Hey Yasmien24, Het is moeilijk om de moeder van je man..echt aan te spreken.. Zien dat als een aanval..zo van wat zegt ze is de zoon van mijn zoon heb rechte..sommige culturen is het net wat anders..kraamzorg zegt even niet mevrouw zie der al uitlachen.. Heel moeilijk tip die ik je kan meegeven praat goed met je man..maak hem wakker!! Er zijn grenzen.. Geloof me als de zoon ook nee zegt denkt ze mmmm shit kiest voor haar moet me bijleggen.. Veel succes..is jouw baby! Luisterd ze niet dan mAar harder praten tot haar door dringt..blijf ze plakken in je huis roep haar steeds van heb pijn geef me dat aan dit aan..hahaha
Meid,wat lastig als je schoonmoeder zo is. Ik kan je alleen als tip geven,het is julie huis ,jullie leven,julie kind. En zij heeft zich daar naar aan te passen. Ik zou om stress te voorkomen en je kraamtijd niet te laten verpesten in gesprek gaan met je sm en dan samen met jouw partner. ( samen op één lijn ) Uitspreken wat je dwars zit en waar je straks geen zin in hebt.en als zij zich niet aan kan passen is dat haar probleem. Gemakkelijk is het nooit! Succes en denk aan je zelf!
... Ik wil nog een stapje verder gaan. Het is uiteindelijk slecht voor je baby!! Nu heb je al spanning van de situatie en na de geboorte dan wellicht nog meer. Al die stresshormonen geef je direct door aan je kIndje. Als je dat misschien aan je man uitlegt ( het is zijn taak om dat duidelijk te maken denk ik). Echt meid, ff door de zure appel heen buiten en erna heerlijk ontspannen naar de bevalling (bevallen is ook makkelijker als je weinig stress hebt overigens!)
Aan je man heb je niet zo veel, dat is wel duidelijk. Dus zul je andere maatregelen moeten nemen. Maak duidelijke afspraken met je kraamzorg, doe dat nu al, dan kunnen ze een wat assertiever typ sturen ipv een net afgestudeerd meisje bijv. Verder zou ik je eigen familie wat meer betrekken. Bijv je eigen moeder, zussen, broers. Zodat je iemand achter de hand hebt die haar de deur uit kan zetten, haar tegen kan houden om binnen te komen etc. En hoe moeilijk het ook is; snij toch het onderwerp aan bij je man. Je zult vroeg of laat wel moeten als je herhaling wilt voorkomen. Ga tactisch te werk en wacht het juiste moment af (lees; als ie happy is).
Ik zou ook willen dat mijn man er iets van zou zeggen. Die zou zulk gedrag trouwens uit zichzelf al niet accepteren. Waarom zegt je man er niks van, vind hij het wel goed dat ze zich zo op stelt?
Sorry hoor maar dit pik je toch allemaal niet!! Het is een bijzondere en kostbare tijd en die moet niet verpest worden!! En NO WAY dat iemand zo tegen mijn kinderen praat komt opa je slaan is ze helemaal van de put gerukt!!! Doe normaal... Ik zou eisen dat ze zich aan jou/jullie wensen zich aan Padt anders zou het van mij niet meer hoeven .. En dat je man maar wat meer " ruggengraat " krijgt hij is getrouwd met jou en heeft een gezin met jou net met zijn moeder! Heel veel sterkte
Same here! Niet lullig bedoeld, maar jij en je man zijn daar toch zelf bij. Is ze helemaal geschift ofzo? Hele dagen bij een nieuw gezin vertoefen. Ik had haar series mijn huis uit gezet. En dan zeg ik het nog netjes. Lees nu dat ze ook allerlei dingen tegen je knd zegt. Nogmaals niet lullig bedoeld, maar dat pik je toch niet? In dit soort topics ben ik altijd mega benieuwd wat er in godsnaam aan de hand is. Waarom laten mensen zich zo behandelen? En ik zal een van de weinigen zijn: maar boeiend als mijn smoeder snel gepikeerd s of nogal boos van aard. Als ze het ergens anders leuker kan hebben, dan moet ze vooral daar heen gaan. Mijn huis, mijn gezin, mijn kind, mijn regels punt.
Bah meid, laat niet over je heen lopen!! Dat moest die van mij eens doen, dan krijgt ze vliegles Sowieso, denk niet dat ze dat durft bij mij, want ze weet dat ik haar het huis uit stamp! haha
Zou zo iemand dus echt niet bellen als de bevalling begonnen is!! Daarnaast, alleen bezoek op afspraak, geen drukte in huis met zo gek mens!