vocht verliezen?

Discussion in 'De bevalling' started by Jalea, Jun 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik heb afgelopen nacht heel wat 'vocht' verloren in combinatie met hele hevige weeen, nog in het ziekenhuis geweest met wat opgevangen vocht, maar het was erg vreemd.
    ze weten met zekerheid dat het geen urine is, het lijkt op vruchtwater maar het ruikt niet zoetig, en bij een onderzoekje kwamen er maar 2 druppels vruchtwater ondanks hard geduw en getrek aan m'n buik, en als m'n vliezen gebroken zouden zijn dan zou dat een stortvloed moeten zijn aldus de verpleegkundige. het 'sijpelt' niet continu door, maar komt eruit als ik het onder druk zet (alsof ik wil plassen maar niet hoef te plassen, en dan komt dat vocht dus)
    dus gaan ze er maar vanuit dat het niet m'n vliezen zijn maar met de zekerheid dat het geen urine is! wat kan dat nou zijn, het was alles bij elkaar een leuke hoeveelheid (iets minder dan een een halve liter gok ik) en ik had er ook hevige krampen bij. ben weer naar huis gestuurd met 'wacht het maar af' toen de krampen afgezakt waren, maar ik vind het erg spannend aangezien ik draagster ben van streptokokken b en langdurig gebroken vliezen dus niet zo handig is.

iemand 'n idee wat dit nu toch weer is? het ziekenhuis kon me dr geen antwoord op geven, en jullie begrijpen vast wel dat dat niet bepaald geruststellend is

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Wat ik raar vind, ze kunnen met een staafje heel makkelijk testen of het vruchtwater is. Ook als dat vruchtwater al in een onderbroek zit ofzo. Toen mijn vliezen waren gebroken, heeft de verloskundige het nog getest, ze heeft gewoon mijn onderbroek uit de wasmand geplukt :oops:. En het bleek inderdaad vruchtwater te zijn, dan verkleurd het staafje (al was ik er 100% van overtuigd dat het vruchtwater was, het was zo'n plens en ik had al volop weeen).

Het zou ook nog afscheiding kunnen zijn, maar dan is het wel erg veel. Je schrijft dat je denkt dat het iets minder dan een halve liter is, maar vaak lijkt het meer dat het is. (zelfde met ongesteld zijn, het lijkt of je liters verliest, maar het schijnt vaak maar 1 kopjes te zijn de hele menstruatie ;)).

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    nou dit was wel echt heel veel, heb het nl opgevangen met een grote beker en die moest ik minstens 1x leeggooien

wat ik idd stom vind, ze beweren dat ze dat niet kunnen testen of het vruchtwater is. dat vind ik zo vaag, ik d8 idd dat daar testjes voor waren. zij zeggen dus van niet! (en dit betreft een academisch ziekenhuis...! vaag he!) en ik had toch meer dan genoeg meegenomen in een potje dat ze het zouden kunnen testen als dr zo'n test bestaat.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Nou dan lijkt het me eerlijk gezegd toch wel vruchtwater... zeker als je het in een beker hebt opgevangen en het zoveel was! Mijn vliezen braken toen ik sliep, dus alles was wel lekker nat en het leek ook heel veel, maar hoeveel weet je dan dus niet, ik dacht dat het bij jou ook zo gegaan was...

Even op je strepen gaan staan hoor! Ik vind dit echt heel vaag van het ziekenhuis, als een verloskundige het kan testen, kunnen ze het in het ziekenhuis ook. Beetje jammer dat je nu waarschijnlijk niets meer hebt waarmee ze kunnen testen? Als het ziekenhuis echt niet mee wil werken, zou ik gewoon heel brutaal een verloskundige gaan bellen, of de huisarts. Je kan hier volgens mij echt niet mee door blijven lopen.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ja das dus ook beetje de angst die ik heb, stel dat dit vruchtwater was, gaat het dan wel goed als ik hier lang mee doorloop... want het is geen vraag meer of ik streptokokken heb maar een vaststaand feit...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ga jij eens even heel snel het ziekenhuis bellen dan! ;)

Had jij je eigen gynaecoloog trouwens? Persoonlijk heb ik helemaal geen goede ervaringen met academische ziekenhuizen. Mijn vriend had een blessure aan zijn pols en ze hebben hem toen weggestuurd met een injectie en een half jaar rust. Wij zijn in de tussentijd verhuisd en naar het (niet academische) ziekenhuis hier geweest, binnen een maand werd hij geopereerd en was hij van alle klachten af! Ze laten je vaak maar wat aanrommelen in een academisch ziekenhuis vind ik, maar in jouw geval kan dat echt niet! Je moet gewoon 100% zeker weten of het geen kwaad kan zo door te lopen!

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    't was een vk die ik nog nooit eerder gezien had (t team is ook nogal groot daar, ik d8 eindelijk iedereen wel eens gezien te hebben, niet dus ;))
    eigenlijk hoop ik gewoon dat het vandaag goed doorzet, ben de weeen meer dan zat, en ze hebben t beebje gister nog gemeten en gewicht geschat enzo, en met 2600gr zou dat in principe geen heel groot probleem hoeven te zijn als 'ie geboren word (mn 1e kwam ook te vroeg, waarom weten ze niet, misschien toch de streptokokken?)

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik vind het ook een beetje een raar verhaal.
    Misschien stom dat ik reageer aangezien ik niet zwanger ben en geen kinderen al heb maar ik heb de opleiding kraamzorg gedaan en weet er een klein beetje van.

Het kan zijn dat er bovenaan de vliezen een scheurtje zit en dat het er zo af en toe langs komt en je dan wat vocht verliest.
    Ik snap alleen de VK niet dat deze niet gewoon test, ieder mens is anders en als het geen urine is wat is het dan wel?
    Ga desnoods naar het ziekenhuis of ga naar een andere VK en leg je verhaal daar uit en sta erop dat ze testen.
    Het is het niet waard om je kindje in problemen te brengen.

Succes ermee!

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ja ik kan het alleen maar met je eens zijn dat het raar is, ik was ook echt verbaasd dat ze zei dat ze het niet testen konden alleen ruiken, en dat t niet naar vruchtwater ruikt.
    zal vanmiddag es proberen om n andere vk te pakken te krijgen

10. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    bij de eerste verloor ik ook vocht en toen kreeg ik van de VK een soort van maandverband, dat moest ik gebruiken en toen kwam zij na een paar uurtjes daarna kijken, als het verkleurde was het vruchtwater en zo niet dan gewoon urine, ik bleek toen hele kleine beetjes vruchtwater te verliezen, maar liep toen al bijna op het einde en op de echo was te zien dat er nog genoeg vruchtwater was, nu is dit al wel weer 12 jaar geleden, dus ik weet niet of dit nog bestaat, maar in mijn geval konden ze het dus wel testen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Zoiets bestaat wel, tenminste, ze gebruiken nu zo'n staafje, daar hebben ze maar een heel klein beetje vocht voor nodig.

12. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Toen mijn vliezen braken heb ik er ook aan geroken (ja, als men zegt dat het naar spekjes ruikt moet dat wel ff gecheckt worden natuurlijk :p ) en het rook dus serieus echt helemaal nergens naar... en dat kwam niet doordat ik maar een beetje vruchtwater verloor, want ik was alles bijna in 1x kwijt. Maar er hoeft dus helemaal geen geur aan te zitten. Je kan trouwens als je dat prettiger vindt sinds kort ook op internet teststaafjes bestellen waarmee je zelf kunt nakijken of het inderdaad vruchtwater is.

13. Juff

Juff Actief lid

Oct 14, 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo Jalea,

Ik heb dat ook gehad. Ik dacht dat mn vliezen waren gebroken, verloor veel vocht en soms kletterde het zelfs op de grond. Mijn verloskundige zei dat het geen vruchtwater was maar waterige afscheiding, voor mij heel logisch want ik begon een week eerder met het verliezen van de slijmprop, dit slijm werd steeds dunner en wateriger, totdat het op de dag van de bevalling zo dun en waterig was dat het net vruchtwater leek. Misschien hetzelfde bij jou?
    Succes

Juff

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik dacht dat het vruchtwater dus zoet moest ruiken. Verloor al tijdje vocht en dacht dat het afscheiding was... maar later las ik ergens dat vruchtwater ook zo kan ruiken als sperma (jammie :() en nu weet ik dat ik dus al tijdje vruchtwater verloor, maar dan wel ook hele kleine beetjes en omdat ik toch al elke week bij de gyn kwam wist ik dat ik wel genoeg vruchtwater nog had.

Maar Jalea, in jouw geval zou ik idd nog een keer bellen naar het ziekenhuis, en gewoon aangeven dat je bijna zeker weet dat het vruchtwater is (beetje overdrijven kan geen kwaad hihihi) en aangeven dat je ivm je streptokokken geen risico wilt lopen.

succes

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Is er al wat meer duidelijkheid inmiddels?
    Of ben je misschien al bevallen ondertussen.
    Ben wel benieuwd eigenlijk.

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Erg vreemd dat ze zoiets niet ff testen. Zeker als je een risico loopt door de streptokokken.
    Ik zou het er idd ook niet bij laten zitten. Het zekere voor het onzekere nemen en een test eisen.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Weet je inmiddels al wat? Ik hoop dat alles goed gaat.

Share This Page