bevalling 2e kind; waar blijft het oudste kind (13 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neggers, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    hallo,

ik zit met het volgende "probleem". Mijn oudste zoontje is nu 1 jaar oud. Over 3 weken ben ik uitgerekend van mijn 2e zoontje. De oudste is dan 13 maanden.
    Hij is altijd een goede slaper geweest, maar de laatste tijd slaapt hij slecht, onrustig, is veel wakker 's nachts en is ook geregeld ziek (tanden en griep je kent het wel).

Vooraf had ik bedacht dat hij gewoon thuis kon blijven met de bevalling en zeker 's nachts wel overal doorheen zou slapen. Daar twijfel ik nu echt heel erg aan. Maar ik zie het ook niet zo zittten om hem uit logeren te sturen bij opa en oma nu het slapen zo slecht gaat. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat als hij niet doorslaapt en de bevalling 's nachts begint ik hem waarschijnlijk ook niet thuis kan houden en dus opa en oma uit bed moet bellen om hem te halen.

Nu is mijn vraag:
    hoe heb jij dit opgelost? Nog goede tips?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik zou toch bij opa en oma een plekje zoeken. dan lig jij ook wat geruster te puffen in zoverre dat rustig kan. opa en oma snappen toch ook vast wel dat hij wat slechter slaapt.

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hier gaat Olivier ook een paar dagen voor de uitgerekende datum naar opa en oma uit logeren. Als de baby eerder komt dan komen zij gelijk hiernaar toe om op Olivier te passen of mee te nemen naar hun huis.

Anders ben ik echt niet gerust of ontspannen voor die tijd.

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Toen mijn bevalling begon (weeen) heb ik mijn moeder gebeld..het was 23uur s'vonds dus Gyano lag in bed...mijn moeder heeft onder een dekbed op de bank geslapen , en s'morgens gewoon Gyano uit bed gehaald en ontbijt gemaakt..

ik ben namelijk om 2:30u naar het ziekenhuis gegaan en s'morgens 9.30 kwam ik weer thuis (met baby).. dus OMA is gewoon een nachtje gebleven.

grtz Ramona

(P.S ook al wil je thuis bevallen.....zorg toch dat er iemand aanwezig is voor het geval je met spoed naar het ziekenhuis moet)

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik heb met zowel met ouders als schoonouders afgesproken dat ik kan bellen als de bevalling begint. We bespreken op het moment zelf hoe we het dan aanpakken. Omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen, móét ik wel iets regelen voor de oudste namelijk.
    Als het 's nachts is kunnen we één van de oma's naar ons toe laten komen om bij ons (de oudste) te blijven slapen óf we zetten de oudste onderweg naar het ziekenhuis bij hen af. We kijken op het moment zelf wel wat het handigst is. Als het overdag is, komt één van de opa's/oma's haar halen. We laten zoals je merkt zoveel mogelijk open, want op het moment zelf kan je er ineens heel anders over denken dan nu. En gelukkig zijn zowel mijn ouders als schoonouders heel flexibel :)

Oja en ik zou nooit al een paar dagen voor tijd een logeerpartij organiseren, want voor hetzelfde geld is je oudste dan 2 weken van huis en dat in een periode dat er al zoveel voor hem/haar verandert. Lijkt me niet ideaal!

6. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik ben overdag thuis bevallen. Mijn kleine meissie is dus ook gewoon thuis gebleven.
    Mijn moeder is halverwege de bevalling naar mij toegekomen en heeft mijn dochtertje opgevangen.
    Ging prima ( mijn dochtertje was op dat moment even oud als jouw kindje straks zal zijn).

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    denk dat opa en oma de bewuste nacht ook niet best slapen :)

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mijn moeder komt logeren. Ze woont wel ver van ons vandaan, dus ze komt ´eerder´ (tja, moeilijk begrip, want wie weet wanneer ik ga bevallen... )Maar ik hoop dat ik het toch een beetje aan zal voelen, als ik de 39 weken ben gepasseerd, komt ze waarschijnlijk al. (moet ik natuurlijk niet 2 weken overtijd raken)

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij hadden met mijn moeder afgesproken dat ik haar zou bellen als het de tijd daarvoor was. Ze had wekenlang de telefoon al mee naar bed. 's Nachts om half 3 begonnen de weeën, om 7 uur 's ochtends hebben we mijn moeder gebeld, omdat Milan rond die tijd zo'n beetje wel wakker zou worden. Mijn ouders wonen hier maar 4 kilometer vandaan, dus ze was er zo. Ze heeft Milan aangekleed, zijn tasje had ik al klaar gezet en ze heeft hem meegenomen naar hun huis. Misha is om 9.47 geboren en een klein uurtje later stond m'n mannetje bij m'n bed...Heeeerlijk geregeld zo..

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    meid ik kan alleen maar zeggen, komt tijd komt raad.

1 ding weet je vooraf, je kunt de kleine al gebeurt het snachts niet meenemen heel simpel, dus vooraf zorg je dat mocht het snachts gebeuren er iemand is waar je hem heen kan brengen, of (nog beter) iemand (bekende) is die bij jou thuis kan zijn en die de kleine ook vertrouwd.

ik had (misschien stom) daar nooit aan gedacht bij de 3e ik weet niet waarom maar het was dat mijn vriendin ineens vroeg (woont hier om de hoek) wat doe je met de kinderen straks?

euh eh ja goede vraag ja, niet over nagedacht (stom stom stom) uiteindelijk is haar vriend bij de kinderen gebleven met zijn dochter terwijl mama lag te bevallen in het ziekenhuis ;)

dat zijn dingen daar kun je je beter maar niet zo druk over maken of te veel over nadenken want het zijn allemaal dingen die zichzelf oplossen :)

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame is eerst naar mijn zus gegaan en een dag later naar mijn schoonzus omdat de bevalling lang duurde

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Toen ik ben bevallen van de jongste was de oudste 51 wkn oud. Bij ons waren mijn beste vriendinnen blijven sapen omdat ze gek op die kleine zijn ons onze kleine meid gek op hun. Dus ze kon gewoon in dr eigen bedje liggen en zou ze wakker worden dan zouden me vriendinnen naar haar toe gaan. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis, maar wel met een gerust gevoel dat onze kleine meid in goede handen was.

Inmiddels zijn beide muppies gek op hun "tante's" en de "tante's" nog steeds op hun

13. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    dames,

allemaal bedankt voor jullie reactie.
    Er zitten wel wat goede tips tussen waar ik zelf nog niet aan gedacht had en zeker iets mee kan.

bedankt

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bij mij begonnen de weeen om 4 uur 's nachts.
    we hebben mijn schoonouders gebeld zodat ze klaar zouden staan als ze Luca moesten op vangen.
    Tegen 6 uur werd Luca wakker en heeft manlief hem naar zijn ouders gebracht.
    Zij zouden rond 11 uur weer naar ons huis komen (ik wilde in het zh bevallen) zodat Luca lekker in zijn eigen bedje zijn middag slaapje zou kunnen doen.
    Maar dat was allemaal al niet meer nodig want om 2 min voor 8 is ons meisje thuis geboren :)
    Ze zijn (nadat ik was opgefrist) met Luca naar ons toe gekomen en hij heeft zijn middag slaapje toch ook gewoon thuis kunnen doen ;)

Ik heb me ook heel vaak afgevraagd hoe we dat moesten gaan doen.
    Ik zou zeggen..zorg dat je opvang achter de hand hebt en laat het verder van de situatie afhangen.

15. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Misschien een gek iets.. maar heb je geen goed contact met de buren...wij hier wel en als mijn buuf zo ver is dan ga ik daar in huis voor hun oudste.
    Zodat opa en oma in het ziekenhuis kunnen w8ten om hun jongste klein kind te zien.

16. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    tja moeilijk, ik zit een beetje over hetzelfde te tobben als ik moet bevallen is de oudste 18 maand, maar zie het echt niet zitten om te bevallen waar ze bij is. ik wil graag thuis bevallen en ouders of schoondouders in ons huis lijkt me dan ook neit zo fijn. dus ik denk dat als het moment daar is we mijn dochter naar mijn schoonouders brengen en hopen dat het niet snachts is en dat ze thuis zijn. haar er van te voren al heen brengen lijkt me geen goed idee. van de eerste was ik 2 weken te vroeg. en ik kan ze moeilijk 2 weken daarvoor er al heen brengen haha.

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Probeer iemand in je omgeving te hebben die staande bij kan zijn. Mijn zus haar 2 kinderen ( 7 en 4) sliepen. Er was afgesproken dat ze mij zouden bellen zo gauw ook de vk moest komen. Stel dat de kinderen wakker zouden worden kon ik ze opvangen. Ik werd gebeld rond 5.30 in de ochtend ,heb de kinderen opgevangen die om 6.45 wakker werden. (aangekleed, broodje smeren) en om 7.20 werd hun zusje geboren en konden ze nog kijken voor ze naar school gingen :D Vaak ik het voor de andere kinderen fijner als ze gewoon in hun eigen omgeving zijn. Het is al zo anders voor de oudste als er een broertje of zusje komt en misschien voelen ze zich dan helemaal anders als ze juist daarvoor uit logeren moeten. ( ook al die je dat uit bescherming voor hun )

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven is vorige week uit logeren gegaan naar opa en oma. door omstandigheden sliep hij daar al geregeld de weken voor de bevalling. Ook sven heeft een wat mindere slaaptijd achter de rug, zal wel bij de leeftijd horen. mss is het verstandig om al eens te gaan 'oefen-slapen' bij opa en oma?

verder zou ik me er niet te druk over maken joh. het is voor 1 of 2 nachtjes. opa en oma redden zich er vast prima mee en na de bevalling gewoon weer even lekker bijtanken!

Deel Deze Pagina