Ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, maar zit met een heel vervelend gevoel achteraf. Omdat ik aan een redelijk onbekende aandoening lijd, ga ik speciaal naar het universitair ziekenhuis in Leuven, dat ik bij elke afspraak bijna altijd een andere assistente krijg vind ik helemaal niet erg, maar die van vandaag was gewoon onbeschoft en hield helemaal geen rekening met mij. Ze begon al dadelijk over dat ik al teveel ben bijgekomen (7kg), ik gaf aan dat ik nogthans niet overdreven veel eet, nu zelfs minder snoep dan voor de zwangerschap en toch ook voldoende beweeg. Ze liet echt merken dat ze me niet geloofde. Toen ze naar het hartje ging luisteren moest ze dit doen met een echo apparaat. Fijn dacht ik, dan zie ik mijn babytje ook nog eens. Niet dus! K heb de hartslag misschien 2 seconde gehoord! Toen ze hoorde dat het hartje klopte stopte ze dadelijk en hup klaar. Alles in orde zei ze dan! Daar moet ik het mee doen. Ben daar echt niet op een zwevende wolk buiten gelopen en dat vind ik jammer
Das niet leuk. Hebt gij gene uitgebreide echo gekregen voor alles na te kijken, want ik zie dat je 12 weken ver bent? Mijne gynaecoloog is ook heel snel steeds maar kan toch altijd even mee piepen. 7 kg, vind ik niet te veel. Was zelf op 20 weken, 13 kilo bijgekomen, vond dat zelf veel maar nu is mijn gewicht toename een beetje gestabileerd en ben ik in totaal 13 kilo bijgekomen. Dus daar je nu nog geen zorgen over maken. Er zijn inderdaad soms van die botte mensen tussen maar die zal je overal tegen komen, jammer genoeg.
7 kilo met 12 weken is wel wat aan de hoge kant, in principe hoef je nog niet te zijn aangekomen met dat termijn maar kan verschillende oorzaken hebben, bv dat je vrij slank was om mee te beginnen, of dat je hebt gelijnd voor het zwanger worden, en de ene komt in het begin aan en de ander aan het einde e.d. verder is het al bijzonder dat je hartje te horen krijgt met 12 weken, meeste mensen moeten hiervoor wachten tot 15-16 weken eigenlijk dus ja op zich niet echt nodig, ik neem aan dat je al wel echo's hebt gehad (termijnecho) en doe je een nekplooi krijg je er nog eentje en andere normaal ook niet. Ik snap dat het aardiger kan, ja trutten heb je overal maar normaal krijg je ook niet meer en bijna iedereen krijgt commentaar als je 7 kilo in 8 weekjes aankomt natuurlijk, op zich is het goed dat ze dit in de gaten houden, maar wel op een aardigere manier.. er zijn helaas veel mensen die wel zichzelf helemaal laten gaan en daardoor geloven ze je niet zomaar.
Inderdaad, het is vervelend als zo iemand onaardig tegen je doet daar kun je echt een rotgevoel van krijgen. Maar van het aankomen en de twee seconden hartje luisteren zijn eigenlijk vrij normaal. Ik ben tijdens mijn zwangerschappen onder behandeling geweest van een professor in het UMC en daar ging het niet veel anders. Je zult er nog vaak komen en niet elke keer "op een zwevende wolk" buitenlopen zoals je dat zo mooi zegt. Juist als je onder behandeling van een gyn bent zal het vaak zakelijker en sneller zijn dan bij een verloskundige omdat die meestal iets meer tijd voor je hebben/nemen. Maargoed dan mogen ze nog wel aardig doen natuurlijk.
Sorry maar mijn gynaecoloog (ik woon in België) is altijd superlief en laat telkens ons prinsesje volledig zien! Hij kijkt altijd alles netjes na of er geen afwijkingen zijn en als ik iets extra wil zien dan doet hij dat ook. We moeten ook nooit lang wachten tijdens de afspraak en al duurt de echo mss maar een vijf min. Ik vind dat je in Leuven niet goed behandeld werd... Ik weet het dat het een grote kliniek is maar menselijkheid......ne nummer ja...... Ik vind het super jammer voor je.
Ik moet zeggen dat je erg onbeschoft behandeld bent. Maar ik dacht altijd dat als je bij een gyn onder controle liep, je gewoon iedere controle een echo krijgt ?? Dat is hier in elk geval. Bij de zwangerschap van onze dochter, kreeg ik iedere controle een echo, en werd alles goed nagekeken. Beetje raar dat ze dat niet overal doen dan
Volgende week is de echo voor de nekplooimeting. Vandaag was een extra afspraak op aanraden van de huisarts omdat ik last had van een te lage bloeddruk en andere ongemakken. Ik heb het eens nagekeken en bij mijn zoontje was ik op twaalf weken evenveel bijgekomen als nu. Zelf denk ik dat het vooral vocht is. Ik neem medicatie om vocht vast te houden en door de zwangerschap kan dat allemaal wel ontregelt worden. Bij de eerste zwangerschap hield ik ook enorm veel vocht vast. Ik heb haar dit ook verteld, maar ging ze niet echt op in. Dat is vooral mijn probleem. Ik ga speciaal naar daar met het idee dat ze mijn medisch dosier kennen, maar krijg steeds het gevoel dat de assistentes die ik voor me krijg niet weten wat mijn aandoening is. Dit is trouwens de eerste keer dat ik zo bot behandelt ben, de meeste zijn echt wel vriendelijk. K ga proberen het van me af te zetten. Volgende keer is het toch weer een ander
hoeveel je nu aankomt is niet belangrijk.veel dames komen in het begin eventjes wat meer aan omdat je eet tegen het zwakke gevoel,de moeheid en soms de misselijkheid.ik was 10 kilo bijgekomen de eerste 10 weken en nu blijft dat stabiel en is er zelfs drie kilo terug af dus maak je geen zorgen.als je je maar goed voelt en als het kindje maar oke is.wat een bruut van een assistente!spijtig dat zo een belangrijk en magisch moment zo verloren gaat door haar :x ik heb een vervang-gynaecologe gehad toen ik op spoed belande uit angst voor een zoveelste miskraam en die was ook zo bot tegen me,ik heb toen echt gehuild eens ik terug thuis was ondanks het goede nieuws dat mijn angst ongegrond was. volgende keer beter!sta op je strepen hoor. wel fijn dat alles goed gaat hé
Inderdaad! Was zo een opluchting om dat hartje te horen kloppen. Vind het tot nu nog zo onwerkelijk dat er een babytje in me groeit. Zolang ik het niet voel bewegen blijf ik dubbel zo onzeker of alles wel in orde is.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Zou bij het afspraken maken aangeven dat je deze assistent niet meer wil. Weet niet of het helpt... Of anders in het plaatselijk ziekenhuis (Hasselt, Tienen, geen idee waar je vorige keer was ) en dan de grote echo's toch naar Leuven gaan.