

heb ook last van angststoornissen dus dat helpt allemaal niet echt mee

8. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    heb net mijn broer gesproken en hij denkt dat t wel zou kunnen maar moet het eerst met zijn vriendin bespreken

dus als dat zou kunnen zou ik wel blij en gerustgesteld zijn

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    en wat nou als je door complicaties of wat dan ook in het ziekenhuis moet blijven ?
    of iets anders?
    weet niet hoe oud je dochter is maar het is voor haar ook goed om te wennen aan anderen...

Draaikont en Boommm vinden dit leuk.
  10. HvO

HvO Niet meer actief

Ik ken je persoonlijk natuurlijk niet. Maar het klinkt voor mij alsof je zelf ook heel erg angstig bent om je dochter bij iemand anders te “laten”. Begrijpelijk ook wel als je dat stukje met je schoonmoeder meerekent.

Loop je bij de POP-poli? Misschien kunnen zij je nog heel goed advies geven, in combinatie met je angststoornis.

Hopsatee, mutskuh en Boommm vinden dit leuk.
  11. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    dat is geen probleem gelukkig want dan is papa er voor der gewoon

12. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja om eerlijk te zijn wel en ook na het incident ben ik er ook niet geruster op

ja ga dit keer weer naar de poppoli en ga het er zeker wel over hebben

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    die hoeft niet te werken?

Boommm vindt dit leuk.
  14. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    nee die neemt vrij dat is geen probleem gelukkig met mn dochtertje mocht hij ook telkens zo weg omdat ik lichte zwangerschapsvergifteging had en ineens heel snel in t ziekenhuis moest zijn een paar keer

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je broer vragen is een goede optie.
    Snap dat je je dochter liever niet naar je schoonmoeder doet.
    Ik zou sowieso een oppas gaan regelen. Niet alleen voor de bevalling maar ook voor de komende tijd. Je krijgt denk ik nog een echo? Controles? Dan is het ook fijn om een keer een oppas te hebben.
    En maak je niet te druk. Je dochter zit in een fase. Kan over een tijdje heel anders zijn. Mijn dochter wil nu ook even niet naar de peuterspeelzaal. Tranen, aan mij vastklampen. Afscheid is moeilijk maar als ik haar kom ophalen heeft ze altijd heerlijk gespeeld. Door los te laten leren ze ook dat mama weer terug komt.

Wie weet ken je over een paar maanden wel wat buren wie in geval van nood op je dochter willen passen.
    Komt tijd, komt raad.

Boommm en Emama vinden dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ook dan is het helemaal NIET slim om kinderen thuis te houden. Toen ik thuis wilde bevallen raadde de verloskundige echt met klem aan om de kinderen van te voren al op te laten halen door iemand. Om meerdere redenen. Niet prettig voor je kind als die wakker wordt van het gekreun en geschreeuw van zn moeder. zn mama zo ziet liggen, vreemde in huis enz.
    Het kan de vordering van de bevalling tegenhouden als moeder meer bezig is met het kind in de slaapkamer ernaast dan met de bevalling. En als het mis dreigt te gaan/naar het ziekenhuis moet voor bijv spoedkeizersnede of wat dan ook dan moet je gaan wachten totdat er iemand komt om je kinderen te halen of op ze te passen OF je moet ze meenemen naar het ziekenhuis.
    nee, geen strak plan..

Emama vindt dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ach, dat zegt niks. ik had bij de 1e ook veel pijn en moest naar het ziekenhuis omdat het niet opschoot. pijnstilling gehad en totaal heeft de bevalling 18 uur geduurd.

de 2e is gewoon thuis geboren in 2 uur tijd. en nauwelijks tot geen pijn gehad:)

Emama vindt dit leuk.
  18. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #59 Damay77, 19 jan 2018
    Laatst bewerkt: 19 jan 2018
    Heeft NIKS met paniek zaaien te maken maar met gezond verstand en vooruit denken. zij hebben denk ik net iets meer ervaringen met bevallingen dan jij en ik;)
    Mijn ouders hadden ook geen oppas. wij werden wakker van geschreeuw van mn moeder. nog een lichtelijke trauma aan over gehouden. Mn moeder moest met spoed naar het ziekenhuis en daar zaten we dan. 6 en 4 jaar oud. Alleen in de wachtkamer....

mn collega hetzelfde. die zou wel even thuis gaan bevallen en liet de kinderen thuis want die werden toch nooit wakker. tja, toen wel. kinderen janken want ze hoorden hun moeder die pijn had en wilde naar haar toe. collega die zich niet meer kon concentreren op de bevalling ivm kinderen in de buurt. kinderen die steeds naar hun vader en moeder vroegen. collega moest naar het ziekenhuis en had niks geregeld qua oppas. zus van ver moest komen. tja helaas, vaders moest bij de kinders blijven en collega alleen met de ambu naar het ziekenhuis. vader heeft de bevalling gemist.

bij de 2e ben ik thuis bevallen en mn oudste die nooit wakker werd, werd nu wel wakker. nou was het sowieso al de bedoeling dat ze opgehaald werd maar dat was maar goed ook want ze was nu al in paniek. en geloof me, dat is niet fijn als je weeen hebt en je kind is in paniek....

dus nee, geen paniek zaaien.

20. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Je hoeft niet zo te schreeuwen, je punt is wel duidelijk zonder grote letters. Mijn verloskundiges hebben zat ervaring hoor. En ik inmiddels ook ;). Mijn kinderen waren goed voorbereid op wat er komen ging, en hadden de keuze binnenshuis om erbij te zijn of niet. Je kan prima voor een veilige omgeving voor je kinderen thuis zorgen tijdens je bevalling. En dat mis ik bij de voorbeelden die jij nu noemt. En geen extra oppas om je kinderen te begeleiden, en ik lees dat de kinderen schrikken en afgeweerd worden van hun moeder, dat is wel angstig ja, maar eigenlijk niet nodig. Als ze voorbereid zijn op wat er komen gaat, dat mama af en toe wat moeilijk kijkt of kreunt ( schreeuwen ken ik niet). Ik zou het nooit bij een eerste bevalling gedaan hebben, begrijp me niet verkeerd, maar om te stellen dat kinderen zo ver mogelijk bij een bevalling vandaan moeten want het is traumatisch, nee het kan heel erg mooi zijn voor iedereen in het gezin.

Deel Deze Pagina