Oh nog een vraag: Ik weet nu al als ik weet dat ik ingeleid ga worden ik de nacht van te voren ècht niet kan slapen hoe graag ik ook zou willen!! Kun je dan een slaap pilletje krijgen voor thuis of moet je dan al de nacht van te voren blijven? Anders ben ik echt bang dat ik kapot ben voor de bevalling,ik pieker veel het S'nachts
Als je erom vraagt kun je het wel krijgen. Ik kreeg bij de eerste pethedineprikken voor het slapen gaan omdat ik toch wel wat weeen had door de gel. Bij de tweede heb ik niets gehad en bij de derde kreeg ik een Normison mee om rustig aan de inleiding te beginnen, maar toen brak mijn water savonds en daar kan geen Normison tegenop! Oh wat heb ik slecht geslapen toen van de zenuwen! Ik dacht echt dat het spontaan zou beginnen!
Hier ook ingeleid dmv doorprikken vd vliezen.. Weeën kwamen zelf op gang maar niet krachtig en regelmatig genoeg dus alsnog aan het infuus!
Ow meid, ik heb precies hetzelfde gehad.......heb de nacht voor de inleiding maar 30 min geslapen....en maar piekeren... Maar geloof me, daar heb ik niets van gemerkt tijdens de hele bevalling van 16 uur..........je krijgt gewoon een soort oer-energie ofzo..
Mijn vliezen zijn geprikt met drie cm. Had al 9 uur weeen en de ontsluiting schoot niet op. Na het breken werden ze nog heftiger. Toch duurde het nog zo'n 3 uur voor ik op 7cm zat. De ruggenprik was me al beloofd maar kreeg ik toen niet meer. Heb 2 injecties gehad die niks deden voor de pijn. Uiteindelijk na 15 uur (uur persen) is de kleine geboren. Vond het heel heftig.. Succes! Het komt zoals het komt..
Had met voorweeen zo'n 3 cm, vliezen doorgeprikt en amper anderhalf uur en een weeenstorm later was ze er al
begon met 2cm, toen vliezen ebroken en 2u later 10cm ontsluiting. Liep heel voorspoedig allemaal! Behalve dat ze er niet uitkwam en mijn 2e ks een fet werd..maar inleiden liep prima..
Hier wel een positief verhaal: bij mijn 2e bevalling heb ik weer gel gekregen (1cm ontsluiting, dus te weinig), na 4,5 uur op de gel tot 3 cm. Waren menstruatieachtige krampen, dus prima te doen. Daarna zou ze mijn vliezen doorprikken, en als ik dan na een uur geen krachtige weeen had, zou ik alsnog aan het infuus moeten. Maar.. daar hoopte ik niet op, want ik wilde graag in bad. Op het moment dat ze dr handschoenen aantrok om de vliezen te prikken, braken ze vanzelf. Kan door de gel komen heb ik me laten vertellen. Ik ben daarna lekker in bad gegaan en 1,5 uur later is mijn dochter in bad geboren. En 3 uur later was ik weer lekker thuis. Ik hoop dat jij ook zo'n mooie ervaring mag hebben, succes!
Ik liep met 34 weken al met een verweekte baarmoedermond rond. En met 38 weken had ik 2 cm. Ze hebben toen, omdat ik echt niet met kon ivm HG zwangerschap en beginnende zwangerschapsvergiftiging, mijn vliezen gebroken. Ik werd ook aan het infuus gelegd, maar die hebben ze gelijk uitgezet. Om 16.20 werden mijn vliezen gebroken, om 17.27 is ze geboren. Echt super heftig! Achteraf hoorde ik dat het vaker voorkwam dat wanneer vliezen gebroken worden het opeens heel snel kan gaan. Succes!