Bevallen en vrouwenmantel thee effectief?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loraintje, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    hey meiden

Ben 37+4 en ik kan gewoon echt niet meer.
    Ik heb een heerlijke zwangerschap achter de rug met weinig klachten dus ik mag wat dat betrefd niet klagen, maar het lijkt erop dat die klachten zich nu dubbel en dwars aan het inhalen zijn. M’n buik is echt gigantisch groot (de kleine man ligt anderhalve week voor op groei) , ben zelf maar een kleintje. Ik moet 8 trappen op om thuis te komen.. het lukt me niet meer, en de bekken instabiliteit begint nu echt heel pijnlijk te zijn. Ook al dagen krampen en gerommel wat niet door wil zetten.. maagzuur komt me uit m’n oren en slaap heel slecht. Kortom de laatste loodjes zijn echt zwaar k*t.

Ik weet dat t kleintje komt wanneer die wilt, maar waarom zou ik de natuur niet een handje helpen? Tips om het allemaal wat vlotter te laten verlopen? Iemand bekend met het gebruik van vrouwenmantel thee?
    Ben zeer benieuwd

Liefs

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Loraintje vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heeft hier niks gedaan. Strippen ook niet. Kleine komt wanneer die er klaar voor is

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Thee bij alle drie de kinderen vanaf 37w dagelijks gebruikt. Alledrie snel bevallen en weinig bloedverlies gehad.
    1e: een week te vroeg geboren
    2e: een week te laat
    3e: twee weken te laat

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bij mijn laatste zwangerschap gebruikt maar hielp niets. Wat wel hielp was het gezellig maken met mijn man. Had er niet zo heel veel zin in maar het werkte wel. 's Avonds sex gehad en 's nachts begon de bevalling.

6. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Goeie tip! Maar mag dit als ik de slijmprop al ben verloren? Eergister slijmprop vrij en sinds gister ochtend licht bloedverlies.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ja dat mag. Alleen als je vliezen gebroken zijn mag het niet meer. Maar dan mag je ook niet meer in bad.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik dacht dat vrouwenmantel thee voor ná de bevalling was en frambozenblad thee voor vanaf de 37e week? :)

9. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Had het aan mijn verloskundige gevraagd van die vrouwenmantel thee en die zei doe het alsjeblieft niet, echt noooooooit doen. Doet meer kwaad dan goed.

10. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Hier vrouwenmantel na de bevalling gebruikt zodat de baarmoeder sneller zou krimpen, heb wel het gevoel dat dat hielp!
    Frambozenblad heb ik wel gehoord en ook caulophillum ofzo ter voorbereiding op de bevalling!

Deel Deze Pagina