37 wk zwanger van vierde maar kindje ligt niet goed

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hippie mama, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben opzoek naar dames die hier ervaring mee hebben...
    zoals ik hierboven al aangeef ben ik nu 37wk zwanger maar mijn kleine wil maar niet in een houding blijven liggen. Vorige weel lag mijn kleine dwars bij de liggingsecho dus een afspraak gemaakt voor een versie bij 36,3. Bij de echo vlak voor de versie lag mijn kleine opeens goed. Met 36,5 bij de vk dacht ze dat ze een hoofd bovenaan voelde.... dus nu weer een afspraak voor dinsdag voor een liggingsecho bij 37,2.
    Sinds de laatste afspr bij vk heb ik voetjes links in mijn buik en rechts in mijn buik gevoeld; een hoofd boven maar soms ook billen en nu lijkt ie weer dwars in mijn buik te liggen :$
    ik weet dus niet hoeveel zin zo een liggingsecho heeft want volgens mij zegt het niets over hoe mijn kindje ff later zal liggen...
    zijn er hier dames die hetzelfde hebben meegemaakt? En hoe is dit afgelopen?
    Ik hoop natuurlijk dat mijn kleine alsnog besluit goed te gaan liggen. Om mijn vierde en laatste zwangerschap nou met een keizersnede af te moeten sluiten lijkt me zo een domper :(

2. shoshana

shoshana Niet meer actief

Misschien heeft hij/zij nog wel veel ruimte omdat het je vierde zwangerschap is? Zegt de verloskunde daar niks over? Dat het verder in je termijn waarschijnlijk wel goed gaat liggen? Ik heb er helaas geen ervaring mee. Maar ik hoop voor je dat de kleine straks lekker met zijn koppie naar beneden blijft liggen.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik had bij Levi bij 38 weken een ctg omdat ik minder leven voelde ( dit was gewoon goed achteraf) maar voor de zekerheid is het standaard een echo te maken .
    Toen bleek dat hij overdwars lag en ben ik direct ingeleid . Ze hebben hem toen 'goed' geduwd en ben ingeleid .
    Dit hebben ze gedaan omdat als m'n vliezen zouden breken ik een spoedkeizersnede zou krijgen omdat hij er nooit niet uit zou kunnen komen zo..

Wel goed dat ze het chekken dus maar bij mij bleef het ook veranderen .. ( de ligging)

4. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Thnx lydia!
    Ingeleid worden is nog altijd een beter vooruitzicht dan een keizersnede 😊

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij mij lag de vierde continu in stuit of overdwars, met 36.1 zou ik getoucheerd worden om te voelen hoe wat down under en dan een datum bespreken voor inleiden met 37 weken en eventueel een draai versie als dat nodig was

Maar 36.1 had ik al weeën en die dag lag hij opeens goed ( ik had elke 2 weken Een echo en hij heeft nooit met hoofd naar beneden gelegen maar met de bevalling dus opeens wel :p )

6. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Dit is mijn eerste kindje maar ook hier instabiele ligging. Ben nu 38.2. Ons ventje ligt het liefst dwars, in stuit of daar tussenin. Hij heeft dus nog genoeg ruimte en is dus ook niet ingedaald. Sinds afgelopen vrijdag over gedragen aan het ziekenhuis. Bij gebroken vliezen of weeën moet ik dus gaan liggen en ziekenhuis bellen.
    Morgen afspraak ziekenhuis. Versie en inleiden ga ik niet doen. Dan moet ik uren stil op mijn rug liggen en dat houd ik nog geen 5 minuten vol (benauwd en pijn). Het wordt dus ws een keizersnee.
    Ik hoop nog op een wonder en dat ie uit zichzelf draait en indaalt voor morgen. Maar dat zal wel niet.

7. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hier zwanger van de eerste dus geen ervaring mee.
    Ik hoop voor je dat de kleine alsnog goed gaat liggen en blijft liggen en dat je verder een fijne bevalling mag hebben;)

Deel Deze Pagina