Mag je vragen voor inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door honeyy, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zoals de titel al zegt;

Zou je mogen vragen om een inleiding? Ik wil niet zeuren maar ik ben zo moe! Door een hersen infarct heb ik al een laag energie niveau en door de slechte nachten (al paar wkn) is het helemaal 0.0.. de gyn zei gister dat ik maar een boek moest lezen oid voor rust maar door restklachten kan ik dat niet. De vermoeidheid pakt me ook op mijn zwakke punten. Kracht vermindering in arm & hoofdpijn.. ook komen de prikkels veeel zwaarder binnen.

Ik ben al 38 weken (oké 37.6) maar als ik zo nog dagen door moet, Denk dat ik dan niks meer qua energie heb om te bevallen.. 😁..

Ik heb pas volgende week vrijdag weer een afspraak maar mag mijn Gyn. / VK altijd mailen...

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vragen kan altijd, maar hier gebeurde inleiden om vermoeidheidsklachten eigenlijk in principe niet. Je kon hoogstens voor slaapmedicatie kiezen een keer onder begeleiding in het ziekenhuis.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dankje voor je snelle reactie! Slaapmedicatie mag ik niet met mijn andere medicatie..

Nja dan maar hopen dat hij rond hetelde termijn komt als zn zus (38+3 :D)

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Idd gewoon vragen, uitleggen waarom je graag ingeleid zou willen worden. Het is dan aan je gyn om een bestuur te nemen hierin. Succes met de laatste dagen/weken. Hopelijk kondigt de kleine zich snel aan

5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Vragen kan altijd. Maar mijn visie is vaak dat je kleintje het best af is in de buik en daar het beste groeit. En hoe langer in de buik, hoe sterker. :D

6. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ik heb er destijds om gevraagd ivm vermoeidheid. Ik sliep als sinds 17/18 wkn heel slecht door BI. Helaas wilde de vk mij echt niet doorsturen met 40 wkn! Uiteindelijk met veel zeuren en zaniken met 41 wkn ingeleid. *zucht* de reden: medisch niet noodzakelijk. Ons mannetje deed het nog prima dus helaas.
    Het heeft mij veel tijd gekost om er weer bovenop te komen!
    Ik hoop voor jou dat ze naar je luisteren en meedenken...

7. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier ben ik ingeleid met 38 + 2 ivm combi van factoren: erg grote baby en stijgende bloeddruk. Een pretje was het niet omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor was en het daardoor erg lang duurde (2x ballonkatheter, gel en uiteindelijk pas 2 dagen later vliezen kunnen breken en bevallen). Dus mijn ervaring is dat als het niet strikt noodzakelijk is, niet nogmaals voor een inleiding te willen gaan.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ging dat ook zo, ik had een giga buik, ben al minder mobiel door mijn MS, ik was zo moe, zo moe dat ik ook met 38 weken aangaf het zelf gewoon niet meer te trekken (was toen al bij de gyn).
    Helaas pindakaas, de kleine deed het goed en dus was er geen reden om medisch in te grijpen met daarbij de uitleg dat er ook aan inleiden aardig wat risico's kleven.

En toen had ik ook nog eens de pech dat de kleine het allemaal wel prima vond dus ik ook nog eens heel ver over tijd ging.
    Ik heb gesmeekt en gehuild maar nee hoor de kleine deed het goed dus tot overmorgen.

Uiteindelijk viel mij het herstel reuze mee, maar ik had de mazzel dat mijn man het zo geregeld had dat zijn vakantie van 4 weken meteen na de bevalling inging. Dus ik had wel 4 weken lang de tijd om er rustig aan te wennen en mijn weg erin te vinden.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik wil je niet bang maken, maar ik had met wee-opwekkers veel heftigere/weeënstorm dan bij de gewone bevalling... was helemaal van mijn padje af en het duurde ontzettend lang tot ik helder kon denken... ik zou er niet weer voor kiezen in ieder geval. liep ook echt qua pijn op mijn tandvlees op het einde, maar achteraf ben ik blij met mijn keuze, had veel meer energie over.
    tuurlijk is elke bevalling en elke vrouw anders, maar denk niet te licht over inleiden. daarnaast kan het ook zijn dat het niet zo lukt... en wacht je alsnog...
    hopelijk komt ukje alsnog snel en kun je snel herstellen. lijkt me wel heftig als je zoiets hebt gehad en dan zo op bent.
    sterkte in ieder geval!

10. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hey!
    Ik begrijp dat het zwaar is voor jou, maar ik zou ook nog even tanden bijten en niet voor een inleiding kiezen.
    Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid op mijn verzoek na 41 weken, ik trok het ook niet meer maar ik heb zoveel spijt van die inleiding.
    Niks ging zoals het zou moeten gaan, weeenopwekkers werkte niet, ballonnetje deed het niet, vliezen breken niet, ... niets hielp. Na 26 u extra weeenopwekkers gekregen en toen in een weeenstorm terecht gekomen. Verschrikkelijk.
    Ik was na meer dan 30u helemaal uitgeput, m'n beebje was helemaal uitgeput en m'n partner was helemaal uitgeput.
    Zo zie je maar dat je de natuur niet kan forceren.
    Ik zou zeker niet opnieuw voor een inleiding gaan als het niet echt moet, want de kans dat het helemaal niet lekker loopt is er echt wel.

11. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Zie dat ze inmiddels al bevallen is ;) gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina