Bevalling en baby niet ingedaald?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nen87, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden, ik voel me er nogal onzeker over dus vandaar dat ik mijn verhaal even hier plaats. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger. Heb met 34 en 36 weken groeiecho's gehad waarop te zien was dat onze kleine (ruim) een week voor loopt. Vorige week dinsdag naar het zh doorgestuurd vanwege te hoge bloeddruk en toen heeft de vk gelijk een echo aangevraagd omdat onze kleine nog niet was ingedaald. De metingen uit die echo kwamen echter op 40+ terwijl ik pas 36+6 was.. Nu maak ik me dus wel een beetje zorgen of het allemaal gaat passen. Maar waar ik ook nieuwsgierig naar ben: bij wie begon de bevalling toen de beeb nog niet ingedaald was? Hoe ver was je toen? En is er uiteindelijk een reden voor gevonden? Alvast bedankt voor de reacties!

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    mijn eerste is met 40 wk en 5 dagen nog ingedaald, niet helemaal en is na 40 wk en 6 dagen geboren op natuurlijke wijze na 8 uurtjes.
    Mijn 2e was niet ingedaald en moest ik bij de bevalling naar beneden persen als t ware en is met 41 wk en 5 dagen geboren na bevalling van 6 uur.
    Er was geen reden voor het niet indalen. maar de bevallingen waren probleemloos en thuis.

ow ja ze waren 8 pond en 8,5 dus geen kleintjes:p

3. giraf

giraf Niet meer actief

Hier bevallen met 42 weken door inleiding.
    Baby is nooit ingedaald geweest. Navelstreng zat wel 3x om haar nek gedraaid, dus misschien dat ze daarom niet ingedaald was?
    Bevalling was super! Vanaf 1e wee tot ze er was duurde maar 4 uurtjes.
    Succes met de laatste loodjes!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was mijn dochter ook nooit ingedaald..

Echt soepeltjes ging het niet want de bevalling duurde 19 uur, bleef steken op 9 cm en uiteindelijk bevallen met een vaccuumpomp. Ook haar schouder bleef steken wat wel even voor wat spannende momenten zorgde.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier is mijn jongste dochtertje pas ingedaald toen mijn vliezen braken (41+5) en toen ik op 4cm ontsluiting zat.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Onze kleine wordt ook geschat op een dikke 8 pond dus vandaar mede de onzekerheid of het wel gaat passen.. Valt me wel op dat jullie bevallingen na 40 weken waren. Ik hoop echt dat die van ons eerder komt genieten van het mooie weer ;)

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter was niet volledig gedaald. Ik ben bevallen met 36+6 in uiteindelijk 1 uur en 40 minuten waarvan 20 minuten persen. Navelstreng zal wel om haar nek gedraaid en mijn placenta was verkalkt. Ze was overigens 3080 gr bij haar geboorte.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn oudste was ook niet ingedaald vóór de bevalling. Achteraf bleek zijn hoofd te groot (37 cm) en paste hij daardoor niet goed. Het was een heftige bevalling van 26u met ruggenprik en vacuumverlossing. We zijn beide wel snel hersteld naderhand!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Bij 39,5 week nog een echo gehad, maar er kwamen geen gekke dingen uit. Zijn hoofdomtrek zat ruim boven gemiddeld, maar niet boven de grens uit.

uiteindelijk is hij bij 41+1 geboren, bij 41+0 op controle lag hij nog los boven de bekken ingang.
    De bevalling ging in 7 uur, waarbij de persfase wat sneller is verlopen. Het hartje van mijn zoontje begon te dippen, waardoor de gyn de vacuumpomp heeft moeten gebruiken. Er is verder ook geen reden voor gevonden. Het zou te maken kunnen hebben met de hoofdomtrek, maar omdat hij "gewoon" geboren is, zou dat niet echt een reden kunnen zijn volgens de VK..

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    ik ben vanmiddag bij de vk geweest en hij lag een heel klein randje ingedaald. Maar ze zei ook dat ze hem er door het voelen weer uit had gewipt...

Deel Deze Pagina