Moest en zou op de natuurlijke manier bevallen ben dik drie dagen zoet geweest. Eerst ballonkatheter om de ontsluiting in gang te zetten had krap 2 centimeter toen. Donderdags begonnen zaterdags weeën infuus. Dat heb ik geweten. NOOIT meer En puntje bij paaltje bleef ik op 3 centimeter hangen zondag.s om 0.45 is ze gehaald met de ks. Hier geen andere dingen omdat ik met de eerste ook bevallen ben met een ks. Twee bevallingen twee keer rot ervaring wel de tweede beter kunnen verwerken. Dat scheelt. Maar als alles klaar voor de start ligt hoeft het zo rot te gaan en is het misschien sneller ( gepiept) geen ene bevalling is zo gepiept vind ik
1e bevalling 5 uur na het infuus met wee-opwekkers bevallen. (Had toen wel al 15 uur gebroken vliezen.) 2e bevalling de dag na het beginnen met gellen. Dit kwam omdat mijn dochter niet was ingedaald en met haar hand boven haar hoofdje lag. De volgende dag hebben ze de vliezen kunnen breken, het infuus aangesloten en is ze 4,5 uur later geboren. 3e bevalling dezelfde dag. Eerst twee keer gegeld, toen zijn de vliezen doorgeprikt en een uur later was de jongste er al.
Zowel bij Maaike als bij Sven had ik al 2cm ontsluiting, toen ik aan het infuus ging. Beiden zijn 2,5 uur later geboren. Sandy
dinsdag vliezen breken en infuus met wee-opwekkkers, die gingen na 12 uur werken. Helaas bij persweeen, op woensdag, baby in nood en onvoldoende ontsluiting dus spoedkeizersnede
08.00 vliezen gebroken en infuus aangezet (2cm ontsluiting) Om 23.22 bevallen met vacuumpomp bevallen...
Maandag rond half 9 in de ochtend hebben ze de ballonkatheter ingebracht en onze zoon is geboren op dinsdag om 0.25u... dus op dezelfde dag hebben we net niet gered
Vrijdags baarmoedermond nog niet verweekt bij de verloskundige dus wij hadden ons opgemaakt voor dagje pillen de volgende dag ik had al wel 2 cm ontsluiting (al een week). Maar 11 uur de volgende dag bleek de baarmoedermond verweekt en werden de vliezen doorgeprikt en om 18.00 uur was onze zoon er. Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil als je eerst nog pillen nodig hebt of dat de vliezen al doorgeprikt kunnen worden.
Op dinsdagochtend om 7.15u mochten we ons melden op de verloskamer. Om 8u kreeg ik de eerste dosis gel en tegen 12u de tweede. Dit leverde wat kleine krampjes op, maar helemaal niet noemens waardig. Om 17.30u had ik iets of wat bloedverlies, maar verder niet veel bijzonders. Toch nog een laatste keer toucheren voordat ik naar de zaal zou mogen om een nachtje te slapen (De dag erna zouden we weer verder gaan) Om 17.30u bleek dat ik een krappe 2 cm ontsluiting had en de verloskundige besloot de vliezen te breken. Dit deed ze om 18u. Daarna ging het een super mega tempo en is onze zoon om 20.07u geboren!!
Ik moest om half zeven op de verloskamer zijn.. Na wat getreuzel zijn om 7.30 de vliezen gebroken en het infuus met weeën-opwekker aangesloten en om 13.07 was ik mama! Ging verbazingwekkend snel vond ik zelf (eerste kindje en opwekken, had me dus echt voorbereid op een lange bevalling!)
4 keer ingeleid en van alle 4 op dezelfde dag bevallen. 1e na 12 uur 2e na 4 uur 3e na 1 uur 4e na 14 uur
24u later stipt moesten op dond 17.30u in het ziekenhuis zijn vrijdag 17.30 geboren eigenlijk dus minder dan 24u want eerst deden ze een ctg? voordat ze het ballonnetje inbrachten
Eerste keer ingeleid na gebroken vliezen en meconium in het vruchtwater, duurde 2 uur voordat ik de eerste weeen kreeg, toen nog 10,5 uur voordat zoontje er was. (met ruggenprik en vacuumpomp, zal je de details besparen) Tweede keer ingeleid wegens overtijd, had 3cm ontsluiting, duurde weer een paar uur voor de eerste wee kwam, maar daarna in 1.50 uur bevallen. (dat was hel, maar wel een korte hel ) Beide keren dus meteen aan het infuus, 2e keer meteen vliezen geprikt.
De eerste keer werden om 7 uur in de ochtend mijn vliezen gebroken en ging het infuus aan en ben ik diezelfde avond nog bevallen. De tweede keer ben ik s'avonds opgenomen met een ballonkathether, om 8 uur in de ochtend zijn mijn vliezen gebroken (geen infuus nodig) en Jordy werd om 10:55 uur geboren.