Was je 2e bevalling anders dan de 1e?

Discussion in 'De bevalling' started by MamaKitty, Jul 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Nou de vraag zegt het al....was jouw 2e bevalling anders dan de 1e en dan HOE ANDERS? Sneller? Minder pijnlijk? Noem het maar op......

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    *leest ook mee, en hoopt op goeie verhalen ;)*

3. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het was net zo pijnlijk. Toen ik aan het bevallen was, had ik echt zoiets van 'ja, zo voelde het en dat was waarom ik geen tweede meer wilde'.

Alleen ging de tweede bevalling veel sneller bij mij. De eerste ruim 20 uur en toen was ik echt de uitputting nabij (thank God voor de ruggenprik!), de tweede was er met een uur of 6,7. Op het moment dat ik het echt niet meer trok en aan het gillen was om pijnstilling, had ik al bijna volledige ontsluiting.

Persen vond ik veel minder pijnlijk. Bij de 1e had ik echt het gevoel alsof ze aan het barbecueën waren onder mijn doos, zo erg brandde het. Dat had ik bij de tweede helemaal niet. En de tweede was er ook met 10 minuten uitgeperst.

Enne... een tweede komt niet noodzakelijkerwijs eerder als de eerste... mijn eerste zwangerschap duurde 39 weken en 4 dagen, de tweede op 1 dag na 42 weken.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    wat betreft de termijn kan ik al meepraten ;) de eerste kwam met 36,5 wk en nu ben ik al bijna 41wk zwanger!

5. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Eerste drie dagen over gedaan, uiteindelijk ruggeprik gehad....
    Tweede met 12 uur bevallen, wel met de tang gehaald. (brrrr) Hij wilde er gewoon niet uit. Snap het nog steeds niet, hij was maar 2 ons zwaarder als zijn zus.

Het waren allebei pittige bevallingen.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Zwaarte van je bevalling en of je baby er 'makkelijk' uitkomt of niet hangt af van schedelomvang en ligging. Extra spek maakt niet uit. Je hoor nooit een moeder die heeft zitten persen op een dikke buik of dikke billen. Had jouw zoon misschien ook een groter hoofd dan zn zusje?

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Onze 2e is ook langer blijven zitten dan de eerste. De eerste met 40w 3d en de tweede met 41w 1d.

De eerste bevalling liep (mede door mijn zwangerschapsvergiftiging) niet zo vlekkeloos. Duurde ongeveer 13 uur en de weeen waren zo heftig dat ze niet helemaal afzakte, heb toen ook een prik met morfine gekregen. Bij de tweede duurde het 4 uur en net toen ik wilde roepen dat ik weer zo'n prik wilde omdat ik het zo niet nog uren vol kon houden zei de verloskundige je mag meepersen. Jeetje schrok me rot waren nog maar een half uur in het ziekenhuis dus hadden we niet verwacht. De verloskundige zei me ook bij de eerste controle, je gaattoch wel thuis bevalen dit keer want ben bang dat je het dit keer niet gaat redden...laten we het maar hopen...

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    1e bevalling was echt een verschrikkelijke (ziekenhuis)bevalling, lang en pijnlijk! 1000 keer gezegd "nooooooit meer" Duurde ongeveer 20 uur, ingeleid, vliezen waren gebroken maar had geen weeën. 40 minuten persen. (dit is de korte versie 8) )

2e bevalling...appeltje eitje, kort, ongeveer 4 uurtjes, absoluut geen pijnlijke weeën, vroeg me zelfs af of het echt weeën waren.
    Toen mijn vliezen gebroken waren, deden ze we iets meer pijn, maar kwamen veel minder om de 10-15 minuten denk ik. 4 minuten persen.
    Was echt een heerlijke (thuis)bevalling

9. liebrando

liebrando Niet meer actief

de eerste wou ik thuis (was net 19jaar) geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, was heel relaxt (gelukkig maar!) en had zoiets van ik wil graag thuis lekker bevallen! Maar na 24uur was ik bekaf en de kleine man bleef lekker zitten waar ie zat. Dus alsnog (met persweeen) in de auto gezet van de HA en naar het ziekenhuis gereden (wat een hel!) en jahoor ik kom op de verloskamer en meneer komt er gewoon uit. Wel een knip gehad (niks van gevoeld) want meneer kwam met arm en al eruit.

De tweede moest ik onder gyneacoloog toezicht vanwege het feit van de bevalling van de eerste en dat startproblemen met zijn armpje. Met 38 weken besloten ze mij in te leiden, en jawel meneer was er al in 1,5 uur. Iedereen zegt ach 1,5uur was je lekker snel klaar nou geef mij maar 10x de bevalling van de eerste!

En nu ben ik zwanger van de derde en wil ik aan de ene kant graag thuis bevallen, maar ik ben ook wel weer bang voor de bevalling dat een ziekenhuis ook niet zo erg lijkt haha.

Share This Page