Bevalling begonnen maar zet nog niet goed door

Discussie in 'De bevalling' gestart door LiittleOne, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Oke..pff..
    Wat een nacht, wat een dag..
    Gisteravond tien uur "water" verloren, twee uur later de slijmprop, vanaf 3 uur weeen en vanaf kwart voor 4 regelmatige weeen, eerst om de 5 minuten, toen 4 en af en toe om de 3 minuten. Ging goed dus..
    Onderweg naar het zh werden de weeen minder. Ze hadden daar een ctg gemaakt, baby had duidelijk bevallingsstress en de weeen die er waren waren hevig.

Uiteindelijk getest of het water vruchtwater was, testje gaf aan van niet. Daarna met de echo konden ze bijna geen vruchtwater meer vinden.
    Het kan dus dat het vruchtwater weg is en het testje daardoor negatief is.

Vanavond om 8 moet ik terug komen, in de hoop dat de weeen weer in orde zijn en om te kijken naar het vruchtwater.

Wat ik me afvraag is natuurlijk hoe lang een babietje zonder vruchtwater mag zitten.
    Heeft iemand ervaring?
    Ze hadden het er al over dat wanneer niks doorzet, ze kunnen inleiden. Na drie dagen.
    Nou zie ik dit echt niet zitten, ik loop al een.dikke week met heftige voorweeen.
    Mag ik om een inleiding vragen als de weeen vanavond weer niet doorzetten?

En verder..iemand tips om te zorgen dat de weeen doorzetten?
    Heb inmiddels weer rond de 4 minuten weeen, maar ben zo bang dat ze wegzakken.

Sorry voor mn lange verhaal..
    Hoop wel op reacties..
    Alvast bedankt x

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

wooow spannend meid !! veeeel succes xxx

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik kan je geen raad geven mar wil je wel graag sterkte en veel suc6 toewensen!

4. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    tjonge niet fijn zeg! Naar mijn weten gaan ze bij gebroken vliezen na 48 uur opwekken als het niet doorzet i.v.m. infectiegevaar. Bij jou weten ze het blijkbaar niet zeker of dat je water gebroken was. Heb je het niet opgevangen met een doek oid? Kunnen ze die doek testen.. ze zien het dan vlug genoeg..
    Mijn 1e bevalling begon ook met gebroken vliezen, maar daarover bestond geen enkele twijfel. Ik had wel weeen, maar kreeg geen ontsluiting. Ben circa 15 uur na breken van vliezen naar ziekenhuis gegaan en had toen 0 cm ontsluiting. Ben toen na enkele uurtjes aan weeenopwekkers gegaan, maar alleen omdat bij mij de vliezen echt gebroken waren...
    Vandaag voor deze baby naar ziekenhuis geweest en hier zij de gyn. dat ze er pas vanuit gaan dat een bevalling begint met weeen en vanaf 3 cm ontsluiting.. dan is er geen weg meer terug..

Een tip: laat je niet te lang aan het lijntje houden. wanneer er wel sprake is van ontsluiting en je hebt weeen, vraag dan snel om pijnstilling. Dan kun je even een beetje bijkomen. Is echt geen schande en het bespaard je een hoop leed!

5. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    voor zover ik weet maakt je lichaam continu vruchtwater aan, ook nadat de vliezen gebroken zijn, het is dus niet zo dat je baby ineens helemaal droog ligt. Of dat er helemaal geen water meer is.. Bij gebroken vliezen blijf je dus continu een beetje druppen (als je rondloopt..). Dat was in mijn geval zo..

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hoe ist nu little one???

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ben ook erg benieuwd!
    Hopenlijk lig je lekker te genieten met een mooie baby in je armen!

8. Baby maakt het vruchtwater zelf aan :)

Heeft het nog doorgezet trouwens?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    vervelend meis! Ik had bij de eerste ook een bevalling die niet opschoot. Ik kreeg dinsdagavond om 20:30 de dag voordat ik uitgerekend was weeen om de 4-5 minuten. Die hielden de hele nacht aan. Woensdagochtend is de VK komen kijken en ze riep toen dat ik al 1cm ontsluiting had ( joepie na 1 nacht hard werken ...) Woensdag overdag nog steeds weeen om de 4minuten maar ze kwamen steeds maar niet korter op elkaar. Woensdagavond om 22:47 braken mn vliezen maar de weeen werden niet echt sterker. Pas later in de nacht kwamen ze om de 3minuten. Toen de vk kwam om 03:30 had ik 6cm ontsluiting en toen ze om 6:30 kwam had ik 9cm. Toen naar het zhuis omdat ik gewoon niet meer kon, had al zolang zonder slaap, eten en vocht egzeten ( werd al misselijk als ik er alleen al aan dacht). Uiteindelijk is donderdagochten om 10:47 Tycho geboren.

Was dus dinsdagavond, dinsdagnacht,woensdag overdag,woensdagnacht en donderochtend bezig om te bevallen grrrrr. Sorry ik kan je niks vertellen over het vruchtwater omdat bij mij de vliezen uiteindelijk gewoon braken. Maar ik snap wel je frustratie over het niet doorzetten!

Hoop dat je nu je babytje in je armen hebt! xx

10. BabyUkkie

BabyUkkie Niet meer actief

Wat ellendig voor je zeg. Hoop maar dat 't gauw doorzet. Zit hier met 't zelfde verhaal heb dagelijks soms uren of zelfs de hele dag/nacht met zware weëen, dat is ook aan de CTG gemeten, heb ook al ontsluiting maar 't zet nog niet door. Ben intussen op van de pijn, slaap nauwelijks nog en heb m'n andere 2 kinderen al bijna 2 weken niet/nauwelijks meer gezien omdat ze eerst elke keer ergens anders waren en nu 'verplicht' logeren bij opa en oma. Heb eigenlijk geen tips voor je die 't nog kunnen laten doorzetten omdat wat je ook probeert je lichaam (en je kindje) 't toch zelf moeten doen. Wees in ieder geval duidelijk en open naar de vk/gyn dan kunnen ze je het beste helpen. Ik herken de angst om de weëen af te voelen zakken daarom wens ik je heel veel sterkte en natuurlijk succes straks als het echt doorzet.

Deel Deze Pagina