Mijn vk begon hierover, mijn moeder is 3 x heel snel bevallen, bijna zonder weeen, vaak in een paar minuten tijd, 2x is de vk te laat geweest..Ze gaf aan dat dit bepalend kan zijn voor mezelf?' Toevallig droom ik ook heel erg vaak over de bevalling en ALTIJD dat de baby eruit valt, dat ik geen weeën heb en ineens het kindje tussen mijn benen ligt. Ik was benieuwd naar ervaringen.. Want ik hoop niet dat het zo snel als bij mijn moeder gaat...
Hier erg verschillend. Wel allebei de bevallingen als makkelijk ervaren, maar waar ik weken voorweeën had en bijv ook goede persweeën had, had mijn moeder bij geen van haar drie bevallingen persweeën. Waar zij eerder te vroeg beviel, bleven ze hier over het algemeen langer zitten en waar zij makkelijke zwangerschappen had waren ze bij mij iets heftiger (hg, bi).
Hier niet. Mijn moeder is drie keer zonder problemen thuis bevallen. Ik ben na een inleiding omdat ik ruim overtijd liep bevallen. Ook de bevallingen van mijn zus waren niet te vergelijken met die van onze moeder.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn moeder is met mij 20 uur bezig geweest, dus ik hoop het eerlijk gezegd niet... Wat ik tot nu toe wel merk is dat de zwangerschap zelf hetzelfde is. Qua kwaaltjes enzo.
Ik ben dmv een keizersnede geboren. Mijn moeder liep overtijd en ik was een flinke dame . Ik ben krap 2 weken voor uitgerekende datum ingeleid en vaginaal bevallen. Het ging dus heel anders dan bij mijn moeder....
Bij mij klopte het wel met de bevallingen. Mijn moeder is zowel van mij als van mijn broer snel bevallen binnen een paar uur. Mijn eerste bevalling duurde 4 uur en mijn 2e slechts 54 minuten waarbij de VK ook te laat was maar de ambulancebroeders waren er wel. Mijn moeder lag al in het ziekenhuis omdat ze veel bloedverlies had tijdens beide zwangerschappen en ik heb vlekkeloze zwangerschappen gehad en 2 thuis bevallingen. Daarin was ik dus gelukkig wel anders. Bij mijn ouders duurde het 6 jaar (zonder medische molen) voordat ze zwanger raakt en bij ons ook 6 jaar (wel met medische molen). Ik lijk dus wel erg op mijn moeder.
Dit klinkt als een stortbevalling en die kunnen inderdaad in bepaalde families voorkomen. Waarschijnlijk heb je een verhoogde kans op zo'n bevalling en doe je er goed aan om het eens te googlen en je voor te bereiden. Het kan al schelen als je weet wat er gebeurt of wat er aan de hand is. Stortbevalling schijnen best veel impact te kunnen hebben. Niet om je bang te maken, maar ik zou het liefste voorbereid zijn! Succes!
zegt niets over je eigen bevallingen bij mijn moeder was de snelste 24 uur de langste 3 dagen hier 7 en 4 uur
Soort bevalling wel, beide vlot bevallen. Alleen liep zij ruim over (bij alle 3 haar kinderen), daar had ik dus ook beetje op gerekend... m'n dochter kwam met 38+3. Benieuwd wat nummer 2 gaat doen.
Bij mijn moeder verliepen haar bevallingen probleemloos en zonder inscheuren. Ik ben ingeleid, liep overtijd en ben ook nog aardig ingescheurd. Denk dat het echt per persoon verschilt
Ik hoop het niet eerlijk gezegd, mn moeder is 3 dagen bezig geweest met mijn bevalling en uiteindelijk pompbevalling geworden.
sommige kwalen en aandoeningen zijn erfelijk , andere niet. Mijn moeder had zwaar hellp tijdens haar zwangerschap, ik had een verhoogde bloeddruk bij de eerste dus ik werd scherp in de gaten gehouden, maar gelukkig geen hellp gekregen. Mijn ouders hebben er 9 jaar over gedaan om mij te krijgen, inclusief de mm (voor zover die er was in de jaren 70). Ik had daar dus bij de eerste enorm rekening mee gehouden dat het heel lang zou gaan duren en toen was het hier dus in ronde 3 al raak
Gelukkig niet haha termjn klopt wel ik en zei met 41+1 maar mijn mama* is echt 2 volle dagen met mijn bezig geweest uiteindelijk met vacuüm gehaald. Ik met +- 16 uur uiteindelijk met een ruggeprik zonder verdere scheuren knippen of vacuüm. Ik denk dat het helemaal niets zegt.
Hier zei het niets. Mijn moeder heeft tot 3 keer toe haar vliezen laten breken tijdens de weeën en flinke ontsluiting. Hier braken mijn vliezen plots met 36 weken. Had ik nooit verwacht, ik dacht stugge vliezen geërfd te hebben
Hier geen gelijkenis! Die van mijn moeder waren drama! Ambulance, vacuümpomp en hechtingen te over. Ik ben beide keren binnen 6 uur zonder complicaties thuis bevallen met slechts 1 hechting vanwege een schaafwondje.
Hmm hier zeggen er meer nee dan ja, maar ben ook wel benieuwd, mijn moeder deed er bij mij en broer bij beide 2 uur over zonder voorweeen maar meteen persweeen..
Bij mij leek het geloof ik wel een beetje op elkaar, alleen kreeg mijn moeder de kids er zelf redelijk makkelijk uit op het eind (na een verder ook makkelijke bevalling die nooit al te lang duurde). Mijn bevalling ging best soepel...had al volledige ontsluiting voor ik goed en wel door had dat ik aan het bevallen was...kon hem er alleen niet uitkrijgen. Hoop dat het dit keer wat het laatste stukje betreft ook soepeler gaat...voor het eerste deel teken ik weer hoor!
Hier klopte het wel ongeveer. Mijn moeder is 2 keer overtijd gegaan, snel en soepel bevallen (binnen enkele uren) en kindjes 8,5 (1e) en 9 (2e) pond. En dit geldt ook voor mij . Mijn moeder heeft overigens 4 zussen die ook allemaal snel tot heel snel bevallen zijn van hun kinderen, die ook vrijwel allemaal 8+ pond waren. Een van haar zussen is ook zonder VK bevallen, helemaal alleen thuis, omdat het zo snel ging. Dus er lijkt wel iets 'erfelijks' rond te waren in mijn familie ... Mijn zwangerschappen leken overigens voor geen enkele meter op die van mijn moeder! De mijne waren helaas vele malen zwaarder.
Ik ben ingeleid, deed er totaal 12 uur over van 0 cm ontsluiting tot baby. Mijn ma is thuis bevallen, deed er ook 12 uur over.