Keizersnee mey behoorlijke overgewicht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dua82, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Kom net bij de gynae vandaan, de bevalling besproken. En de eventuele complicaties bij een bevalling omdat ik overgewicht heb. Alhoewel ik het wel weet was het toch niet zo leuk om te horen.
    Omdat ik het verder allemaal goed doe gaan ze uit van een vaginale bevalling. Mochten er complicaties optreden dan een spoedkeizersnee. Bij een slanke dame duurt het ongeveer 15 min voordat ze dan de baby hebben gehaald bij mij iets van 30-40 minuten vanwege de dikte van de buikwand. Het zet je toch wel aan t denken.

Zijn hier dames met overgewicht die een ks hebben gehad?
    En dan bedoel ik echt overgewicht van 50 kg.

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Er zit inderdaad wel wat verschil op, maar echt geen15-25 min hoor tenzij misschien dat je al buikoperaties/ks gehad hebt en er veel littekenweefsel zit. Bij een "normaal" postuur is de baby er meestal al na 5-10min en durt de hele ingreep 40min. Maar je gaat natuurlijk gewoon voor een natuurlijke bevalling dus laten we daar voor duimen ;)

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik heb wel overgewicht, maar geen 50 kg.
    Bij mij duurde de spoedkeizersnee 6 min. Dit is al inclusief met de lift 2 verdiepingen omhoog, ruggeprik, open snijden en de daadwerkelijke 'geboorte'. Best snel dus.
    De tweede keer was een geplande ks. Vanaf het moment dat ze incisie maakten (al een verschil met de eerste keer dus, de ruggeprik etc was dus al gedaan) is ze na ongeveer 18-20 min geboren. Dit is dus inclusief littekenweefsel open trekken.

Ik hoop dat het vaginaal lukt, dat zou zo veel fijner en beter zijn. Een ks is toch echt wel een flinke operatie.

4. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18

Nee, heb gelukkig nooit eerder een buikoperatie gehad.
    Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen.
    Ik ga ook uit van een natuurlijke bevalling, bedankt:)

5. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Ik vind een ruggeprik doodeng, hoop dat alles gewoon gaat zoals het zou moeten.

6. liefsvanmama

Ik vond dat ook doooooooodeng.
    Ik heb er een mindere ervaring mee. Alle andere keren viel het me heel erg mee.

Je kan ook voor algehele narcose gaan, maar dan zie je je kindje niet geboren worden 😔

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hebben ze tegen mij nooit gezegd, was ook met alles bij elkaar binnen 30 minuten op de verkoeverkamer en dat is inclusief erheen rijden.

Ruggenprik kan wel moeilijk zijn, maar ook geen problemen hier. Wel de genezing....maar daar laat ik het buiten of dat aan mijn gewicht lag......

8. liefsvanmama

Wow, wat snel! Bij mij duurde de operatie na de bevalling al langer?!

9. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Algehele narcose vindt ik helemaal eng, ben bang dat ik niet meer wakker wordt ofzo of dat de narcose niet goed aanslaat en ik alles voel maar niet kan bewegen. En het heeft natuurlijk ook invloed op de baby.
    Maar goed als het moet dan moet het.
    As vrijdag hoor ik of een ruggenprik überhaupt kan bij mij.

10. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Maar heb jij dan ook behoorlijke overgewicht of valt het wel mee?
    Vind het zo spannend allemaal en hoop dat het goed gaat.
    De gynaecoloog vertelde me dat zo'n ruggenprik soms ook niet gaat bij slanke mensen, ligt er maar net aan hoeveel ruimte er tussen je wervels zitten zei ze. Ik krijg het in ieder geval vrijdag te horen van de anesthesist.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ze hadden haast.... Is ook te zien mijn litteken is langer en vrij hoog en scheef...

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ten tijde woog ik rond de 100 kg. Maar ik begon met 120kg bij begin van de zwangerschap. Er is nooit iets over gezegd verder.

13. liefsvanmama

Bij mijn eerste was er ook haast bij. Ze was er binnen 6 min. Maar het stuk erna, duurde nog steeds langer.
    Ik heb ook een litteken van zo'n 35 cm

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb ook KS gehad met behoorlijk overgewicht en het prikken van de ruggenprik lukt niet in 1x maar de operatie duurde geen half uur hoor. 10 mij na start was ze er al uit.

15. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18

Ben jij af gaan vallen tijdens je zwangerschap? Dat raden ze mij af in het ziekenhuis.

16. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Fijn om te horen!
    Mag ik vragen hoeveel overgewicht jij had tijdens ks?

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja maar niet vrijwillig 😂 Ik hield niks binnen.

18. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn eerste een overgewicht van zo'n 40 kilo, bij de tweede 60 kilo. Keizersnede duurde echt niet langer dan bij nummer drie, waar ik een normaal gewicht bij had. Het enige wat de ks compliceert bij de twee oudsten was het prikken van de epidurale (vreselijk ding, en morgen moet het weer), omdat mijn ruggengraat minder goed te voelen was dan zo der dat extra laagje vet. Maar ik heb elke keizersnee van begin tot einde op 40 a 45 mi uten gehouden...

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    45 kg ongeveer

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Geen ervaring met een keizersnede, maar wel met bevallen met flink overgewicht.

Bij de eerste heeft de hele (ingeleide) bevalling ongeveer 18 uur geduurd vanaf het moment dat het infuus was aangesloten. Dochter was een sterrenkijkertje, persen duurde 25 minuten (zonder persweeën), maar wel met een fundusexpressie (verpleegkundige duwde heel hard in mijn buik mee, kreeg dochter niet alleen "het bochtje om"). Pijnstilling werkte niet goed bij mij.

Bij de tweede weer ingeleid. Bevalling duurde in totaal bijna 12 uur, waarvan 8 minuten persen. Ruggenprik gehad voor ik werd ingeleid (wat erg pijnlijk was, mogelijk doordat ik een hele holle rug heb?), door de ruggenprik koorts gekregen, antibiotica en werd zelfs al bloed geprikt voor een mogelijke keizersnede. Ineens ging het heel snel, en was de verloskundige net op tijd. Persweeen kwamen door de ruggenprik heen, terwijl ik mijn tenen niet eens meer kon bewegen door de verdoving.

Bij de oudste had ik aan het eind van de zwangerschap (incl baby enz) een overgewicht van ruim 60 kilo. Bij de tweede was dat nog eens 10 kilo meer.

Laat je vooral niet te bang maken, het kan ook gewoon prima en zonder complicaties verlopen!

Deel Deze Pagina