Gisteravond ben ik bevallen en heb het voor een groot deel getwitterd. Het was erg leuk om alle aanmoedigingen enzo te lezen. De meesten hebben 9 maand meegeleefd met de zwangerschap dit was wel erg leuk om te doen. Moet wel zeggen dat ik de meeste mensen op twitter alleen van twitter ken en niet irl. Op facebook en hyves heb ik het verder niet gedaan dat ging mij toch iets te ver...
We hebben aangekondigt op facebook dat ze geboren is. Het begin van de bevalling wisten alleen mijn ouders en broer, wqnt die waren hier toen de vliezen braken. Mijn schoonouders hebben we gebeld want die zouden dan van vakantie terug komen. Mijn zwager en zijn vriend hebben we toen ook maar op de hoogte gesteld. Niet helemaal zoals t in onze planning lag, we wouden t pas laten weten als de baby geboren was. Maar ja, het liep dus even iets anders. Gelukkig geen bemoeienissen gehad, die ik wel had verwacht van (schoon)mams. Alleen om 00.05uur een smsje naar mijn man van mn schoonvader hoe t ging, om exact datzelfde tijdstip werd ze ook geboren. Alsof ie t aanvoelde, en tja op wie is ze nu t meeste gek, juist opa! Die twee hebben wat samen en voor mijn gevoel dus echt vanaf t moment dat ze geboren is.
Oh nee, dat zou ik dus echt niet willen. Ik ben ingeleid nadat ik opgenomen ben na een controle. Toen s'ochtends de beslissing werd gemaakt dat ik ingeleid zou worden heb ik het mijn moeder verteld. Zij wist dus dat het ging beginnen, maar verder niemand. Nou ja mijn man wist het ook Maar was het een natuurlijk bevalling geweest dan had ook mijn moeder het niet geweten. Dit was eigenlijk ook al niet de bedoeling maar ze wisten ook dat de arts dit de dag ervoor al had voorgesteld, en ik twijfelde of ik dat wel wilde. Dus ze had het al wel redelijk verwacht. Toen mijn weeen redelijk vlot begonnen te komen heb ik nog terug gemaild dat het nu wel echt begon Leuk! je moeder in spanning laten haha!
Nee absoluut niet! Word binnenkort ingeleid en dat weet behalve onze ouders nog niemand en dat houden we zo. De ouders moeten het wel weten ivm oppassen op ons zoontje. Pas een paar dagen na de geboorte zetten we het op facebook, dit om onaangekondigd bezoek in het ziekenhuis te verkomen. Daarnaast willen we thuis ook even met zn 4-en wennen en tot rust komen, de afgelopen 3 maanden zijn hier hectisch genoeg geweest met alle ziekenhuisopnames!
nee absoluut niet. Dat is zoiets persoonlijks en intiems Bij Collin heb ik alleen bij 20 weken pas op Fb gemeld dat er een nieuw gezinslid aan zat te komen en een berichtje toen hij geboren was, verder helemaal niks (tussendoor). Voor alle familie en vrienden hebben we ook het gelacht, de naam en moment van bevallen voor onszelf gehouden. Dan is de verrassing het leukst!
bij de eerste was het echt een verrassing voor iedereen om dat ik met net 38 weken beviel. Bij de tweede was het een geplande ks en ik wist 5 weken van te voren de datum. Ong een week van te voren wel veel mensen verteld want ik kon gewoon niet mijn mond houden en iedereen leefde zo mee. We wisten zelf ook nog niet wat het was dus er toch nog een verrassingselement. Maar op facebook zetten echt niet!! ( zat toen op een ander forum en daar heb ik tijdens de eerste bevalling wel regelmatig wat gepost totdat we naar het ziekenhuis moesten en ik uiteindelijk een ks kreeg moest manlief van mij wel even op het forum melden hoe het afgelopen was
Nee echt niet. Alleen mijn ouders wisten het, verder niemand. Dat is echt prive. Vind dat mensen steeds opener worden. Hele medische dossiers zie ik voorbij komen. Snap daar echt niets van, maar ieder zijn ding.
Tsjah ik weet niet hoe het bij jullie zit maar in mijn fb heb ik dus echt alleen familie en goede vrienden. Die mogen heus wel weten dat ik aan het bevallen ben. Verder kan geen enkele buitenstaander zien wat er op mijn fb staat. Snap niet zo goed waarom het zo een geheim moet blijven. Ok inleidingen enz snap ik wel maar de rest...
No way (enkel mijn zus, maar zij moet babysitten op de andere 2). Dichte familie hoort het daarna wel (als mama en baby een beetje toonbaar zijn. Ook met de geboortekaartjes wacht ik een weekje. Wil echt geen verre buren de dag na de bevalling aan mijn bed. Vind dat het niemand wat aangaat en vind het ook relaxter zonder dat iedereen ligt te sms'en of al in de kraamkliniek staat
Ik heb ook "nee" gestemd. Niet eens aan gedacht toen der tijd. Ik lag van tevoren al 3 weken in het ziekenhuis. En de meesten wisten wel dat ik rond de 37 weken zou worden ingeleid. Maar ik vond het juist oh zo leuk om de echte datum voor me te houden. De datum kreeg ik 3 dagen van te voren en alle visite die tussentijds is geweest haha... die wisten van niets. Helaas sochtends wel mijn ouders moeten vertellen want mijn vader kwam de proefdruk van het kaartje brengen. Hij zou een leeg bed aantreffen dan... nouja... hij zou ons aan de koffie zien zitten in het restaurant bij de ingang van het ziekenhuis (incl. infuus standaard ) Mijn moeder heeft het toen dus niet voor zich kunnen houden. Die vierde haar verjaardag dus al haar vriendinnen wisten dat ik "bezig was" Oja, mijn schoonzus en zus dus ook... ze kwam ze tegen in de winkel toen ze gebak ging halen haha! Mijn beste vriendin was de avond ervoor nog op visite geweest. Zelfs voor haar heb ik het stil kunnen houden. Achja... onze bedoeling was goed.
Ik ben er niet fel op tegen ofzo, maar ik zou het zelf toch niet snel doen. Toevallig belde mijn schoonvader mijn man op toen we in het ziekenhuis waren, toen heeft m'n man het verteld. Ik vond het daarna wel zo fair om ook mijn ouders op de hoogte te brengen dat het was begonnen. Helaas is mijn moeder wat minder van de privacy en zij zette wel op Hyves dat ik aan het bevallen was. Dat was nog tot daar aan toe, ik kreeg daar op dat moment niet echt iets van mee. Toen dochter er eenmaal was zette ze ook dát nieuws op Hyves, nog voordat wij het iedereen zelf konden vertellen. En ze schreef haar naam ook verkeerd Dat vond ik wel echt heel jammer, natuurlijk was ze trots, maar sommige dingen wil je gewoon samen doen.
Ik had nog geen FB toen ik ging bevallen, wel hyves. Daar stond niks op, geloof ik. Pas toen ik thuis was na het weekend heb ik het erop gezet. Volgens mij had ik wel felicitaties van mensen gehad die ik had gebeld/gesmst. Nu weet ik niet wat ik zou doen als ik zwanger ben en zou gaan bevallen. Ik heb een hele leuke lieve groep meiden op twitter (en mn twitter account is gesloten) en die zou ik denk ik wel zeggen dat ik ga bevallen. Maar zal niet mn hele bevalling gaan twitteren ofzo. Op FB zou ik niks zetten, te veel nieuwsgierige mensen. Dat komt wel als het allemaal achter de rug is.
Mmm, waar je zin in hebt om je bevalling te delen met wildvreemden! De aanmoedigingen van vreemden had ik niet nodig iig. Mijn man was al die tijd bij me, met hem alleen wil ik één van de persoonlijkste dingen van het leven delen en hij was steun genoeg. Dan kan ik nog eerder begrijpen dat je het met familie en vrienden deelt. Maar ieder zijn ding. Gefeliciteerd trouwens.
Hier zijn we nog laang niet zover, maar dat is 1 ding wat ik niet wil delen met de gehele wereld! Gewoon lekker privé met mijn man.
Als vliezen zouden breken wel ofzo.. Behalve als je al in de weeen zit. Dan maar lekker na de bevalling.
Daar had ik helemaal geen tijd voor haha. Mijn ouders gingen om 17.45 weg uit het ziekenhuis, lag daar omdat mijn vliezen waren gebroken veel te vroeg, maar gebeurde verder niks, mijn zusje kwam om 18.30 en toen was ik al onderweg naar de verloskamer en had al 7 cm ontsluiting, dus geen idee hoe ik in die korte tijd dat had moeten delen . Maar nee ik zou het niet delen op fb ofzo wel op ons forum
Nou ehm, ik zag laatst iemand die aankondige dat haar vriendin lag te bevallen. Inclusief dat 'taggen'. Ik dacht meteen, goh meteen weten al vrienden het ook. Ik zou dat echt niet op prijs stellen. En zelf dus ook absoluut niet doen