bevalling 2e kind geen oppas voor eerste kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emama, 16 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Onze kids zijn er straks waarschijnlijk gewoon bij, laatst als doula ook aanwezig geweest bij een bevalling waar kind bij was. Maarrr bij ons is inderdaad wel mijn moeder paraat te komen indien nodig.

Lafelife vindt dit leuk.
  2. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mooi! Bij ons mijn zus aanwezig eventueel op een andere kamer als ik dat op dat moment wens. Ik mag (hopelijk) eind mei weer bevallen.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mijn zoon viel al half flauw toen hij in de kraamweek de badkamer binnen kwam en een kraamverband met bloed zag. Ik denk dat hij een trauma had opgelopen van de bevalling :roflmao::eek:

mams1 en Emama vinden dit leuk.
  4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Scheelt dat ik in bad beval Haha, maar hier kijken ze ook wekelijks beval filmpjes ze vinden t prachtig

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier ook in bad, bijna niets te zien van je onderkant tijdens en na de bevalling. Hier waren ze juist heel geïnteresseerd in de placenta :)

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ik zou toch proberen oppas te regelen en veel contact mee laten zodat ze aan de oppas went.
    Angst die jij hebt om haar bij iemand te laten voelt ze ook aan waardoor ze dus ook panniekerig word..
    En anders zou je toch alleen moeten bevallen..

Emama vindt dit leuk.
  7. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    zou mooi zijn als dat ook bij mij zou gebeuren maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben haha

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik ook hoor. Ik was echt als de dood voor deze bevalling. bij de vorige bevalling is veel mis gegaan. vacuumpomp, catheters, ik en kind ziek enz.
    ik was echt in paniek.

En deze bevalling was echt totaaaaal anders. relaxted terwijl ik dat nooit ben. in alle rust thuis enz.
    het kan dus wel degelijk :)

Emama vindt dit leuk.
  9. Cest la vie

23 sep 2016
    70
    24
    8
    Wat een lastig probleem. Goed dat je er nu al over nadenkt!
    Los van de opvang tijdens de bevalling, zou ik je sowieso aanraden in je nieuwe woonplaats contacten te gaan leggen.

Je gaat er nu van uit dat je keurig op tijd bevalt, maar wat als de kleine te vroeg komt en een paar weken op neonatologie moet verblijven? Daar kun je ook geen kinderen meenemen en je man zal dan op een gegeven moment ook weer aan het werk moeten.
    Er zijn nog zat andere situaties waarin je de komende jaren opvang nodig gaat hebben.
    Wat als je man of een van de twee kindjes plotseling in het ziekenhuis opgenomen zou worden? (val van de trap, blinde darm ontsteking...) Je zult je dan moeten opsplitsen en kunt daarbij niet altijd kinderen meeslepen.
    Misschien kun je (als het financieel ook haalbaar is) je oudste in je nieuwe woonplaats aanmelden bij een gastouder of dagverblijf voor 1 dag in de week? Als je eenmaal binnen bent, kun je bij noodsituaties (of de begonnen bevalling) vast ook wel op andere dagen als de vaste dag je kindje komen brengen.

Eenmaal als de oudste naar school gaat krijg je vanzelf wat meer contacten maar voor die tijd zou ik toch zeker ook alvast contacten gaan opbouwen zodat je een "vangnetje" hebt.

Succes in ieder geval, hopelijk vind je een oplossing voor je bevalling waar je je goed bij voelt!

Paardenbloem en Emama vinden dit leuk.
  10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier zijn mijn oudste dochter en mijn vriend aanwezig bij bevalling .
    Mijn moeder blijft bij de 2 kleintjes , of mijn moeder is bij bevalling en is mn oudste bij de 2 kleintjes ( die is dan 15)
    In het uiterste geval blijft mn buurvrouw bij de kinderen ( beetje mama figuur geworden aangezien mn eigen mama zover weg woont )
    Kideren noemen haar ook oma dus ach dat komt wel goed

Emama vindt dit leuk.
  11. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je zal denk ik toch iets achter de hand moeten hebben topic starter. Onze oudste is naar mijn ouders gegaan op 1 uur rijden. Ziekenhuis vertelde mij dat als het allemaal heel snel ging we de oudste ook mee mochten nemen maar het ziekenhuis en dat mijn ouders hem daar oppikten. Uiteindelijk heb ik ook nog totaal 4 dgn in jet ziekenhuis gelegen met de baby dus daar moet je ook rekening mee houden. Mijn oudste is toen Sl die tijd bij mijn ouders geweest. Heb je geen vriendin waar ze naar toe kan. Stel je voor dat je ook een aantal dagen in het ziekenhuis ligt en manlief werkt dan wordt het wel heel lastig voor je dochter.

Deel Deze Pagina