Hallo allemaal, Ik ben nu al zo'n beetje bezig met het klaarmaken van het koffertje mocht het zover zijn, maar wat is handig om allemaal mee te nemen naar het geboortecentrum/ziekenhuis? Iemand nog goede tips? groetjes
de standaard spullen zijn onder andere babykleertjes, fotocamera, leesboek of iets dergelijks, telefoon, muntje voor een eventuele rolstoel, ziekenhuispapieren, schoon ondergoed, makkelijk zittende kleding, pyjama, etc. voor jezelf eventueel wat lekkers vergeet ook niet wat schone kleding voor je partner (wellicht blijven jullie er een paar daagjes en wil hij zich ook even lekker opfrissen)
Voldoende schoon ondergoed voor jezelf (beetje stevige onderbroeken want er moeten van die kraamverbanden in) en verder een paar nachthemden want je transpireert misschien meer als je net bevallen bent. Kleding voor de baby iets in klein maatje en wat groter omdat je niet precies weet hoe groot je baby is. paar mutsjes, vaak zijn de ziekenhuismutsjes niet superleuk en de eerste wordt ook vies, dus daarna zijn schone mutsjes wel handig en staat leuker op de foto's. verder, druivensuiker?
wij hadden voor mijn man ook een deo, tandenborstel, schoon shirt en sultana's en marsen mee. (snickers is geen goed idee, gaat zo uit z'n mond stinken naar die pinda's ) als het lang duurd is dit wel fijn, wij hebben het allemaal gebruikt. zorg dat de tank van auto altijd goed gevuld is en een muntje voor de rolstoel standaard in auto. vuilniszak en celstof matje standaard in auto voor als de vliezen plots breken. groetjes wilma
Er werd mij vertelt om labello & dextro mee te nemen...Nou heb geen van beide gebruikt haha. Uh het enige wat ik zou meenemen bij misschien ooit een tweede zijn kleren voor mij en voor de baby. De rest was voor mij overbodig!
hier dextro zeker gebruikt en mijn gyn ook haha. lippenbalsem en dagcreme (of bodylotion) voor na de bevalling vond ik ook erg fijn erg droog gezicht namelijk (trek maar eens 12 uur lang gekke bekken zonder droge lippen/ huid te krijgen ) verder had ik red bull voor mezelf en manlief bij en natuurlijk standaard zaken als kleertjes/wikkeldoek/charmante onderbroeken/ pyjama enz heb nu wel heel wat minder dan bij de eerste, als je iets nodig hebt hebben ze dit veelal in het zh ook
Een spelletje voor op je telefoon ofzo. Ik heb tussen de weeën door steeds spelletjes liggen doen, en dan weer even op pauze, wee, en dan weer dat stomme spelletje. Was ook handig liggend te doen Flesje met wat drinken misschien. Wij kregen alleen thee en water van het ZH, omdat mijn man er alleen bij zat kreeg hij verder niets anders. Maar iets met wat meer smaak is toch wel lekker als het wat langer duurt. En idd ook wat tussendoortjes, want je wordt niet van alles voorzien op zo'n dag! Als kraamvrouw wel, maar mijn man kreeg alleen lunch, water en thee.
Ik had 2 setjes kleding voor mn dochter mee, en 1 set voor mij. Maar ik moest blijven ivm keizersnee dus hebben nog kleding extra nodig gehad. volgende keer neem ik voor mn man MEER eten mee, de bevalling duurde lang en hij ging bijna van zn graatje tegen de tijd dat ik midden in de nacht een KS kreeg. Fototoestel, telefoon/telefoonnummers, kleertjes + extra mutsjes voor de baby, maxicosi, wikkeldeken/voetenzak,
Een lijstje met nummers van mensen die je wilt bellen na de bevalling ik wist echt niet meer wie ik nou wel en niet moest bellen en wie ik al had gebelt dus een pen om aftestrepen is ook makkelijk Kraamdossier van de kraamhulp (als je die alvast hebt gekregen) en het nummer van ze want die moet je bellen zodra het begonnen is en zodra je weet wanneer je naar huis mag en de baby geboren is. Extra geld voor de parkeer automaat van het ziekenhuis (als je auto er 1 dag staat kan dat hard oplopen qua kosten. Hier word ook geadviseerd bij een zh bevalling om een eigen speentje en flesje mee te nemen zodat de baby niet in verwarring komt (zowel bij fv als bij bv word het geadviseerd)
Ik moet mn tasje nog pakken maar kreeg als tip een wc rol met extra zacht papier aangezien ze in de meeste ziekenhuizen van dat bruine schuurpapier hebben en de boel allemaal wat gevoelig is..
Vergeet ook niet een oplader voor je telefoon, dan kun je na het doen van spelletjes op je telefoon ook nog bellen. Ook wel makkelijk is het om belangrijke papieren klaar te leggen zoals de papieren van de verloskundige, legitimatiebewijs, ponsplaatje of ziekenhuispasje, bevalplan (als je dat geschreven hebt) En iets warms voor je kindje als je hem/haar naar buiten neemt: een jasje en/of omslagdoek. Bij ons in het ziekenhuis beval je in een kraamsuite waar de vader ook kan blijven dus dan moet je ook denken aan schone kleding en toillet artikelen voor hem. Mijn man gebruikt medicijnen, daar hebben we ook vast een dag setje van ingepakt.
Vooral veel (donker!) ondergoed en trainingsbroeken... Je gebruikt er de eerste paar uur zo een stuk of 3 . En veel babykleertjes, vooral rompertjes en broekjes. Zeker als je even in het ziekenhuis moet blijven is dit handig. De luiers zitten de eerste paar dagen nog niet zo goed, dus doorlekken gegarandeerd . En een mutsje van goed rekbare stof (tricot ofzo?). Veel van die mutsjes schuiven constant omhoog. En lekker warme sloffen vond ik heel fijn om mee rond te lopen in het ziekenhuis.
wij hebben ook evergreen en water mee genomen en heb ook een wikkeldoek voor de baby mee.. lekker iets vanjezelf bij die kleine. Oplader van de telefoon vind ik ook een hele goeie. en kauwgom of pepermunt.. voor als je je bed niet uit mag en toch beetje misselijk bent en uit je mond gaat ruiken. (of je partner) Notitie boekje.. ik schreef direct mijn bevallingsverhaal van me af.. dat hielp bij het verwerken.
Inderdaad verschillende soorten eten voor jou en je partner (misschien hoef je niets maar je weet nooit waar je trek in krijgt), sultana's, crackers, pepermunt, tucjes, gewoon van alles wat. Flesjes mineraalwater en rietjes! Ik kon niet gewoon uit een beker/flesje drinken omdat ik plat lag en kreeg regelmatig even dat rietje in mijn mond, kun je gewoon zelf lekker drinken (en ik had dorst tijdens de bevalling!). Inderdaad ook iets ter vermaak, boek of tijdschrift, t kan natuurlijk best een tijd duren. Extra lenzenbakje en vloeistof (hoef je dat niet op het laatste moment te zoeken en in te pakken).
VoedingsBH is nog niet zo heel erg nodig hoor. Meestal ben je binnen een paar uur weer thuis, en ik had de eerste dagen zelfs geen BH aan