Iemand ooit flauwgevallen tijdens de bevalling, mag dat?

Discussie in 'De bevalling' gestart door void, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wie o wie heeft er ook last van hyperventilatie aanvallen + flauwvallen ook wel bekend als een paniek aanval..

Korte omschrijving hoe ik het ervaar, 9 van de 10 keer heb ik ergens pijn mag dit van een verstopping zijn, mijn vinger die ik een acute brandblaar veroorzaak, goed op mn smoelleke gaan of ook nog wel eens van een adrenaline rush bijv. Na het zetten van een piercing, pijnlijke prikken e.d.

Nu heb ik hiervoor uiteraard ademhalings oefeningen voor gehad, en ik het geval dat ik een 'aanval' heb met met medisch getrainde mensen erbij die commanderen mij meestal een eind op weg om het flauwvallen te voorkomen.. Nu voel ik me wel weer kip lekker en kan ik beter met de pijn dealen als ik gewoon even rustig flauwval en mijn hoofd zichzelf even laat 'resetten' zeg maar... Mag dit tijdens de bevalling, flauwvallen? En wat als het echt een bevlieging is en het toch gewoon gebeurd word je dan linearect naar het ziekenhuis gerusht om aan allemaal kabeltjes gehangen te worden, uit voorzorg zeg maar? Iemand ervaring?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb dat ook dat ik bij het minste geringste van m'n houtje ga. En ja ook hyperventileren.. Ik heb epilepsie gehad tot m'n 17de en daar is dit een psychisch restje van. Ik doe het dus ook bij de tandarts/prik halen/verschrikkelijke pijn of heftige angst. Ik vroeg dit mijzelf dus ook af voor mijn bevalling en ik kon nergens iemand vinden die daadwerkelijk flauwgevallen was..

Weet je wat ik denk? Je lichaam doet die bevalling zelf, het is iets natuurlijks. De natuur zorgt ook dat je niet out gaat.
    Ik ben niet flauwgevallen,heb niet gehyperventileerd oid. Ik was zo met bevallen bezig en ik kreeg goede puf adviezen van de kv.
    Out gaan kan wel maar dan is het vaak vanwege bloedverlies/complicaties lichamelijk.

Ik zal dus niet zeggen dat het nooit gebeurd maar kans is heel klein..

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb ook vaker last gehad van hyperentileren voor de zw dan, maar ben gelukkig nog nooit flauwgevallen.
    Ik maakt me mij ook zorgen dat ik tijdens de bevalling zou gaan hyperventileren, dit is gelukkig niet gebeurd en heb er ook echt niet aan gedacht op dat moment.
    Ik heb ook geen ademhalingsoefeningen of pufcursus van te voren gedaan, ik hielt in mn achter hoofd dat als ik mss een zou gaan hyperventileren tijdens de bevalling die cursus ed toch geen zin zouden hebben

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Fijn om te horen, ik denk ook dat je lichaam er we beter mee kan dealen dan 'lompe' pijn om zo maar even te noemen, eenpijn opgewekt door iets niets natuurlijks.. :)

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Of het MAG?! Alsof je flauwvallen kunt tegenhouden.....

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Bij de tandarts mocht ik het niet en moest ik met ademhalingstechnieken met man en macht bewust blijven, en soms is het tegen te houden als je betijds begint met je ademhalingstechniek maar dat wil niet zeggen dat het fijner is om gewoon ff flauw te vallen en je lichaam te laten beslissen.. Soms is het dan met medish personeel zo dat ze er zo hysterish van raken dat ze je gelijk naar het ziekenhuis brengen terwijl normaal flauwvallen zonder medish aanwezig personeel dan ga je ook niet zo maar even langs de ehbo omdat je bent flauwgevallen..

7. Within

Within Niet meer actief

Ik zou het even voorleggen aan je VK/gyn. Sowieso dat niemand voor verrassingen komt te staan, maar ook al stukje rust naar jezelf.

Ik heb een angststoornis met paniekaanvallen en voor mij is er een heel plan al opgesteld en word al vanaf het begin goed begeleid en voorbereid. Als het echt heel erg word de komende weken, wat ik niet hoop natuurlijk, dan gaan ze zelfs een ks plannen.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wel fijn dt ze op alles voorbereid zijn, ik ben persoonlijk banger voor het nodig hebben van assistentie of een naald in mn rug voor pijnstilling en kz indien echt nodig! Daarom wil ik juist weten of ze me als een gek naar het ziekenhuis zouden rijden mocht ik een aanval krijgen tijdens en of het verandwoord is om een keer flauw te vallen of dat verder geen invloed op de wee'n of iemand zn luchttoevoer, hartje heeft zeg maar..

Deel Deze Pagina