Bevalling aankondigen op FB...

Discussie in 'De lounge' gestart door Cygnet2, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kondig jij je bevalling aan via Social Media (FB, Hyves etc)

1. Ja, leuk.. dan kan iedereen mee genieten

2. Nee, dat is privé.. we houden het klein

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Nee absoluut niet!
    Wij hadden juist de boel misleid op hyves (had geen fb toen) om zo rustig de bevalling in te kunnen gaan.
    Wilde absoluut niet dat mensen het wisten.

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik vond het heerlijk dat alleen mijn ouders wisten dat de bevalling miss begonnen was... niemand wist dat we naar het ziekenhuis waren :D echt heel fijn en dan iedereen verassen met een telefoontje dat je 'opeens' een kindje hebt :D

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik wist dat mn vliezen gebroken zouden worden, en dus dat ik die dag heus wel zou bevallen
    Enige wta ik gepost had, was "mooie dag om te bevallen denk ik zo"

gewoon een teaser...en 6 uur later wa shet "joepie * naam* is geboren"

ik vond dit meer als genoeg

bij de oudste had ik tijdens mn weeen ook zoiets gepost als ...ik wil vandaag bevallen terwijl ik al aan de goede weeen zat....
    vind ik wel leuk om te delen...maar je verklapt het niet

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik weet niet of ik het op FB zou zetten. Heb bij mijn laatste bevalling wel een live link zo ongeveer gehad met de dames uit het clubje hier op ZP. Vond het echt leuk om te lezen hoe ze meeleefden.
    Bij mij wist trouwens iedereen dat ik die dag zou worden ingeleid, maar geen last gehad van vervelende berichtjes ofzo. In het begin vond ik het juist wel prettig dat ik iets te doen had naast het wachten.
    En als het dan echt menens wordt heb je helemaal geen oog meer voor berichtjes/ZP of FB dus ook geen last van.

Zat net te kijken, als je goed kijkt en het weet zie je op de eerste foto na de geboorte van mijn jongste dochter op de achtergrond te laptop met ZP open staan...hahaha ZP junk...

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee zou het zelf niet doen...we hebben het zelfs een paar dagen geheim gehouden toen onze jongste geboren was! Dit meer omdat mijn man uit een cultuur komt waar iedereen maar langs komt wanneer ze willen en wij als gezin graag eerst wouden wennen.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Hier express nog ff wat woordjes gedaan op woordfeut zodat iedereen dacht dat ik rustig de nacht in ging.. Zat toen om 22.30 met lichte weeen in de auto op weg naar Zh.. 4.08u bevallen.. Ochtend erna op fb gezet dat hij er was.. Vond dat opa en oma's , ooms en beste vrienden t eerst moeten horen van ons..

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kondig niks aan, pas als de kleine er is plaats ik iets.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb toendertijd niks aangekondigd, en vond het ook echt niet nodig!
    Mijn ouders wisten het wel, maar kwam meer doordat de hond opgevangen moest worden. ;)

9. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Tja ik kon niet veel geheim houden naar de familie toe, omdat ik bij de eerste opgenomen werd ivm zwangerschapsvergiftiging en ik dat weekend zou bevallen. (moeilijk om er neit bij te zeggen haha) En bij de tweede waren de vliezen gebroken (3 dagen) en iedereen wou afspreken, dus heb toen een gedeelte van de familie wel verteld dat mijn bevalling bijna begonnen was...

Maar op social media! NEE echt niet!! Ik zag laatst ook een vriendin van vroeger die dat ook deed! Zou ik echt nooit doen!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee echt niet. Pas als ik bevallen ben, behalve voor de verzorging van J.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    In mijn familie was er iemand die op FB schreef dat haar vliezen gebroken waren, maar dat t kindje nog niet kwam. Haar zus schreef later dat ze al in het ziekenhuis lag en dat het elk moment geboren kon worden. Iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar ik vind het absurd.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik op FB van mijn beste vriendinnen (die ik in mijn leven langer wel ken dan niet) zou moeten lezen dat ze bevallen zijn. sms of emailtje (van pa) vind ik dan wel heel leuk. Is dat nou zo raar?

12. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    Hier was het met de derde zo dat ik die dag jarig was... dus heb alle verjaardagsvisite af moeten bellen s'avonds. Tja toen was iedereen dus op de hoogte. Mijn zoontje is toen s'nachts om 1 uur geboren een uur na mijn verjaardag :)

13. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ bouwjaar: nee hoor! Wij zullen het ook pas op fb zetten als familie en vrienden het goede nieuws van ons persoonlijk gehoord hebben!

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Had het er ook niet op gezet, wel expres in de ochtend toen het nog enigsinds te doen was een ander zinloos bericht geplaatst omdat er al weer gesuggereerd werd 'dat het zo stil was, zal ze al bezig zijn?':x

Uiteindelijk met spoed ambulance in en is de kleine met een spoedkeizersnee gehaald, dus maar goed ook dat niet iedereen het wist want dan was de stress flink toegenomen voor ze!

Wel vond ik het heel erg dat mijn schoonmoeder nadat ze was komen kijken, direct bij thuiskomst een foto van ons zoontje op fb had gezet,
    Ik lag eindelijk in rust na alle toestanden op bed, de kleine er naast en wilde het fantastische nieuws de wereld in brengen, via mijn telefoon, en toen zag ik dat,
    was dus al voor een groot gedeelte niet meer nodig:(
    Wat was ik boos en verdrietig

Ik vind dus dat Social media en bevallingen niet samengaan :p

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    :$ M.i. not done. Moet je als kersvers moeder je kraamvisite nou gaan vragen of ze dat niet willen doen?!

+1

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb wel gebeld met mijn moeder en zus, en mijn vriend heeft zijn moeder op de hoogte gehouden, toen ik inmiddels aardig in de weeën zat.
    Verder heb ik nog op zp gezeten toen ik bezig was met de eerste, en daar het clubje dat in dezelfde maand was uitgerekend in het begin op de hoogte gehouden. Maar toen het heviger werd, was ik al heel gauw niet meer online.
    Als ik toen ook al actief was geweest op FB, zou ik het daar best op hebben kunnen zetten. Alleen iets dat ik dacht dat het op gang kwam, geen verslag vanaf het moment dat het echt was losgebarsten.

Ik heb dus Anders gestemd, al zit het dichter bij Nee dan bij Ja.

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Bij mij wisten ook alleen mijn vriend en mijn ouders het! Meer dan genoeg..
    Als ik ooit weer zal bevallen dan zal ik het ook alleen mijn ouders vertellen omdat die dan op onze zoon passen. ;)

Ik heb ook wel vrienden op FB die het melden, moet zeggen dat ik dat heel interessant vind, maar het zelf echt nooit zal doen!

Kleine ondertussen geboren ?

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zelf heb ik het er nooit op gezet, dat ik aan het bevallen was. Zou ik ook niet doen.
    Mijn moeder wist het want zij moest de oudste opvangen.
    Mijn zus wist het want die wilde graag bij de bevalling zijn.
    En voor de rest, ons meisje was geboren om 12.01 en ik heb pas om 14.00 laten weten aan familie dat ons meisje was geboren.
    En savonds smsjes gestuurd aan vrienden.

Bij mijn zoontje werd ik met spoed opgenomen in het zh dus al snel wist iedereen dat ik in het zh lag en het ieder moment geboren kon worden. Maar dat hou je toch niet tegen denk ik vooral niet in een dorp waar ons kent ons het geval is.

19. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Shaun was om 20.02 geboren en had er al een sms uitgestuurd toen om 21 uur zag ik op hyves van sz een felicitatie en op fb van een vriendin dus zo wist ook iedereen het :( heb toen zelf maar gelijk een foto geplaatst met zijn naam en alles

20. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zoiets.
    Wij hebben een hele goede vriend die ook de leidinggevende van mijn vriend is. De dag van de bevalling belde mijn vriend hem dat hij niet kwam werken. Op zich niet erg dat hij het al wist, maar hij ging meteen al onze vriendengroep berichten dat mijn vriend niet op z'n werk was! Vond ik niet leuk, gras werd echt een beetje voor m'n voeten weggemaaid.
    Hij heeft er later wel netjes zijn excuses voor aangeboden.
    En iedereen zat toen de hele dag in spanning te wachten op een telefoontje, maar ze is uiteindelijk 's nachts geboren dus ze hebben lekker pas de volgende ochtend bericht gehad gnagna :)

Nee ik zou het echt nooit op facebook zetten!

Deel Deze Pagina