hallokes, Ikmoet binnenkort bevallen, max nog 10 dagen met een geplande ks. Doch weten we al dat we weer een heel klein wezentje in ons midden gaan krijgen.Aan wat het ligt weet de gyn ook niet. Ik loop met de curve van zwangerschap nu op 34 weken, Bij de bevalling is geschat dat ons kleintje rond de 2400gr gaat wegen rond de 43 a 44 cm groot gaat zijn. Het zal waarschijnlijk ook de couveuse moeten, hoelang dat weet ik niet, maar hoop echt niet te lang. Wie heeft dit ook al voor een 2x meegmaakt.
nou het is een dysmatuur hé dus zelfs met dit gewicht leggen ze ze meestal een paar dagen in de coveuse om het in't oog te houden en om te izen of ze wel hun temperatuur houden, gebeurt hier bij ons in het ziekenhuis ook vaak, gewicht en lengte zeggen niet altijd dat het goed gaat
Ons mannetje is met zo'n 2600 gram geboren (5 weken te vroeg). Ik was hartstikke blij met zijn gewicht en ik dacht dat hij daarom niet in een couveuse hoefde en ik hem dan vast snel mee naar huis mocht nemen. Maar inderdaad, gewicht en lengte zegt niet altijd wat. Hij heeft een week in een couveuse gelegen, dit mede omdat hij zijn temperatuur nog niet vast kon houden. Zico: succes met de kleine straks.
De laatste loodjes , duim voor ons meiden dat het gewicht en lengte gaat meevallen. Maar we bereiden ons voor op couveuse
hoi zico ga zeker duimen voor de laatste loodjes onze dochter is geboren met 35 weken+6dagen(ben ingeleid i.v.m. voorgeschiedenis )en wij moetsen er rekening mee houden dat ze in de couveuse kwam maar tot onze verbazing heeft ze 1 dag in een warmtebedje gelegen en mocht er toen al uit en na 4 dagen mocht ze zelfs al mee naar huis(ze woog toen 2502 gram) dus ze kijken gewoon hoe het met de kleine gaat en of ze zich een beetje op temp houd hoop voor je dat de kleine het goed doet en dat het heel snel mee mag naar huis veel succes nog veel liefs debby
Mijn mannetje is geboren met 33/4 wk, 2215 gram. Moest ook direct de couveuse in, is een dag later overgegaan naar een warmte bedje. Hij had echter veel moeite met zijn temperatuur waardoor hij veel afviel, tot 1900 gram. kwam hij weer een dag in de couveuse, kwam hij weer een paar gram aan..legden ze hem gelijk weer in een warmtebedje, verloor hij weer gewicht..denk dat ze zo een week hebben lopen klungelen!