Wat is het verschil tussen strippen bij de verloskundige of ziekenhuis?

Discussion in 'De bevalling' started by renske, Oct 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Klopt het dat er verschil zit tussen het laten strippen bij de verloskundige of bij de gyn in het ziekenhuis ?

Ik moet morgen naar het ziekenhuis omdat ik dan 41 weken ben, dan maken ze hier standaard een hartfilmpje en maken ze een echo en dan gaan ze ook strippen (mits dat mogelijk is natuurlijk)....

Nu hoorde ik dat als je bij de verloskundige stript dat het dan vriendelijker en minder "hard" gaat dan dat je bij de gyn komt en je daar laat strippen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Heb allebeide gehad, en heb geen verschil gemerkt

3. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    ik ben gestript in het zkh, vond het vervelend, maar niet onoverkomelijk. Geen idee hoe dat bij de vk gaat. Als harder beter werkt, dan maar harder;)

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Bij mij deed de VK niet strippen daarvoor moest je standaard voor naar het ziekenhuis. Werd bij mij ook pas gedaan bij 41,3 weken. Voordeel vond ik wel dat je eerst nog even een echo kreeg en dus nog even lekker kon spieken. Na het strippen moest ik inderdaad een half uurtje aan de CTG om te kijken of ik weeën had en hoe het hartje het deed. Helaas voor mij geen resultaat en ben ik bij 42 weken ingeleid.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben in het ziekenhuis gestript door een verloskundige, en prettig vond ik het niet. Maar ik weet niet of er echt verschil zit tussen het strippen bij een vk of gyn.

Waar wel verschil in zit, tussen het voelen naar de ontsluiting. Ik vond dat de vk's dit toch wel iets vriendelijker deden.... oke ik kreeg op een gegeven moment een tip van een lieve gyn waardoor het nog iets minder vervelend was.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben door zowel gyn als vk in het ziekenhuis gestript. Allebei erg pijnlijk en heeft ook nog eens niet gewerkt... ja, bij de gyn kwam de slijmprop los maar een paar dagen later bij de vk was er geen verschil te merken.

7. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    nou ik ben dus gisteren in het zh geweest voor een hartfilmpje en een echo en inwendig onderzoek.
    het strippen doet toch echt wel een heel stuk meer zeer dan bij de vk (vond ik persoonlijk).

de gyn voelde al gelijk dat het strippen geen zin had maar toch bleef ze maar vroeten.
    De verloskundige voelde een week geleden ook al dat het niet lukte en zei ook gewoon dat het niet ging en stopte ermee.

Ik zou het dus ook nooit meer laten doen in het zh.

Share This Page