Hoe draag jij je baby? (in buik)

Discussion in 'Zwangerschap' started by urmylove, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. urmylove

urmylove Niet meer actief

Al een tijdje valt het bij mijzelf op dat ik mijn baby in mijn buik vrij laag draag. Nu ben ik bijna 28 weken, en verwacht niet dat mijn buik nog erg veel boller wordt aan de bovenkant.
    Ik heb ook gisteren met de oranjemarkt veel zwangere vrouwen gezien, sommige droegen ze hoog. Sommige in de breedte of naar voren.

Ik draag hem laag en naar voren.
    En ik merk dat ik wel snel last heb met lang lopen bij mijn banden of dat de baby op een vervelende manier tegen mijn blaas aan ligt.

Is dat bij jullie ook zo? En hoe dragen jullie de baby?

2. jony

jony Actief lid

Nov 11, 2012
    434
    0
    0
    Ook ik heb mijn buik laag en naar voor zitten. Merk ook vaak tegen de avond dat de zijkanten van mijn buik beginnen te zeuren alsof hij te lang "gehangen" heeft.
    Zie ook vaak vrouwen met een wat hoger en boller buikje, maar zo is iedereen verschillend.
    Ook die bandenpijn zoals jij zegt heb ik vaak als ik bezig geweest ben, en sneller harde buiken bij huishoudelijk werk enzo. Meer dan bij mijn jongens, maar daar kan het ook aan liggen dat we al 8 jaar verder zijn :)

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik draag het precies zoals jou. Laag en naar voren. Nu ben ik best groot en lijkt mijn buik ook langer van de zijkant. Merk het ook op mijn blaas. Vooral bij bepaalde bewegingen. Lopen ook hetzelfde!

4. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook naar voren ( aan de achterkant zie je niet dat ik aan de voorkant zwanger ben :) ) en vrij laag. Ik denk dat de baby nu aan het indalen is want ik heb het idee dat m'n buik zakt. Hij zit steeds meer in de weg bij het opstaan, aandoen van sokken / schoenen etc.

5. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hoog en naar voren

6. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik draag juist hoog en ook naar voren.. aan de achterkant zie je niks..
    Maar ik heb er erg last van gehad! Hij zat erg tegen mijn bovenbuik te porren met zn kont enzo..zo erg dat het echt pijn deed.. de vk zei dat er een blauwe plek aan de binnenkant zat.. ook mn ribben hadden het te voorduren.. ik heb ook het idee dat hij zakt..ik heb geen last meer en mn buik lijkt iets lager.. heeeel blij mee!

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hier had ik kleine buik en naar voren
    kwam ook heb een grote bovenlichaam zeg maar
    dus de kleine ging lekker in de lengte liggen ipv breedte

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoog en naar voren.

Maar goed ben pas 22 weken dus kan nog veranderen haha

9. urmylove

Ja precies! Ik voel het nu ook dat ik meer moeite heb met sokken aantrekken en of schoenen. Dat gaat in ieder geval niet zonder gesteun of gekreun. (en ik ben vrij lenig) Maar dit kost me toch moeite haha.

En dat met de buik meer naar boven dragen, lijkt me ook erg pijnlijk bij je ribben. blauwe plekken zelfs... oei..

wat een verschil toch he. Huishoudelijk werk kan ik gelukkig nog wel doen zonder echt harde buiken te krijgen. Maar na gemeenschap met mijn vriend te hebben gehad, dan heb ik wel een harde buik, of iets aan mijn banden..... haha

10. urmylove

@saja, ik droeg de baby ookal met 22 weken hetzelfde als nu een beetje...
    wat ik wel lees is dat als je inderdaad verder de zwangerschap ingaat. zo na 35 weken dat het dan indaald. En de buik dus wat lager weer komt te zitten?!

11. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eentje ligt laag in m'n bekken, hoofdje naar beneden en de andere ligt dwars onder m'n ribben. Vooral diegene die hoog ligt zorgt vaak voor een vierkante buik ;)

12. urmylove

Ohh een tweeling! dus dan heb je het van beide!! hihi.. Die hebben hun plek wel nodig ja ;)

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit de baby erg hoog en vooral erg naar binnen, dus tegen mijn rug aan.

14. urmylove

@hopefultimes, hoe voelt dat dan? geen last van je rug dan? of van je darmen ofzo? en dan zeker als ze gaan trappen?

15. Hopefultimes

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Woorden schieten mij te kort haha.

Nee, ik had het er met de gyn. nog over.
    Vond het zelf vreemd dat ik zo'n last had, terwijl ik maar zo'n klein buikje heb en dus (in mijn optiek) niets te klagen heb.
    Toen legde de gyn. uit, dat dit juist een heel groot misverstand is.
    Want als de baby zo erg naar binnen wordt gedragen, komen idd al je organen etc. in de verdrukking.

En dat klopt aardig.
    Baby heeft zich klem gelegd met de billen onder mijn rechter ribben.
    Dus resultaat is gekneusde long, gekneusde ribben, beurse rug en ga zo maar door. Niet echt fijn, maar ja, er is niets aan te doen.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hoog en extreem naar voren

17. urmylove

wow... dat lijkt me best heftig en pijnlijk inderdaad! en dan moet je ook nog even! word veel rust houden voor je denk ik.

Misschien als de baby groter wordt, het ietwat gaat zakken allemaal, en je minder last krijgt? Ik hoop het in ieder geval voor je. Lijkt me echt niet prettig zo...
    Maar ja we zeggen allemaal ; we doen alles met de liefde voor de kleine he! :)

18. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

Dec 19, 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    laag en vooral achter.

19. Hopefultimes

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja, je hebt 't niet voor 't uitkiezen.
    En ik ben gelukkig al aan 't aftellen hoor, nog 6 weekjes hoop ik.:D
    Ik ben niet zo groot, de baby is heel vroeg ingedaald, maar niettemin ligt de baby dus helemaal klem.
    Mijn man denkt dat de baby straks met claustrofobie geboren wordt en nooit meer in kleine ruimtes te krijgen is haha:D

20. urmylove

ohh spannend!
    Ik ben ook niet zo heel groot hoor, 162cm.
    Haha die mannen, wel grappig.. kan ook zo zijn dat de baby het juist straks prettig vind om lekker opgerold te liggen in bed, en overal tussen de kussens!! :) lekker knus

Share This Page