Bevalling inleiden bij pijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sarax, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee natuurlijk niet, ik heb geen glazen bol. Maar mijn reactie was op grasspriet die vond dat met 36 weken inleiden best moet kunnen en de VK best wat meer rekening met de moeder moet houden.
    En ja, je weet toch voordat je eraan begint dat het ongeveer 40 weken duurt. Ik vond m'n zwangerschappen ook alles behalve leuk. Had veel pijn, mocht uiteindelijk nauwelijks meer wat doen en dat met nog2 rondlopende kinderen is echt k*t. Maar ik ben dankbaar voor elke dag die ze mochten blijven zitten. Want bevallen met 36 weken is niet leuk.

2. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik het niet over 36 weken had. Dus eerst even goed kijken, voordat je met een steek onder water komt. Maar hee, fantastisch dat jij het hebt volgehouden en dat je vooral niet oordeelt, want je weet natuurlijk niet hoe het voor een ander is. Top!:cool:

Ja, ik vind wel dat er ook meer rekening met de moeder mag houden, maar dit baseer ik op ervaringen van anderen om mij heen.

3. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Oké, dank je :)

Ik vind het ook niet leuk. Ik had het liever allemaal anders gezien, maar in mijn geval is er een hoop gebeurd en voor de zwangerschap al. Dus is dit beter voor de kleine en voor mij.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dank je wel voor je verhaal!
    ik twijfelde al maar hierdoor ga ik mijn twijfels wel nogmaals heel duidelijk bij de gyn aankaarten aankomende week.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoewel ik niet denk dat er bij pijn ingeleid gaat worden wil ik toch ook even positief zijn over inleiden.

4 keer zou ik ingeleid worden bij 37 weken, 2 keer braken spontaan mijn vliezen maar kwamen er geen weeen dus alsnog ingeleid met wee opwekkers bij 36.3 en 36.5, bevallingen gingen heel goed tot 6 cm weinig tot geen pijn vanaf 6 cm wel en daar binnen het uur
    Bevallen bij beide, bij de derde wel ingeleid met 37 weken de bevallingen gingen rustig voelde goed en de babies waren alle drie in orde,

De vierde ging helemaal zelf en spontaan bij 36 weken, de bevallig was een hel, dagen weeen hebben pijn in de rug pijn in de benen en liezen continu spugen ik verging van de pijn echt een halve dag op 6cm blijven zitten en vanaf 3cm al een weeenstorm maar die bracht mij niet verder dan 6 cm, in de avond braken mijn vliezen en toen was hij binnen een half uur geboren, ging het goed met de vierde ... Nee maar dat had niets te maken met vroeg geboorte als hij op 40 weken geboren was dan was hij ook met spoed opgenomen en geopereerd.

Ik had/ heb echt veel liever de ingeleide bevalling.

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hoe gaat het inmiddels?

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben donderdagavond bevallen van een meisje.
    Was vrij onverwachts. Vroeg de vk donderdagmiddag of ze wilde kijken of ik al iets ontsluiting had en toen Had ik ineens al 5 cm. Daarna is het gaan rommelen en na een uur en kwartier weeën Had ik persdrang en mocht ik persen. Helaas was ze een sterrenkijkertje dus heb een vol uur moeten persen en toen ik echt niet meer kon was ze er eindelijk.
    Een hele snelle bevalling dus wat ik totaal niet Had verwacht aangezien ik bij mijn zoontje 3x gestript ben zonder effect en dus uiteindelijk ingeleid werd omdat ik 1.5 week over tijd liep.
    En nu geen last van mn rug meer ook. Heerlijk geen pijjnmeer!
    .

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Lekker genieten van je dochter!!

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gefeliciteerd!

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Volgens mij weet je niet waar je over praat....
    Mijn dochter kreeg met 36 weken zuurstof, lag 2 weken in de couveuse, 4 weken sonde, had zo 15-20 bradycadieen (hartdipjes ) per dag. Kreeg echo van de hersenen, werd dagelijks bloed geprikt. Kindje van 36 weken is echt nog niet aan geboorte toe!

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je dochter. Gaat ook alles goed met haar?

12. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bedankt meiden! Ja het gaat hartstikke goed! Ze drinkt goed en doet het prima!
    Ben wel blij dat ik uiteindelijk 'natuurlijk' ben bevallen, wilde dat erg graag namelijk en deze bevalling ging zoveel fijner en makkelijker dan mijn eerste bevalling die een inleiding was.

13. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inleiden doen ze alleen als het niet anders kan eb beter is voor moeder en kind! Me eerste zwangerschap is ingeleid met 38 weken ivm hoge bloeddruk

Nu wilde ze t kindje zowieso ook halen met 39 weken inleiden of keizersnede was keuze ivm medicatie die ik slik ( wel vaag bij me vorige zwangerschap slikte ik meer en was dit niet de reden)

Ze rekken en rekken dat is wat ik merkte ik had bij me eerste zwangerschap een Hg zwangerschap poluhydriniom schildklier problemen hoge bloeddruk en was echt op! Kon amper wSt binnen houden me bloedwaarden waren echt totaal
    Slecht maar wachtte echt tot 38 weken

Nu 39 weken al is het wel wat beter gesteld dan de eerste keer!

14. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Mijn baby loopt 3 weken voor op groei. En willen pas echt wachten met inleiden tot de 40 weken

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Verschilt dan echt per ziekenhuis hoor. Hier loopt mijn baby ook 3 weken voor, verder veel pijn en sombere gevoelens. Ik word ingeleid met 38 weken, net als m'n eerste.

Deel Deze Pagina