Wekt ananas de bevalling nou op ?

Discussion in 'De bevalling' started by mamaantje, May 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb hier meerdere malen gelezen dat de zwangere dames ananas
    gingen eten om de bevalling op te wekken.
    Hoe werkt dit ? Ik dacht dat je het bittere binnenstuk op moest eten, toch ? Wie heeft hier ervaring mee ?

By the way.. bij de Albert Heijn zijn de ananassen nu in de aanbieding,
    2 voor 1,99...

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Mamaantje,

Wat ik heb begrepen toendertijd is dat een ananashart alleen maar krampen opwekt en dus niet de bevalling... Als dat zo is, knap je daar ook niet van op aan het eind van je zwangerschap.
    Succes met wachten!!

3. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Okay.. dus dat schiet ook niet echt op..hihihi...
    Dan gaan we de rest van de ananas maar lekker opeten..
    gezonde vitamientjes...

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dat is zeker waar! Geniet ervan ze zijn heerlijk!

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm bij sommige vrouwen heeft het werkelijk gewerkt.

Maar zo heb je allerlei dingen die je kunt proberen. Omdat vrouwen hierdoor de weeen hebben opgewekt ;)

Dus wie weet Mamaantje eet je je ananasje helemaal op en heb je straks volop weeen :p

6. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ga er zondag aan beginnen.... en dan zien we wel of het werkt..
    Baat het niet dat schaadt het ook niet...

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe idd!!

Of gewoon lekker "klussen"

Kan ook helpen zeggen ze :p Hehehe

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja... ook dat doen we nog... hihi..

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha goedzo!

Bij ons is het ff wat minder.. Het mannetje ligt negen van de 10 keer al te slapen als we alleen in het bedje liggen..

Hehe maaaarr geloof dat ik um toch is "wakker" moet krijgen ;)

10. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eht is gewoon zo dat als de baby er niet klaar voor is dan gaat ie echt niet komen! er bestaat trouwens wel wonderolie! dat heeft mijn vriendin oko gebruikt -> zo heet dit ook en verkopen ze bij de kruitvat gellof ik, gebruik dit wel in het weekend ofzo, maar in iedergeval als je niet weg wil wat j komt ervan aan de racekak! ook dat blijkt te werken!
    enne gewoon flink sekse!

suc6!

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Fles bitter lemon drinken schijnt ook te werken en dat is ook nog lekker!
    Groetjes Senseemillia

12. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    of gewoon wachten tot aan de 40 weken?? je kindje vindt het blijkbaar nog zeer fijn in je buikie
    ;)

13. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ suusje.. ja daar heb je ook wel gelijk in.
    Maar op het laatst wordt je erg ongeduldig.. en zeker als je een hele avond voorweeen krijgt die niet doorzetten. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de baby het uiteindelijk zelf wel uitmaakt wanneer deze komt.

14. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Dat denk ik zelf idd ook... Je moet maar denken nog heeeeeeel even maar ;) Heb bij mijn 1e zwangerschap gelopen tot 40 weken en 4 dagen, en was toen eerlijk gezegd nog niet eens zo heel ongeduldig, omdat ik in mijn hoofd had...kan zelfs 2 weken na de 40 weken nog duren, maar toen was het dan zover.... en ach al die dingen om het op te wekken tjah zoals je zelf ook al zegt heb ik ook zoiets van: Laat de baby het maar lekker zelf bepalen....Ik kan er straks lang genoeg van genieten, ;) Nou fijn weekend allemaal...

15. Jeanet

Jeanet Actief lid

Sep 10, 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Nu ben je erg nieuwsgierig, maar straks komt er vast een dag dat je het even terug zou willen stoppen omdat het even wat makkelijker uit zou komen voor dat moment, een baby buiten de buik is toch echt bewerkelijker dan in je buik.....geloof mij, maar het is net zo leuk, dan wel leuker hoor :) als ie er uit is

16. Niet meer actief

hahahahahha je klinkt net als me zus die zegt ook van als ze er uit is wil je der nog wel eens terug duwen als ze huilbuien heeft ofzo hahaaah

ik doe nix om het op te wekken jullie wel???

xxx

17. Niet meer actief

Nee ik doe ook niks om het te gaan opwekken. Als het er nog niet uit wil zal het wel een reden hebben. Want ze hebben het dan gewoon goed bij je.

Tuurlijk wil ik graag mijn kindje zien. Echt wel weten hoe het eruit ziet maar goed straks nog lang genoeg de tijd om daar van te genieten.

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Achja!!

En nu ik weet dat ons draakje een kleintje is begin ik zeker weten niet aan dingen die de weeen kunnen veroorzaken.

De van ons moet maar lekker blijven zitten dan hehe is veeeeel beter ;)

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoe langer ze blijven zitten hoe beter, denk ik dan maar steeds. Ik hoop echt dat ons kindje zeker tot week 38 blijft, dan is tenminste alles goed ontwikkeld in de meeste gevallen. Maar ze bepalen zelf wanneer ze komen he ! Zo klein en dan al zo'n sterke eigen wil ! Grappig toch ! :D

Groetjes,
    Nikki F

20. Hoi ik lees de topic net pas,

ik ben toen ik 37 weken was begonnen met regelmatig ananas te eten en met 38 weken met bitter lemon te drinken, ik dronk 3 flessen(van een liter )in het weekend en ik had inderdaad veel meer kramp dan daarvoor.
    Rico werd op woensdag geboren maar het was dinsdag al heel duidelijk dat ie eraan kwam.11 dagen eerder dan de uitgerekende datum, dussuhhh...ik ben er wel van overtuigt.

Share This Page