Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag precies 36 weken zwanger van onze 2e, na in het totaal 7 miskramen te hebben gehad. Nu heb ik sinds vanmiddag wat ongesteldheidskrampen. Ze komen pas om de 15 minuten, maar ik kan het me niet meer herrineren van de eerste of het daar ook zo bij begonnen is... Zou dit een voorteken kunnen zijn? Ik had bij de laatste controle (vorige week) waarschijnlijk ook al een cm of 2 ontsluiting. Dit schijnt heel normaal te zijn bij een tweede. KLopt dit? VInd het zo'n raar idee dat ik misschien al wel met 2 cm ontsluiting rond loop. Verder had ik nog een vraagje. Bij mijn zoontje heb ik van het begin tot aan het einde van de bevalling (die 3 dagen duurde) continu moeten overgeven, wat al snel overging in gal en uiteindelijk alleen maar de kokhalsneigingen omdat ik niets meer in me had. Nu is mijn vraag of hier iets voor de te krijgen is, om die misselijkheid tegen te gaan tijdens het bevallen. Of in elk geval die kokhalsneigingen. Niets ergers als tijdens een wee, beginnen te kokhalzen. En dan als laatste (wat een vragen he?) de vraag, wat gebeurd er als het kindje met 36 weken geboren zou worden? Het is verder (wat ze tot nu toe hebben kunnen zien met al de echo's, heel gezond en het gewicht wordt geschat op ongeveer 6 pond. Moet het dan verplicht nog in het ziekenhuis blijven? En moet je met 36 weken ten alle tijden onder de gyn. bevallen of mag een verloskundige het dan ook doen? Sorry voor al mijn vragen hoor, maar ben gewoon erg benieuwd. Ik ga zeker niet op de bevalling zitten wachten, want ik weet ook dat het nog misschien wel weken kan duren, maar dit ongestelheidsgevoel is behoorlijk erg...dus vandaar... ALvast bedankt, Groetjes Lised
hoi inmiddels is nu wel duidelijk denk ik of het heeft doorgezet of niet? Je kunt inderdaad wekenlang met ontsluiting lopen zonder dat dat verder iets betekent. Bij 36 weken beval je in het ziekenhuis onder leiding van de gynaecoloog. Mirjam