Ik ben nu 8 kg afgevallen in 10 weken door mijn eetpatroon aan te passen (gezond eten en niet meer snoepen) alleen nu lijkt mijn gewicht op -8 kg te blijven steken.... Ik eet nog steeds hetzelfde als die 10 weken waarin ik wel afviel. Dus mijn vraag is: Kan het kloppen dat je gewichtsverlies stagneert na een tijdje hetzelfde 'dieet' te volgen? Of wil ik gewoon te snel resultaat in te korte tijd? Wie heeft hier ervaring mee?
Waarschijnlijk eet je nu te weinig....ik volg zelf weightwatchers en daar kwam ik erachter dat ik dus jaren te weinig at en daarom niet meer afval... ook is het belangrijk om niet elke dag hetzelfde te eten bijvoorbeeld elke dag als onbijt een kommetje yogurt met fruit je lichaam word dan niet meer uitgedaagd. Dus breng meer variatie aan in je dieet... ik ben nu vanaf janurari 22.5 kilo kwijt
Misschien niet te vergelijken ivm zwangerschap maar ik woog 60, ben naar 87kg gegaan en nu 66, maar krijg de laatste 6 er ook niet meer af de eerste kilo's gaan als eerste, ook veel vocht ( lees je overal , of t zo is.. geen idee ) en er is ook een theorie dat je als je afvalt en beweegt eerst spiermassa gaat opbouwen ? en daardoor je gewicht ook niet afneemt ? Maar je bent goed bezig, volhouden!
Op een ogenblik gaat het inderdaad wat langzamer.. Je lichaam is dan gewend aan het eetpatroon en dan duurt het wat langer. Ik ben bijna 15 kilo kwijt in 2 mnd tijd en merk dat het nu ook allemaal wat langzamer gaat...
Dit is een fabel... spiermassa ontwikeld zich alleen zwaarder als je echt sport en dan heb ik het over minimaal 3 uur per dag.
Zo hey, jullie zijn goed bezig! Veel afgevallen al! Qua variatie is het wel oke met mijn eetpatroon denk ik... ik wissel vaak tussen youghurt, fruit, crackers en rijstwafels als ontbijt/lunch en 's avonds eet ik gewoon met de pot mee, maar dan met mate. Ik zit elke dag tussen de 1000 en 1200 cal, dat is wel goed toch? Of zou dat te weinig zijn?
Als ik aan het lijnen was, dan had ik ook altijd een "stil staan" periode, ik bleef mij gewoon aan mijn patroon houden.. en bam na een paar weken vlogen de kilo's er weer af... ik zou zeggen volhouden.. hoe demotiverend het ook is..dat je weegschaal niet minder aangeeft... daarna gaat het weer naar beneden... mijn moeder had trouwens precies hetzelfde.
Dat is de wel bekende plateau. Je blijft een week of langer stilstaan om daarna weer af te vallen. Het is nu het beste om door te gaan met je huidige eetpatroon, er mag een boterhammetje bij om je stofwisseling een boost te geven. Volhouden. Het zal niet meer zo snel gaan zoals in het begin maar het komt goed. Goed van je dat je je eetpatroon hebt verandert, super.
ik ben 25 kg afgevallen in iets meer dan een half jaar tijd. Het zijn altijd periodes. De ene periode val ik heel snel af, de andere periode gaat het met onsjes. Gewoon geduld hebben en bedenken dat je dit eetpatroon lang kan volhouden. Anders doe je iets niet goed
Hoi, Heb alleen je vraag gelezen en niet de algegeven antwoorden dus misschien staat het er al tussen. Het klopt dat het na verloop van tijd minder snel gaat of zelfs stagneert. Dat heeft te maken met het aantal kcal dat je inneemt ten opzichte van wat je gebruikt. Hoe zwaarder je ben hoe meer kcal je verbruikt per dag. Nu ben je 8 kg afgevallen en verbruik je minde kcal. Er zijn rekensommetjes op internet die aangeven hoeveel kcal je bij hoeveel kg verbruik. Ik weet dat mijn lichaam nu maar 1500/1600 kcal verbruikt. ( ben werkloos en doe niet veel meer dan studeren op een dag). Als ik het voedingscentrum aanhoud met de 2000kcal kom ik aan als een knetter. Zou ik er maar 1200 binnen krijgen val ik eerst snel af, en dat wordt steeds minder, zou ik een kg minder wegen verbruik ik nog maar 1400/1500, en weer een kg nog maar 1300/1400. Staps gewijs daat het dan langzamer tot het uiteindelijk weer stopt. Dan eet ik 1200kcal en verbruik ik ook1200kcal. Kom je niet aan en val je niet af. 2 opties, minder kcal tot je nemen of meer gaan verbranden dmv sporten of wandelen iig actiever worden welke manier dan ook. Even voor de goede orde,1200kcal is erg erg weinig en niet gezond!! Is alleen even als rekenvoorbeeld in mijn eigen situatue
Bedankt voor de antwoorden meiden! Jullie zijn goed bezig met afvallen allemaal! Ga zo door! Ik ben trots op jullie
Onder de 1200 calorieën kom je gemiddeld gezien toch echt voedingsstoffen tekort en kan je lichaam meer in een spaarstand gaan staan (je wordt dikker van hetzelfde aantal calorieën en dan gaan velen jojoën na het afvallen). Beter is om te mikken op 1400-1500 calorieën, en liefst in combinatie met beweging, maar dat zal behoorlijk per persoon verschillen. Een vrouw van 1.60 zal tenslotte met minder genoeg hebben dan een vrouw van 1.80. Een vrouw met 30 kilo overgewicht zal meer nodig hebben of nog sneller afvallen dan een vrouw die van een BMI van 25 naar 22 wil. Ik ben vroeger veel te dik geweest (BMI 30) en afgevallen naar een BMI van 19-20 (ok, dat was wel wat aan de magere kant voor mij en mijn bouw). Meer dan 30 kilo dus. Ik heb het er netjes afgehouden tot +/- mijn tweelingzwangerschap (vijf jaar later). Toen heb ik rond de 1400 calorieën per dag gegeten, en het ging prima. Af en toe een weekje een halt, maar de meeste weken ging er een kilo af. Nu ook bezig om de laatste extra's er af te halen. Inmiddels zijn er zo'n 9 af (BMI nu 24) en ja, hier ook een plateau, die nu weer op gang lijkt te komen. Frustrerend hè, zo'n stop met afvallen!
Mijn plateau heeft zich een half jaar aangehouden! Bij WW heeft de begeleidster mij vertelt dat de meeste plateau´s zich net op dat gewicht bevinden waar je vroeger lang hebt op gestaan.
je stofwisseling past zich aan aan wat je binnenkrijgt. mensen die lang weinig eten zullen eerst veel afvallen en daarna gelijk blijven op hun gewicht omdat hun lichaam op spaar stand gaat. dit is ook de rede dat wanneer je weer normaal eet je vaak dubbel zo hard aankomt. om te berekenen hoeveel je nodig hebt om geond af te vallen kun je goed berekenen. bij je mag normaal 2200 kcal (gebaseerd op geslacht, gewicht lengte). je beweegt veel en hebt nodig voor te sporten en te bewegen 800 kcal. dit zou uitkomen op een totaal van 3000 kcal om op gewicht te blijven. wil je afvallen hoef je dus niet meteen heel weinig te eten. zorg dan dat je bij 2000 kcal per dag eet. 1000 kal per dag minder binnen krijgen dan nodig zal leiden tot een gewichtverlies van 1kg per week. verder wat tips. zorg dat je elke 3 uur wat eet. zo blijft je suikerspiegel op peil en zou je lichaam niet zo snel honger hebben en blijft het verteren. ontbijt goed beweeg minimaal half uur per dag en priobeer zoveel moeglijk op de fiets of te voet te doen. eet 3 uur voor het slapen gaan niet meer. dit wordt niet meer verteerd eet op regelmatige tijden en zor dat je slaap/weksysteem regelmatig is. drink veel water
Als ik 1600 kcal op een dag eet val ik ongeveer met iedere dag een half uurtje sporten 1 kilo af. Als ik minder eet val ik niet af ... volgens mij eet je dan ook te weinig maar kan het mis hebben.
hmmm misschien moet ik me dan toch maar eens gaan aanmelden bij de WW ofzo.... Dan kunnen ze ook even naar mijn eetpatroon kijken he. Ik sport 2x in de week (spinning) dus misschien moet ik op die dagen iig al iets meer eten?
Hier dus zelfde probleem, kom niet verder als -10 er af, maar wil er nog graag 10 sowieso er af!!! gebruik wel deze maar werkte in begin als trein, natuurlijk wel samen met gezond eten sporten en voldoende beweging. refresh-teacaps.nl. Nieuwe tips oooh hoor het graag.
Giraf, ik wil op dezelfde manier gaan afvallen als jij. Heb het al een keer gedaan, voor ik zwanger werd van onze oudste. Toen bleef ik, na 20kg af te zijn gevallen, ook hangen op het gewicht wat ik eerder altijd ongeveer had. Denk idd dat dat dan het plateau was waar iedereen het over heeft. Ben vooral even benieuwd naar je 'menu' per dag. Gewoon even ter indicatie. Dus wat eet je bij ontbijt en lunch? Avondeten dus gewoon hetzelfde als de rest maar minder?
ik zou als ik jouw was je eet partroon veranderen. Door meer te varieeren val je weer af en kom je niet op een plateau terecht. combinaties van groente, fruit, koolhydraten, vetten en eiwitten. En daar de goeie combinaties van. ik van 98 kilo naar 63 kilo gegaan. En indd belangrijk dat je op je bloedsuiker let dus producten waar de bloedsuiker spiegel in gaan pieken en dalen moet je zeker vermeiden !! Succes.