36 weken zwanger. Baby niet ingedaald.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Helena88, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Dag dames,

Ik ben nu 36,2 weken zwanger van de tweede en de baby is nog steeds niet ingedaald. De verloskundige zei dat het normaal is bij een tweede zwangerschap, maar ik maak me toch zorgen. De baby ligt wel met het hoofdje naar beneden maar nog helemaal los. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs..

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bij de tweede en derde lag de baby op de dag van de bevalling nog niet ingedaald en toch goed gegaan hoor!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is normaal bij volgende kindjes. Jongste is hier pas tijdens de bevalling ingedaald.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Mijn 2e en 3e zijn pas bij de bevalling ingedaald. Kan geen kwaad, je moet alleen wel gaan liggen als je vliezen breken. Anders kan de navelstreng uitzakken.

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier lag de kleine man pas met 40 weken ingedaald, is helemaal niet erg en kan geen kwaad. Een tweede kindje of meer heeft nu eenmaal meer ruimte, met dank aan de eerste die alle extra ruimte heeft gemaakt ;)

6. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me gerust. Nu is het gewoon afwachten dan maar..

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het is inderdaad afwachten.... Maar zoals je hiervoor al kon lezen... vaak dalen ze tijdens de bevalling nog in.
    Mijn eerste daalde in rond 39+6 ofzo en ben bevallen met 40+3. De tweede daalde pas in toen door de persdrang mijn vliezen knapten.... 20 minuten later was ze er ook. Ik was al in het ziekenhuis ivm ingeleide bevalling door zwangerschapsdiabetes.

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Inderdaad zoals aangegeven daalt een volgend kindje vaak pas laat in.

Mijn 2e daalde pas in bij het breken van de vliezen.

9. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben nu 38 weken zwanger van de eerste en hij is nog niet ingedaald... Kan dus ook bij eerste kindjes pas later gebeuren. Ik ben heel benieuwd wanneer hij gaat indalen. Vk zei inderdaad dat het niet erg is. Heb alleen de instructie meegekregen dat als de vliezen breken (voordat er weeën komen), ik direct de vk moet bellen en plat moet gaan liggen. Ze komen dan controleren of het kindje dan wel is ingedaald. Als dit namelijk dan nog steeds niet zo is en je zou gewoon rond blijven lopen dan kan de navelstreng tussen hoofd en uitgang komen te liggen.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste is zelfs niet ingedaald :rolleyes: en toch in een vlotte soepele bevalling van ruim 4 uurtjes ter wereld gekomen.
    Mijn tweede en derde zijn pas tijdens de bevalling ingedaald (net als eerste :thumup:).

Ik heb er alleen 'last' van gehad bij de derde: niet ingedaald, maar spontaan gebroken vliezen, dus... ik moest meteen platliggen (ivm gevaar uitzakken) en toen VK langskwam lag baby nog zo hoog dat ze het niet aandurfde: verplichte platte bedrust opgelegd gekregen. :confused: Moest zelfs liggend op po behoefte doen (geen aanrader...). Pas na 7 uur weeën was de baby zodanig gezakt dat ik weer mocht zitten en lopen.

Deel Deze Pagina