bevalling en verkouden

Discussion in 'Gezondheid' started by pinter, Jun 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    hallo dames,
    misschien een beetje voorbarig om hier nu al over te beginnen,maar ben sinds gister flink verkouden,en omdat ik al een paar dagen overtijd ben,zou de bevalling dus elk moment kunnen beginnen..
    wat als ik dan nog zo verkouden ben,met keelpijn enzo,mag ik dan onze kleine beeb wel meteen vasthouden,of hoe zit dit dan ivm de weerstand enzo???

het is voor ons de eerste,dus zo heel veel weet ik er niet van,misschien komt dit over als een domme vraag,maar ik zat er echt aan te denken,het hoe en wat....

groetjes petra

2. Seth

Seth Niet meer actief

kleine vasthouden.... weet niet of je bv wilt geven, maar dan zal je toch wel moeten.....
    Antistoffen krijgt kindje via moeder mee....
    (maar dan wel wat JIJ bij je draagt, dus ik zou andere snotterende mensen, niet op kraamvisite laten komen..... zo is mn zoontje met 10 dagen in het ziekenhuis beland, met 40 graden koorst en aan t zuurstof... door onverantwoordelijke mensen:x)

ik was trouwens met de tweede op 10 januari echt snot, en snot verkouden... was al 10 dagen "overtijd".... en zag mezelf dus al liggen, met zuurstofflessen op mn rug... bevallen....

Stomme was, dat toen de bevalling begon (3 dagen later) mn verkoudheid helemaal weg was.... om een dag of 2 later weer terug te komen...:(:(:(

3. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    ik wil inderdaad borstvoeding proberen te geven ja....
    heb de hele zwangerschap geen griepje of verkoudheid gehad,en nu kwam er vorige week een goede vriend van ons op bezoek,snot verkouden,en ik dacht meteen 'oh jee,als het maar niet op mij overslaat'......
    pfffff,ben er stiekem best pisst over,zowiezo omdat ik al zo kortademig ben de hele zwangerschap.
    hahaaaa,zie het al helemaal voor me wat je schreef,met 2 zuurstofflessen op als een astronout gaan bevallen....

jeetje zeg,wat erg van je zoontje destijds.
    ik snap zo'n mensen ook niet.
    voordat ik zwanger was ging ik al niet naar vrienden van mij met kleine kinderen als ik verkouden was.
    en als ze bellen om langs te komen ,en 1 van ons is ziek,dan zeg ik dat ook erbij....
    is je mannetje er wel goed bovenop gekomen??

4. Seth

Seth Niet meer actief

jahoor.... tis nu een peutertje van bijna 3,5

maar ben me toen echt de .... geschrokken....
    Was net voor het eerste alleen thuis.... (was laat in de avond)

Vond dat hij warm voelde en raar ademde.... dus ik temperaturen..39,7....
    Dacht dat ik iets verkeerds deed... dus nogmaals....

in paniek vriend gebeld... en hup naar het ziekenhuis...
    bleek hij te weinig zuurstof te krijgen... dus hup aan zuurstof en hartbewaking.... (4 dagen in ziekenhuis gelegen)
    Gelukkig was het MAAR een verkoudheid.... kun je je indenken hoe ouders van kinderen zich voelen die ECHT wat ernstigs blijken te hebben.....

ja veel mensen zijn overantwoord hoor.... ze denken niet aan het belang van de kleine (of de nieuwe ouders) maar veelal aan hunzelf....
    net of de pasgeborene een "aapje" is.....

(ga geheel of topic.. sorry.... maar kan er nog steeds boos om worden)

5. BlauweLucht

Mar 18, 2009
    82
    0
    0
    Hoi, ik zou je niet teveel zorgen maken over je verkoudheid. Ik had in mijn kraamweek een enorme keelpijn en een hoest, de week erna werd het echt keelonsteking, en kreeg ik ook nog eens oogonsteking. Maar jouw babietje heeft al weerstand opgebouwd tegen alle bacillen die in jouw lichaam wonen. De kraamverzorgster zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Alleen maar met koorstlippen...ook als je zelf een koortslip heb. Verkoudheid kan geen kwaad. (ik zou alsnog niet in je kindjes gezicht hoesten en effe je handen wassen als je je neus gesnoten hebt...dat soort dingen...)
    En inderdaad helpt borstvoeding ook enorm goed om alle bacillen tegen te gaan...

6. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    oke,bedankt dames.
    nu weet ik dat ik me er geen zorgen over hoef te maken...
    toch maar hopen dt het zo weer over is,maar we zullen wel zien...

groetjes petra

7. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    en zo'n pasgeboren kleintje is al zo gevoelig voor alles he.
    ik geloof zeker dat jullie je toen helemaal lens zijn geschrokken....
    ik zal het dadelijk ook zeker goed in de gaten houden als de beeb er is,met verkoudheid en koortslippen.
    mensen staan dan meestal te popelen om de kleine te zien,maar "vergeten" dan even hun eigen gezondheid,en te vermelden dat ze verkouden zijn,of wat dan ook.....

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    maakt opzich niks uit dat je verkouden bent, helaas is dat dan zo
    koortslip erg voorzichtig wezen
    twee dagen na de geboorte van onze jongste was onze oudst ontzettend verkouden onze jongste is toen ook erg verkouden geweest tot 20 weken na de geboorte heeft hij het rs virus gehad daarna ongeveer 5 weken vrij en dan weer verkouden dus onze oudste is bijna zijn hele leven verkouden verder niks aan te doen zegt huisarts en cb zodra hij kan staan/lopen word alles beter gebeurd vaker
    maar als ze nog erg klein zijn is het wel erg zielig

Share This Page