De vraag spreekt voor zich. Ik zelf zou graag op de baarkruk willen bevallen. Heb dit vorige week ook aan mijn vk doorgegeven en ze zou hem iig meenemen om het daarop te proberen. Heeft iemand ervaring met een baarkruk? Er zijn natuurlijk ook nog andere manieren... denk aan liggend en/of in een bad... Wat willen jullie of hebben jullie gedaan??
Ah, leuke vraag. Ik wil in bad bevallen. Ik heb dit de eerste keer ook meteen besproken bij de VK. Een van de VK's is hier echt super enthousiast over. Zij is zelf ook tweemaal in bad bevallen en raadt het iedereen aan. Ze vindt het ook super om te doen. Als in bad niet zou kunnen, om wat voor reden dan ook, zou ik ook graag op de baarkruk bevallen.
Ik heb echt geen idee! Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt, dus ik weet ook echt niet wat nou het allerprettigste is...
hmm te herinneren van de vorige keer denk ik dat ik de baarkruk wel prettig vind. Ik ving namelijk de meeste weeen op het toilet op..haha.. Ik weet niet of ze die in het ziekenhuis hebben overigens! Bij As was het in het ziekenhuis, ik wilde naakt, niets aan (ik liep ook van douche naar toilet, naar douche naar bed naar...)Ik wist niet hoe ik de weeen op moest vangen, had ook geen pufcursus gehad, wat ik nu iedereen wel aanraadt haha
Ik heb de laatste keer ook aan de vk gevraagd of ze altijd een baarkruk mee hebben. Dat hebben ze gelukkig, want ik denk dat me dat prettig lijkt. In bad heb ik juist helemaal niets mee. Op zich lijkt de warmte me wel heel fijn om in te ontspannen, maar omdat je toch het één en ander verliest tijdens een bevalling, lijkt me dat niet fijn. Zul je wel niets van meekrijgen, maar het idee alleen al lijkt me nix....
@Gupsie, in het zh hebben ze een baarkruk hoor dus daar zou je op kunnen bevallen. Ik mag niet op de baarkruk , wilde het de eerste keer ook maar het ging toen te snel en moest weer gaan liggen. De 2de keer had de vk niet eens de tijd om hem uit de auto te pakken... Ik kom er ook altijd na de bevalling pas achter hoe ik erbij lag, eigenlijk helemaal niet comfortabel of zo, maar mijn bevallingen gaan zo snel dat ik er geen weet van heb.
Ik ben twee keer in bad bevallen en zou niet anders meer willen. Als je hier meer over wilt weten, mag je me altijd mailen. Groetjes, Linda
Ik word komende week ingeleidt. Volgens mij heb je dan niet veel keus of wel? Want de baby krijgt toch zo'n draadje op haar hoofd?
Daar was ik al bang voor... Bij een volgende bevalling (waar ik nog HEEEEEEEEEL lang niet aan denk ) zou ik ook de baarkruk erbij willen...
Ik wilde ook thuis bevallen op de baarkruk, maar omdat de ontsluiting niet snel genoeg verliep , ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Hier heb ik niet eens meer aan de baarkruk gedacht. Ik denk ook dat als ik thuis gebleven was, ik de baarkruk helemaal vergeten zou zijn! Ik ben dus liggend in het ziekenhuis bevallen , gewoon op een bed. Heb wel op mijn linker en rechterzijde gelegen om te persen, helaas heeft dat niet geholpen en is de vacuumpomp erbij gehaald. Ik heb nu een briefje in mijn envelop met zwangerschapskaart gedaan, dat ik de baarkruk wil proberen.. dan ziet de vk het tenminste meteen als ze voor de eerste controle komt, tijdens de weeen. Deboor, ik heb ook geen pufcursus gedaan bij Lisa en ook nu niet. Het puffen ging als vanzelf.... ( of ik heb voorheen teveel naar de bevalling gekeken op tv..hihih )
Ik lees heel veel over zo'n baarkruk. Maar hoe gaat dat dan? Ik neem an dat het kindje opgevangen word? Maar krijg je het dan zittend op die kruk in handen? Of moet je dan weer eerst gaan liggen? Domme vragen misschien, maar ik heb het nog nooit gezien, maar klinkt wel goed...
Op de baarkruk kun je je kindje zelf aanpakken, of je man. Je hoeft dan niet meer te gaan liggen om het kind geboren te laten worden, tenzij het net als bij mij te snel gaat.
Voordeel van de baarkruk is dat je geholpen wordt door de zwaartekracht. Zo hoef je niet alles op eigen perskracht te doen. Dit kan tegelijk ook het nadeel zijn. Soms gaat het namelijk te snel en dan kun je beter gaan liggen, omdat de kans op inscheuren anders groter is. Dat vertelt de vk je vanzelf als het zover is.
ja klopt.. het kan ook weer te snel gaan. Maar ik hoop dat ik nu bij deze 2de bevalling niet zo snel zal inscheuren omdat het al eens opgerekt geweest is. (maar dat is natuurlijk geen garantie) Even een plaatje van een baarkruk.. voor de zwangeren onder ons, die niet weten hoe zo'n kruk eruit ziet.
Ik had er nog nooit een foto van gezien. Lijkt wel een beetje op de bovenkant van een wc... Zetten ze die dan ergens bovenop, of zit je dan gewoon op de grond met dat ding?
Je zit gewoon op de grond met dat ding. (stel je voor dat als hij ergens bovenop stond, je eraf zou knikkeren..hihih) De vk zit dan ook op de grond naast je. (geen idee waarom ze dat goedvinden.. is nl best belastend voor de rug van de vk volgens mij. Ja pcies lijkt op een wc-bril. Als je erop zit kan je zelf je kindje onder je uit pakken... lijkt me zo bijzonder!
Hmmm dat lijkt mij eigenlijk ook wel mooi om zelf je kindje aan te kunnen pakken M'n schoonzus had ook zo'n baarkruk en zij zei wel dat het een hele verademing was om er op te zitten!