Hallo, Graag zou ik in een bad willen bevallen. Ik zit alleen erg te twijfelen over welk bad. Zal ik een huren of kopen? Als ik een huur dan zijn het allemaal baden met harde randen. Is dit fijn? Of juist niet? Als ik een bad koop dan is dit een opblaasbaar bad. Is dit handig en fijn? Waar kan ik het beste terecht? Hebben jullie ervaringen of tips? Ik hoor het graag Groetjes
Op Oerbron, centrum voor natuurlijke geboorte en ontwikkeling en www.waterooievaar.nl kun je verschillende baden huren of kopen en veel informatie vinden. Zo ook op Aqualora.nl - Home (mijn eigen site). Welk bad het beste bevalt (letterlijk en figuurlijk ), is vaak toch wel persoonlijk. De meeste bevalbaden hebben gewoon een zachte rand volgens mij? Je kunt kiezen uit verschillende vormen en maten en met of zonder zitje. Goed oriënteren dus wat er allemaal mogelijk is. Zelf ben ik gewoon in mijn eigen hoekbad thuis bevallen en dat was ook prima te doen. Had geen last van de harde rand ofzo.
lees mee! wil ook graag in bad bevallen, maar ik schrok van de prijzen voor het huren van een bad. Ik wist niet dat je ook een eigen bad mag kopen? zo één met zachte rand, bedoel je dan een bad die je zomers ook wel buiten in de tuin zet? een opblaas bad, zou dat stevig genoeg zijn?
Je kan speciale bevalbaden huren of kopen, maar dat is idd aardig prijzig. Wat je ook kunt doen, is zoeken naar zo'n 2dehands bad, die zijn via internet best te vinden. Je moet er dan vanuit hygienisch oogpunt wel een nieuwe hoes bij kopen, die zijn meestal rond de 45. Een gewoon opblaasbad zoals je die in de zomer in je tuin kunt zetten, worden ook wel eens gebruikt, maar dan moet je goed met je vk overleggen of zij dat oke vinden. Zo'n bad is minder stevig en minder diep dan een speciaal bevalbad, dus je moet wel zeker zijn van de kwaliteit. Maar soms kan dat dus wel.
Hier hebben we een bad gehuurd bij de oerbron maar nog geen ervaring mee want kan elk moment bevallen Het is inderdaad best prijzig ook gezien het feit dat je het misschien helemaal niet zal gebruiken maar wij hadden t ervoor over. Ook gezien het feit dat mijn vriend misschien ook t bad ingaat en de meeste (zachte) baden zijn dan te klein Heb gekozen voor een ovaal bad (betere ruimte als een rond bad omdat sommige delen dus smaller zijn). Het is een bad met een harde rand omdat dit mij persoonlijk beter leek dan een opblaasbaar zacht bad. Heb er al wel ingezeten en door de harde rand kan je je goed afzetten of aan de rand hangen. Ik hoop dat mijn badbevalling door kan gaan en dan zal ik naderhand mijn ervaring hier neerzetten
Bedankt voor jullie reacties @muffinmeisje, mooie site! Ga er nog even op mn gemak voor zitten. @ti87 hoop dat je in t bad kan bevallen! Ik heb idd ook bij de oerbron gekeken voor een ovaal bad. Ik ben best lang dus dan is een ovabad volgens mij wel fijn. Is de rand alleen niet heel hard en dus niet fijn om tegenaan te liggen? Hebben jullie er verder alles bij? Wat betreft koopbaden heb ik deze gezien: Oerbron: Koopbad En Geboortebad Nest, bevalbad, bevallingsbad, waterbevalling, badbevalling - Aveta-Shop Zou dit goed zijn? Hoor graag jullie mening
De opblaasbare baden worden geloof ik ook veel gebruikt dus denk wel dat ze goed zijn. Ze zijn kwalitatief iets minder dan de harde baden maar vast ook wel goed om in te bevallen. Let wel op dat als je een bad koopt je ook de hele set van pomp, slang etc erbij moet hebben. Vaak is het bad zelf niet zo heel duur maar de set wel De rand van het bad is inderdaad wel hard maar of dit echt vervelend zal zijn weet ik dus niet. Het is wel een iets bredere rand dus geen scherp dun randje. Ik heb in ieder geval ook een kussentje klaar liggen om op te leunen mocht ik het toch te hard vinden. Er zat voor de rest alles bij behalve lange handschoenen voor de vk en we moesten wel een nieuw aansluitstukje kopen (ca 8 euro) omdat deze niet op onze kraan paste. Tip om dus van tevoren alles te controleren