bewegen rond de 30 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sojo, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sojo

sojo Bekend lid

Jan 14, 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    OP ons forum merk ik dat de baby's wat langer rustig zijn. Ik heb het ook de ene dag is hij actief de andere dag niet. Hij was eergisteren heel stil dus ik dacht ik doe een dag op de bank om hem t evoelen. En nog wat hij rustig. Vandaag ben ik druk geweest. En de baby was ook drukker. Maar dat kan dus ook anders om zijn. Hoe vaak moet de baby nu bewegen? Wat is normaal en wat niet.Is het normaal dat ze wat rustiger worden en dat de rustige periodes ook langer duren?

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Baby's krijgen aan het einde van de zwangerschap iets meer waak-slaap ritme waardoor je ze periodes helemaal niet kunt voelen en periodes wel. Ook worden de bewegingen minder uitbundig doordat de ruimte in de baarmoeder minder wordt. Vaak voel je dan meer schuiven dan uitbundige bewegingen. Maar het gaat niet om de kracht/intensiteit van de beweging maar om de frequentie, dus hoe vaak het kindje beweegt. V.a. 27 weken moet je ze dagelijks ten minste 10x voelen. En dan bedoelen we met 10x, tien bewegingen en niet 10 momenten. (De hik telt niet mee) Vaak is het zo dat als je zelf druk bent de kindjes rustig zijn en andersom. Dus als je zelf rustig bent het kindje wakker wordt. Het is erg belangrijk hier bewust mee bezig te zijn aangezien kindsbeweging een goede graadmeter is voor de conditie van het kindje. Bij twijfel, minder dan 10 kindsbewegingen of stukken minder dan normaal dien je altijd je verloskundige of gynaecoloog te bellen. Bij twijfel kan het helpen om de aantal bewegingen te turven/ bij te houden.

Groetjes Gea

3. sojo

sojo Bekend lid

Jan 14, 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel. Hij is nu al agen drukker en weer frequenter over de dag te voelen en dat is fijn. Hij draait idd ook vaker

Share This Page