Eerder keizersnede? Baby ligt 4 weken voor...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Stoffeltje, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik ben nu ruim 33 weken zwanger van ons 4e kindje. Met 30 weken heb ik een groeiecho gehad en vandaag weer. Met 30 weken lag alleen het buikje ruim 3 weken voor op groei maar vandaag lag het kindje volgens de gemiddelde metingen van beentje, buik, hoofd 4 weken voor. Het buikje had zelfs een gemiddelde meting van 41 weken en 5 dagen. Alleen de doorsnee van het hoofdje lag maar een week voor. Het kindje wordt nu al geschat op 3100 gram.

De afgelopen paar weken heb ik al twee keer op suiker laten prikken en tot nu toe waren deze waardes goed. Ik kan me ook niet verteld hebben omdat ik heb getemperatuurd en al vanaf 5 weken echo's heb gehad conform zwangerschapsduur. De 20 weken echo was ook prima.

Als het goed is krijg ik een geplande keizersnede omdat ik al 3 keizersnedes gehad heb. Ik vraag me af hoe lang ze me door laten lopen. Heeft één van jullie daar ervaring mee? Ik ben gewoon heel benieuwd.

2. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Geen ervaring mee maar wauw wat een groot kindje al ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid krijgt :)

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Mijn dochter werd ook met de 30 weken al op 3100 gram geschat. De keizersnede werd gepland met 39+4, toen ik helemaal overstuur was omdat ik er helemaal doorheen zat, kon de datum oer gratie twee dagen vervroegd worden. Maar eerder dan de 39 weken wilden ze absoluut niet doen! Uiteindelijk is bevalling op gang gekomen met 38+6 om 21:00 en die nacht om 01:25 is ze geboren met een spoedkeizersnede. Haar gewicht was 3280 gram met een lengte van 54 cm, dus qua lengte was ze groot maar verder was het vel over been....
    Dus mijn ervaring is dat het afhankelijk is van het protocol van ziekenhuis. Hier is het protocol dat ze geen keizersnede uitvoeren als er geen ernstige medische complicaties zijn voor de 39 weken zwangerschap.

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik heb vrijdag pas weer een afspraak met de gynaecoloog dus ik ben gewoon heel benieuwd. In 2011 hebben ze mijn dochtertje met 38 weken 3 dagen gehaald. Ik heb nog nooit zo'n 'aparte' echo's gehad.

5. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Mijn dochter was bij 36 weken al zo ver als 39 weken. Toch hebben ze me gewoon door laten lopen totdat de bevalling begon bij 40+6... na een geheel droge en zware bevalling is destijds onze dochter geboren met het gewicht van 3650 gram en ±54 cm.. uiteindelijk is gebleken dat ze idd tot 43 weken heeft gezeten.. .

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    zelf geen ervaring mee.
    wel grote kindjes
    1e met 39,6 4200 gram
    2e met 38 weken 4340

kindjes werden op de echo niet extreem groot geschat.
    vriendin van mij haar kids waren over de 5000 gram
    en dat werd geschat, maar ze hebben ze niet eerder gehaald ivm de grote.
    met 40 weken kon ze een keizersnee krijgen omdat ze een smal bekken heeft en de eerste er niet doorheen kon.
    dag van de keizersne was het snachts begonnen toen hebben ze het eerst zo nog geprobeerd is uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden.

hangt dus echt van het ziekenhuis af waar je bent

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik ga vrijdag eens voorzichtig vragen of ze de keizersnede van 39 naar 38 weken willen verplaatsen maar als ik jullie reacties lees en als ik google denk ik dat ik weinig kans maak.

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Mijn zoontje liep 5 weken voor op groei, nooit gesproken over keizersnede. Woog op 39weken 4315gram, geen zwangerschapssuikers

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Ik lees even met je mee want ik ben heel benieuwd hoe het bij mij verder gaat. Het is een beetje vergelijkbaar. Mijn kleine meid was met de 20 weken echo ook aan de grote kant, alles maar ook voornamelijk buikomtrek. Heb die week erna een echo gehad in het ziekenhuis en daar waren de metingen hetzelfde. Die ochtend ook een suikertest moeten doen en 7.7 waar je max 7.8 mag. Dus volgende maand moet ik weer een suikertest doen en krijg ik een groeiecho.

Ik heb gister wel al mijn angst uitgesproken bij de verloskundige want mijn eerste is uiteindelijk met een spoedkeizersnede gehaald (ontsluiting vorderde niet, voor mijn zoontje duurde het blijkbaar te lang en stopte zijn hartje, en zijn zuurstofgehalte was te laag). Ben zo bang dat ook mijn kleine meid vast komt te zitten vooral nu ze al aan de grote kant wordt geschat (zoontje was 3390 gram en 51 cm).

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik krijg trouwens een keizersnede omdat de andere drie met een keizersnede geboren zijn...

11. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Het heeft niet zo zeer met de grootte van de baby te maken danwel met de longrijping , zouden ze het eerder halen praten we ondanks lengte en gewicht , gewoon, over een prematuur en dat wil toch niemand indien het niet anders kan

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Dat weet ik ook en het moet natuurlijk ook medisch verantwoord zijn. De longrijping zit trouwens goed hebben de gyn en longarts mij verteld omdat ik onlangs twee prednisonkuren heb gehad. En ik ben dan ergens aan het denken eind week 37 begin 38 niet eerder.

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Vandaag ben ik bij de gyn geweest en de keizersnede staat nu gepland op 37 weken 6 dagen.

Helaas ook toe aan mijn 3e prednisonkuur tijdens deze zwangerschap omdat mijn astma niet onder controle is.

Fijn dat ik nu kan gaan aftellen.

14. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Spannend, nog 1 dag en nacht en dan mag je eindelijk de kleine uk verwelkomen en vasthouden.
    Ik duim voor je dat de kleine nog heel even blijft zitten

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    In principe als je toch een keizersnede krijgt dan is er ook geen meerwaarde in vroeger laten komen, de enige reden voor iets vroeger laten komen (inleiden) is om een keizersnede juist te voorkomen, een goede gyn zal hier ook voor kiezen want een keizersnede is voor beide partijen niet iets waar je graag voor kiest, alleen als het moet. En als het bv vast komt te zitten in de bekken is dat gevaarlijk, maar daar heb jij al geen last van want er komt zoiezo een keizersnede, dus dan maakt het niet zoveel uit.

Ik ben bij alletwee ingeleid vanwege wekenlange voorweeen, mijn ME/CVS en omdat de babies toch al groot waren (dik 8 pond met 38 weken) alleen de eerste had last ervan maar dat was vanwege suikers niet vanwege longrijping, achteraf gezien hadden ze toch suikers beter moeten controleren bij me.

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

haha zie nu pas deze reactie (ik lees vaak alleen de eerste post) je bent er bijna!!

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    De 21e heb ik de keizersnede gehad. Het mooie was dat ik die morgen ook weeen had, dus ze had zelf deze dag ook uitgekozen om geboren te worden.

Het was ook geen kleine uk voor 37 weken 6 dagen. Ze woog 4040 gram en was 53 cm lang.

Share This Page