hoi, ik heb een koortslip en ik heb een baby van bijna 4 mnd,nu heb ik zijn speen in me mond gehad en vergat dat ik koortslip had. wie heeft ook koortslip gehad met een baby. Ik ben dus bang dat ik hem wel besmet heb, en wat ik begreep is dat baby's er dood aan kunnen gaan.
Hoi, babies kunnen inderdaad heel ziek worden van een koortslip omdat dit het herpesvirus is. Hou je kindje dus goed in de gaten, bij de eerste verschijnselen even naar de huisarts!
Wat ook wel belangrijk is: is het blaasje bij jou al ingedroogd of nog nat? Als het al is ingedroogd is het virus nl niet meer actief. Maar blijf je kindje inderdaad wel in de gaten houden.
Ja je moet hier echt supervoorzichtig mee zijn..er word ook wel aangeraden om een mondkapje op te doen... Ik zou je kleintje nu wel heel goed in de gaten houden en ook niet vergeten regelmatig je handen te wassen, want ongemerkt kom je heel vaak met je handen in de buurt van je koortslip
Ik had tijdens de bevalling een koortslip. En ook weer enkele weken na de bevalling. Ik heb de plekjes een paar keer per dag goed schoongemaakt met alcohol en er van de compeed koortslip patches opgeplakt. Is er nog een soort van bariere tussen de koortslip en de baby. Van die handgel in de buurt. gelukkig heeft mijn kindje er nooit last van gehad. Ik moet wel zeggen dat ik haar wel geknuffeld hebt, hoor. En heb geen mondkapje gebruikt. Nu moet je inderdaad goed opletten bij je baby. Je kunt altijd even de huisarts vragen waar je precies op moet letten!
tot 6 weken na de grboorte is het levensbedreigend voor die kleintjes daarna is het beterder, maar ja nooit kussen natuurlijk bij mijn oudste ook eens gebeurd met speen, heeft hier geloukkig nooit iets aan over gehouden!!!!!!! mondkapjes staat vaak op de internet etc. overig nooit gebruikt onze oudste is met 5 weken geopereerd ik zat onder de koortsblaren, in het ziekenhuis gevraagd dat ik een mondkapje moest maar nee, dit doen ze nooit en als ik niet zoen en knuffel en vaak mijn handen waste gebeurd er echt helemaal niets dus