Even over een snelle bevalling dus niet zo zeer het gewicht. Hier bevallen van L.emmy (3648 met 38.4) binnen anderhalf uur. Ik vond het heerlijk hoor zo snel en ik had nergens last van daarna. Ik stond de dag erna te zuigen en dweilen. Lichamelijk was het heerlijk dus. Maar geestelijke sjonge jonge wat had ik graag gewild dat het wat langer had geduurd. Niet te lang hoor Ik weet gewoon heel veel niet meer en dat komt echt doordat het allemaal zo achterlijk snel ging.
@Cindy: Ik heb het niet zo op dat voelen en abracadabra-gokken van verloskundigen. Aan de buitenkant kun je niet voelen hoe groot en zwaar een kind is. De grootte van een buik zegt daar niet zo veel over. Ze hadden het bij mij ook echt mis.
Bij Eva heeft de verloskundige gevoeld en ze schatte haar gemiddeld bij 33 weken. Bij Lisa heb ik een groei echo gehad met 34 weken en ze werd gemiddeld geschat. Ze zijn allebei gewoon behoorlijk gegroeid toen ik met verlof ging
Even een update. Ben vandaag in het zkh geweest. Heb met 34+3 een echo gehad. En met 36+3. Baby was in 2 weken tijd 1 kilo gegroeid. En woog bijna 4000 gram. Mocht ze zo doorgroeien zou ze bij 38+3 bijna 5000 gram zijn. Ze gaan dan inleiden. Dat baart me wel zorgen want 10 pond is nogal wat. Ze willen vooralsnog geen keizersnede doen.
Jeetje daar zou ik ook wel nerveus van worden daydreams! En dat zou bij mijn gyn. Wel aanleiding geven tot inleiden of ks! Ik ben voor mezelf ook heel benieuwd over paar weken. Ik krijg ook een groeiecho met 34 weken maar ik hoop dat zet daarna nog wel een keer doen omdat ik denk dat ze juist daarna gaat groeien! Succes met de laatste loodjes.
Oudste dochter was 4760 gram, thuis geboren, schoudertje heeft even vast gezeten maar zelf weinig van de paniek bij de vk gemerkt. Veel bloed verlies gehad... 2e dochter geboren via de ks, met 37 weken op consult bij de gyn, informatief om te vragen / kijken wat hij er van zou vinden. Zijn conclusie, weer een fors kind n.a.v. de echo, volgende week een ks... *shock* Uiteindelijk bij de geboorte bleek ze "maar" 3950 te wegen... echo`s zitten er regelmatig naast dus zegt weinig... de 2ling zou ook z`on 6 pond zijn, allebei... Elke controle heb je dan een echo... gingen steeds gelijk op... Gijs woog bij zijn geboorte 3150 gram, Lieke maar 2450 gram.... Het is dat er hier geen kind meer komt, maar vertrouwen hebben in echos, nee dat nooit weer....
@Candijtje Ik hoop idd dat ze ernaast zitten. Maar als ze op de echo van38+3 tegen de 10 pond of groter geschat wordt, dan ga ik toch staan op een keizersnede. Maar ik hoop dat ik deze week spontaan begin. Heb vanmiddag al ananassen gehaald. Bij mijn zoon heeft het niet geholpen maar baat het niet dan schaat het niet. Ik weet niet of een baby de bevalling eerder kan aankondigen omdat het krap wordt in de baarmoeder?
Nou ze is eindelijk geboren hoor. Uiteindelijk weegt ze 4625 gram en 55 cm. Vlotte bevaling van 7 uur. Wel lang geperst en ze hebben geholpen met een vacuüm en een knip. Ze heeft wel haar sleutelbeentje gebroken omdat haar handje naast het hoofdje lag. Ben nu wel een beetje beurs maar toch blij dat het geen keizersnede geworden is.
Gefeliciteerd daydreams met Jullie toch wel forse dochtertje. Idd gelukkig toch geen ks en zelf voor elkaar gekregen. Nu rustig herstellen en genieten maar!
Gefeliciteerd!! Hier met 37 weken ingeleid ivm een grote baby. Nou het was een snelle bevalling.. rond 14.00 begonnen de weeen en vanaf een uur of 15.00 echt weeen stormen. om precies 17.00 is ze geboren. Ongeveer 10 minuten persen dacht ik. Het hoofdje kon ik niet tegen houden dus ze waren te laat met knippen. echt een paar mm vanaf totaal ruptuur. Dochter was erg blauw, en ze hebben behoorlijk aan haar getrokken (schouder zat vast) Ze woog 4700 gram en was 55 cm. Ik vind zelf dat dit te zwaar is om normaal van te bevallen. Heb erg last gehad van de hechtingen en heb nu een verzakking door een te zware bevalling.
mijn eerste dochter woog 4500 gram en was 56 cm. ze was er met 20 minuten persen. wel wat hechtingen. tweede dochter woog 3400 gram en was 52 cm. zij was er met 2 persweeen. geen hechtingen. het maakte voor mijn gevoel niet gek veel uit terwijl ze in formaat en gewicht best verschilde. ik ben trouwens maar een tenger vrouwtje. gewicht voor zwangerschappen 58 kilo en 'slechts' 10 kilo aangekomen beide keren. ik ben nu 30 weken zwanger van de derde. tot nu toe roepen ze dat het gemiddeld is. ik denk zelf weer een grote baby te krijgen. ik maak me er niet druk om. de eerste werd echt groot geschat en kwam er zonder al te veel poes pas uit. zal nu ook wel goedkomen.