Ben aan t uitzoeken hoe t allemaal werkt met borstvoeding. Mijn dochter heeft 9 dagen via sonde borstvoeding gehad en daarna is de productie gestopt dus heb er totaal geen verstand van. Wellicht dat jullie wel weten of wat ik wil wel kan. Ik wil graag borstvoeding geven. Overdag via borst en snachts afgekolfde melk via de fles zodat mijn partner ook wat kan doen. Wil hij zelf graag en t lijkt mij ook fijn. Maar kan ik dan wel een hele nacht slapen zonder dat mn borsten pijn gaan doen of gaan lekken? En ik wil na de bevalling als ik weer opgeknapt ben en alles weer in t ritme heb wel weer eens een avondje uit met vriendinnen en een drankje doen. Kan dat dan wel? Ik zou denken dan kolf ik gewoon een voorraad voor in de vriezer zodat ons kleintje genoeg voeding heeft als ik weg ben. Maar ik weet helemaal niet of dit allemaal wel kan. Iemand tips??
In principe kan het prima wat je wilt hoor. Echter zou ikzelf de voorkeur hebben voor in eerste instantie lekker volledig aan de borst als dat goed loopt en niet meteen proberen af te kolven voor de nachtvoedingen. De eerste dagen gaat dit waarschijnlijk minimaal en jouw partner zou bijv de kleine kunnen verschonen en bij jou leggen en vervolgens: is hij ook enorm betrokken en neemt jou ook iets uit handen op die manier. Door gewoon toe te geven aan de vraag van je kindje komt normaal gesproken de borstvoeding goed op gang. Natuurlijk kun je bij enorme stuwing de druk eraf kolven en zo een klein voorraadje opbouwen, maar als je die beetjes als voeding laat geven s nachts zal je zeer waarschijnlijk zelf op dat moment moeten gaan kolven om je productie op pijl te houden die eerste tijd. Maar dat is mijn persoonlijke mening.. Veel succes, hopelijk ga je een fijne bevalling en borstvoedingsperiode tegemoet!
Zou zeker in het begin de nachtvoedingen niet overslaan. Kans bestaat dat de productie niet echt goed op gang komt. Of als je voldoende productie hebt zal je ongetwijfeld gaan lekken en wordt je wakker met zere borsten, omdat je een voeding hebt overgeslagen. Ik zou inderdaad je partner de kleine laten halen en eventueel verschonen en dan bij jou neerleggen. Voor veel goede informatie over borstvoeding kijk eens op borstvoeding.com.
nachtvoedingen zijn belangrijk voor je productie en zorgt er ook in de meeste gevallen voor dat je langer kan voeden. ik zou in het begin nog helemaal niet aan kolven denken maar eerst de natuur zn gang laten gaan en jij en je uk een team zijn in het begin heb je vaak ook cluster momenten dat de kleine bij wijze van om de 5 min aan de borst wilt en alleen bij mama wilt zijn Borstvoeding is geweldig! en 100% natuurlijk maar niet 100% vanzelfsprekend en moet je ook veel voor doen
Ik heb dat in het begin gedaan wat jij wilt doen, maar merkte dat ik s nachts veel melk had, moest gaat kolven en dus was live voeden makkelijker, ik was toch wakker. Ik heb zo'n 6 weken nachtvoeding gegeven en toen sliep ze door.. maar dat is ook de periode dat je bv op peil is en afgestemd op je kindje en je kan gaan kolven voor voorraad vaak.. Kolven voor voorraad doe ik overigens meestal een uurtje na de eerste ochtend voeding, dan zijn je borsten lekker vol van de nacht..