hallo allen, weet er iemand of een spoedkeizersnede altijd onder algehele narcose is/moet? of kan dit ook met een ruggenprik? Groetjes Charlotte
Dat ligt er volgens mij aan hoe spoed, spoed is Als er nog tijd is voor een ruggenprik heeft dat volgens mij de voorkeur, maar in een absolute noodsituatie (bijv, gescheurde placenta oid) wordt het volgens mij algehel narcose omdat dat gewoon veel sneller is.
Ik ben 2x bevallen met een "Spoed"keizersnede en beide keren met een ruggeprik. Dat ging overigens ook heel snel..ruggeprik werkte direct alleen moeten ze hem nog zetten..Nu was mijn spoed geen levensgevaar maar meer een bevalling waar geen vordering meer in zat. Ik weet niet precies wanneer ze over gaan op narcose..neem aan als er geen tijd te verliezen is.
Hoi! Ook hier een spoedkeizersnee met een ruggeprik. Je zou ook aan je verloskundige kunnen vragen hoe het precies geregeld is. Groetjes Mariska
Mijn uk ligt in de stuit.. moet nu kiezen of keizersnede of stuitbevalling. Ik wil graag een stuitbevalling proberen maar er is een kans dat het dan een spoed keizersnede gaat worden... ik wil absoluut niet onder algehele narcose.. ik moet morgen naar het zh dus dan kan ik het vragen aan de gyn.. bedankt!
Onder mijn 2e bevalling had ik al een ruggenprik, maar die bevalling is op 10cm een spoedKS geworden, ivm uitgezakte navelstreng, en de harttonen van ons kleintje dus weg vielen. maar ondanks dat ik al een ruggenprik had hebben ze me volledig onder narcose gebracht.
Dat ligt aan de situatie op dat moment . Bij mij lukte tot 5 keer toe de ruggeprik niet dus wilde ze een narcose geven gelukkig waagde de anesthesist nog een poging en hoefde ik niet onder algehele narcose . zolang er geen rede is tot narcose zullen ze echt niet geven . de voorkeur gaar altijd uit naar een ruggeprik . liefs edith mama van mees*
Ik heb dit laatst aan gyn gevraagd, omdat ik ook niet onder algehele narcose wil. Bij levensbedreigende situatie heeft patient niks te willen en is narcose de enige optie. Anders doen ze een ruggenprik, deze is in een paar minuten gezet in de meeste gevallen.
Ik ben onder algehele narcose geweest en mij werd niets gevraagd. Maar het was ook zodanig spoed dat ze over de gangen aan het rennen waren en zo. Ik was al weg voordat ik op de OK tafel lag, de anestesist begon al toen ze me de OK nog opreden. Dus, ligt eraan wat je spoed vindt. Als het nog even kan wachten doen ze meestal een ruggeprik.
ik kreeg spoed KS en werd eerst verdoofd met ruggeprik deze verdoving werkte bij mij niet goed en ik voelde heel goed dat ze de snee aan het zetten waren, en ik werd vrijwel meteen onder algehele narcose gebracht. bij eventuele volgende bevalling moet ik weer met KS. ik wil dan perse geen ruggeprik maar algehele narcose!
Vandaag aan de gyn gevraagd hoe of wat.. Zij vertelde dat ze tegenwoordig bijna nooit meer een algehele narcose doen bij een keizersnede. Dit alleen als het spoed/spoed/spoed is. Vaak als de kraamvrouw van thuis af komt etc. In mijn geval (ben al in het zh ivm met de stuitbevalling) is het waarschijnlijk mogelijk om nog een ruggenprik te zetten als het nodig mocht zijn. Gelukkig!! Bedankt voor alle reacties!
Ik heb algehele narcose gehad maar Noah moest er zo snel mogelijk uit! Ook hebben ze met me lopen rennen door de gangen en gelukkig hard genoeg want ze waren net op tijd voor Noah!
Ik kreeg ook met spoed een ks, wel met ruggenprik. Nu hoorde ik alleen iemand laatst zeggen ja, jij hebt geen spoed ks gehad anders hadden ze in incisie horizontaal gedaan ipv verticaal.. Vond dit wel een beetje vreemd want er was zeker sprake van spoed omdat mijn kleine man zn hartje steeds wegviel en bijna helemaal stopte..
Een verticale snee maken ze tegenwoordig niet zo snel meer.....ze proberen het in 1e instantie horizontaal, omadt het mooier heelt. Verticaal is superspoed of als het kindje verkeerd ligt voor horizontaal...
Ik heb een spoedkeizersnee gehad omdat de hartslag van Mika helemaal wegviel en af en toe weer terug kwam tot 40 om vervolgens weer weg te vallen! Binnen een half uur was hij er! Ik had al een ruggenprik dus dat hoefde gelukkig niet meer! Groetjes Ylona
hier ook een Spoedkezersnede... had al ruggeprik gehad maar was zelf helemaal in shok... dus ze hebben mij volledigen narcose gegeven... waarom omdat... zoonlief een hartslagje had van 40 slagen per minuut en er dus zo snel mogelijk uit moest...