Gisteren was ik officieel uitgerekend. Maar natuurlijk houdt mijn kleine zich niet aan agenda's en is er helemaal niets gebeurd . Nu weet ik dat maar een klein deel van de beebs zich op de uitgerekende datum meldt en mijn zoontje was ook 9 dagen te laat. Ik vroeg me echter hoe andere mensen omgaan met bevallen na de uitgerekende datum. Was je veel te laat? Ben je uiteindelijk ingeleid en met hoeveel weken? Wanneer had je een afspraak bij de gyn en wat deed die? Ik heb inmiddels voor volgende week een afspraak bij de gyn laten plannen. Natuurlijk is dat wat vroeg, maar ik weet dat het soms in ons zh voor komt dat je een week moet wachten op een afspraak, dan nog een week voordat ze uberhaupt iets gaan doen en met een beetje pech zit je dan rond de kerst en is er zowiezo weinig plek. In mijn omgeving heb ik helaas niet zo'n goede ervaringen met veel te veel over tijd (twee dood geboren kindjes die gezond waren maar te lang binnen hebben gezeten) vandaar dat ik extra alert ben. Wat zijn jullie ervaringen?
2 doodgeboren kindjes in je omgeving??? pemig wat erg zeg ik zou zeker je vk bellen dat je er erg ongerust over bent, en vragen wat de mogelijkheden zijn om niet te lang over datum te lopen. Brutalen hebben de halve wereld, dus ga gewoon vragen wat er kan. Succes, en hopelijk kan je je kleine snel knuffelen!
Dank. Ik heb het inderdaad aangegeven bij de vk dat dat toch wel in mijn achterhoofd aanwezig is. Vandaar dat ik dus nu voor volgende week al een afspraak bij de gyn heb. Normaal ben ik niet zo'n stresskip en wacht ik het wel rustig af, maar nu heb ik inderdaad maar de stoute schoenen aangestrokken en aangedrongen op een eerdere afspraak. Ik weet dat je de natuur ook niet teveel kunt forceren en dat je lichaam er wel klaar voor moet zijn... Maar daarom ben ik ook erg nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
je mag er voor kiezen om uiterlijk met 41 weken in te leiden. Dus over 6 dagen voor jou. Het mag, moet niet de keuze is aan jou. Heb net een topic hierover geopend omdat ik die keuze ook lastig vind.
Nou je mag er niet overal voor kiezen hoor. Bij mijn vk hebben ze me op mijn verzoek eerst gestript toen ik overtijd was (dit moet wel mogelijk zijn uiteraard, zonder ontsluiting heeft het geen zin). Ik zou bij 40.6 een afspraak hebben bij de gyn. Uiteindelijk beviel ik de dag ervoor.
Begreep ook dat ze tegenwoordig wat terughoudender zijn met het laten doorlopen tot 42 weken ivm kwaliteit placenta etc. Maar goed, bij ons vonden ze een afspraak bij de gyn met 41.1 dus al heel vroeg. Nou ja, hoop dat ze dan in elk geval snel actie ondernemen en dan is er in elk geval extra controle. Hopelijk is het natuurlijk allemaal niet nodig. Zoontje was dus met 41.3 geboren en bijna 9 pond, dus voor het gewicht was het niet echt nodig geweest
Ik heb toendertijd ook overtijd gelopen. Met 41 weken ben ik naar de Gyn gestuurd. Die vertelde mij dat ik gewoon moest afwachten tot de 42 weken Nadat ik toen in tranen ben uitgebarsten vroeg ze of ik eerder ingeleid wilde worden Ik mocht kiezen of ik ingeleid wilde worden met 41+5, 41+6 of 42 weken, eerder mocht absoluut niet! Als jij je niet prettig voelt met het overtijd lopen (zeker gezien de sterfgevallen in je omgeving) bespreek het gewoon met je VK / Gyn.
Dochterlief is hier op 40+3 geboren, spontaan. Dus heb er in die zin geen ervaring mee. Weet wel dat ze in het ziekenhuis waar ik beviel meestal rond 41 wk een afspraak bij de gyn plannen en dat je evt met 41+4 of 41+5 werd ingeleid.
Tranen kunnen wonderen doen in het zkh Bij mij braken de vliezen met 41+1, maar toen de gyn me 36 uur later vertelde dat ze me nog een dag of 2 wilden laten doorlopen heb ik hem met vollopende ogen aangestaard, trillende onderlip en al, en toen kon ik de volgende dag worden 'ingeleid' (was meer doorleiden, aangezien ik die 36 uur al wel met weeën liep). Uiteindelijk dus bevallen bij 41+3.
haha, dat van die tranen moet ik maar onthouden. Normaal zou ik eerder boos worden waarschijnlijk, maar nu met die zwangerschapshormomen moeten tranen zeker lukken
Is dat iets nieuws? Ik was met 41 bij de verloskundige en ik dacht dat ik weeën had maar die wimpelde me gewoon af En achteraf had ik dus toch weeën, maar dat is een ander verhaal..
Ik was 41 weken zwanger, bij de verloskundige op bezoek, de donderdags 41+3 zou er pas een afspraak bij de Gyn gemaakt worden voor later over hoe en wat. Met 39+ ben ik daar nog geweest om te kijken waarom beeb niet was ingedaald..
Met de nieuwe richtlijnen kun je volgens mij er op staan om met 41 weken ingeleid te worden. Ik heb zelf aangegeven dat ik niet te lang overtijd wilde, met 41 wk rond werd ik gecheckt op vruchtwater/ctg etc en kreeg ik gel ingebracht, volgende dag is mijn dochter geboren. Ik ben heel duidelijk geweest zowel bij de VK als in het ziekenhuis en dat werd overal gerespecteerd. Om mijn keuze wat kracht bij te zetten: mijn dochter heeft tijdens de bevalling continu dips in de hartslag doorgemaakt en het werd dan ook uiteindelijk een spoedkeizersnede. Reden: overtijd lopen. Een kennis van mij heeft een dochter die het heel zwaar heeft gehad tijdens de bevalling en met verdenking op hersenletstel ter wereld is gekomen. Reden: 42 weken zwanger. Ik vind echt dat als je bang bent, je heel heel duidelijk dit moet benadrukken.
Ik snap vaak de problemen rond inleiden niet zo. Tuurlijk, je moet proberen de natuur zoveel mogelijk z'n gang laten gaan maar het houdt ergens op hoor... Gezien de ervaringen in je omgeving zou ik er gewoon op staan om eerder ingeleid te kunnen/mogen worden. Ik woon in het buitenland en de regel is hier max 10 dagen overtijd lopen. Ben zelf bij de eerste met 40+2 ingeleid omdat m'n bloeddruk wat hoog was en zoonlief wel groot genoeg was. Hier doen ze gelukkig niet zo moeilijk wat dat betreft....
Ik vind het inderdaad wel bijzonder dat ze in andere landen daar zo anders mee omgaan als in Nederland ('k neem aan dat de beebjes daar toch niet heel veel anders zijn dan hier). Hier laten ze je echt tot het uiterste lopen heb ik soms het idee. Volgens mij hoor je nu toch wel steeds vaker geluiden dat het voor de kindjes inderdaad helemaal niet zo goed is om tot 42 wkn te blijven zitten. Wat ik overigens helemaal bizar vind is dat er blijkbaar door ieder zh/vk weer anders mee wordt omgegaan. Je zou toch denken dat hier landelijke richtlijnen voor zijn? Onderstussen lijkt hier nog steeds helemaal niets te gebeuren helaas.....
Ik ben na een ingeleide bevalling bevallen met 42.3 weken. Was al gestript en alles maar het wou maar niet vlotten. Uiteindelijk heeft de gyn mijn vliezen gebroken en een warme douche later begon de weeenstorm en de geboorte van mijn zoontje. Mannetje was overigens kerngezond hier. Scoorde gelijk een 10
hier alweer 41 weken. mijn dochter is geboren met 40w2d. Maar: ik ben deze zwangerschap 5 dagen vooruit gezet. Ivm grootte van het kindje bij 12 weken. dus de precieze duur is te betwijfelen maar goed, de vlos en gyn gaan uit van 41 weken vandaag. Vandaag komt de vlos langs om te kijken of ze kan strippen, vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn voor ctg, echo en check van mij. Daarnaast heb ik het aanbod staan (van 38.5 week) dat ik ingeleid mag worden ivm aambeien, als die weer tromboseren. maar toch... toch wacht ik liever tot ze vanzelf komt. Maar word wel een beetje zenuwachtig. Heb heelveel klachten, waaronder dus die stomme aambeien, en slaap bijna niet... Daarnaast nog een peuter van 2 die veel van huis is omdat ik niet meer voor haar kan zorgen. Nee, ik ben er helemaal klaar voor!!!!!!!
oei Taliaa, dat klinkt allemaal wel erg zwaar. Hier gaat het slapen inderdaad ook erg hard achteruit. Ook ik heb een 2-jarige rondhuppelen. Vandaag "mama-dag" maar ik merk dat ik een hele dag voor hem zorgen best zwaar vind. Ben benieuwd of het strippen effect heeft bij je, hopelijk wel! Vond het geen pretje de vorige keer (en helaas deed het bij mij niets), maar zou fijn zijn als het net het laatste zetje is. Sterkte!
Ik ben vandaag uitgerekend en heb al eerder bij de vk aangegeven dat ik het niet meer trek. Slaap sinds de 20ste week erg slecht en ben toen ook al halve dagen gaan werken... Heb vorige week mn eerste afspraak bij de gyn. gehad, bij mij gaven ze aan standaard met 41 weken te willen inleiden, maar ik heb direct aangegeven dit niet vol te houden. iom gyn vandaag teruggeweest en nu sta ik voor as maandag op de lijst om ingeleid te worden. Ik trek het echt niet meer, sta midden in de nacht op, kan me niet meer omdraaien. Het liefst zou ik deze week nog worden ingeleid maar ze zitten vol... Ik kan alleen nog maar huilen heel de dag. Ook hou ik geen eten meer binnen..dit alles heb ik al meerdere keren aangegeven maar ze kunnen er niets mee doen, de kleine heeft het nog heel goed zeggen ze, dus ze maken niet zo'n haast.Ben ondertussen ook al 2 x gestript maar dit lijkt ook niet te helpen..het enige resultaat wat ik nu heb is dat ik mn slijmprop aan het verliezen ben sinds gister..maar heb nog geen kramp gevoeld Zou heel blij zijn als het nu gebeurde..maar ik denk van niet! Iedereen heel veel sterkte en moed!!
@mammieinspe, jeetje meid.... Ik hoop dat je snel bevalt meid!!! @bizziebee, nope, het heeft niks gedaan... Sterker nog, ze kon niet eens strippen. heb echt even flink moeten janken. nu maar eventjes morgen door zien te komen en dan vrijdag naar de gyn.... Zit er helemaal doorheen, maar we wachten nog maar af,,,