Even een vraag voor advies. Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en heb bekkeninstabiliteit. Mijn kindje doet het hartstikke goed en beweegt nog flink. Wel ligt hij vast in mijn bekken, waardoor ik extra druk ervaar. Het beperkt me enorm in mijn doen en laten want te lang zitten of te lang staan in funest. Evenals slapen, een drama. Iedere keer als ik me omdraai doet het vreselijk zeer. Hoe normaal is het om te vragen aan de vk of ze de baby eerder kunnen halen? Bij mijn 1e liep ik overtijd en als ik me nu bedenk nog langer als 40 weken te moeten zakt de moed me in de schoenen. Is het 'normaal' om voor dit soort redenen ingeleid te worden bijvoorbeeld? Ik wil me niet aanstellen en ben hartstikke blij dat de baby het goed maakt maar zeker met nog een stuiterende peuter over de vloer is mijn lijf er zo klaar mee..
Ik zou aangeven dat je daar aan denkt, als jij lichamelijk op bent dan overwegen ze het wel misschien.
Een goede gyn zal hier niet aan mee werken om in te leiden om deze reden zolang het kindje het goed doet. Hoe vervelend ook voor jou,het is voor je kindje echt het beste. Wel sterkte gewenst met de laatste (zware) loodjes.
Je kan het altijd vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Maar je kan Misschien wel vragen of ze met 40 weken je willen strippen. Kan je je peuter misschien vaker bij vrienden of opa en oma brengen?
Wat vervelend joh! Het beleid verschilt per zorgverlener en de mate van beperkingen zal misschien daarbij een rol spelen. Zelf ben ik twee keer ingeleid en misschien heb je iets aan mijn ervaringen. Ikzelf vind een ingeleide bevalling echt heel pittig en de baby had opstartproblemen. Sterkte hoor want zwanger zijn is pittig!
Hier met mijn ervaringen van de vorige keer en ook de bekken en rug klachten gaan ze dus wel inleiden met 40 weken. Geen dag eerder als het niet nodig is haha maar dat stelde me al meer gerust. Dan heb ik iets om naar uit te kijken en de pijn nog te kunnen verdragen. Ik ben de eerste keer ook ingeleid en ik vond het allemaal goed te doen. Maar ik heb begrepen dat het heel erg verschilt per ziekenhuis. Maar vragen staat vrij toch?
Hier wel ingeleid vanwege bi. Aangezien het al vanaf de 2e maand aanwezig was is dit vanaf het begin al afgesproken. Verder geen opstartproblemen ondervonden
Dank voor jullie reacties. Het gaat er dan ook om, om het rond de 40 weken te doen.. Mentaal kan ik er dan naar toe leven en het hoeft van mij ook zeker niet vroeger. De baby gaat voor de pijn Bij mijn dochter ben ik op de 2e strippoging bevallen. Over inleiden hoor je inderdaad diverse verhalen en het mooiste zou natuurlijk zijn als het gewoon uit zichzelf komt.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik werd met 38 weken (had 2 cm ontsluiting maar nog geen verweking) ingeleid vanwege extreme b.i. omdat de gyn bang was dat ik het vermogen om te persen zou verliezen. De b.i. was al aanwezig vanaf 11 weken maar sinds dat mn dochter ingedaald en vast lag ging het met de dag slechter. Het is dus niet alleen de toestand van het kindje wat belangrijk is..
Het verschilt enorm per zorgverlener volgens mij. Bij mijn dochter ook extreme bi vanaf 11 weken. Ik zat buitenshuis in een rolstoel en kleine stukjes liep ik op krukken. Ik kon mijn zoon niet meer verzorgen en kon eigenlijk niet alleen met hem zijn. Ik was helemaal op van continu pijn en geen fijne houding meer kunnen vinden. Toch werd ik niet ingeleid. Wel wilden ze met 40 weken strippen (hun beleid is vanaf 41 weken). Uiteindelijk met 40.6 bevallen. Vragen kan altijd, ik zou het iig bespreekbaar maken. Sterkte ermee!!!
Dit is ook mijn ervaring. Bij de oudste vergelijkbare situatie, ik kon niets meer. En dat was ook al vanaf 10 weken zwangerschap zo, mentaal zat ik er helemaal doorheen. Hier zei de gyn ook heel simpel, het is dikke pech maar je kindje doet het goed dus geen inleiding. Uiteindelijk bij ruim 41 weken wel ingeleid omdat mijn placenta het niet oké meer deed. Ik heb geen negatieve ervaring met inleiden maar natuurlijk is (denk ik) wel mooier. Ik zou het in elk geval bespreken. Wat er al gezegd is, nee heb je! BI is gewoon heel pittig
Ik snap je gevoel, maar ik zou ook echt nooit meer ingeleid willen worden (traumatisch geweest). Ik zou eerst maar eens gaan voor strippen vanaf week 38!
Thanks.. ben je ook niet eerder gestript? Pff..dat is pittig zeg tot 41 weken door moeten lopen dan..!
Dankjewel voor je bericht. Ik ga ook eerst voor strippen. Bij mijn 1e 2 keer gestript en op de 2e keer ben ik gaan bevallen. Wel met wee opwekkers want de ontsluiting vorderde maar de weeen niet. Dat vond ik best pittig omdat je van pijnlevel 0 naar 10 schiet. Volgende week heb ik een afspraak bij de vk en dan zal ik strippen eens bespreekbaar maken. Liefst wil ik ook dat het uit zichzelf begint om dat ik in bad wil bevallen, voor mn bekken. Ons ziekenhuis is daar niet zo'n voorstander van als je bevalling klinisch word.. momenteel word de pijn van de bi iedere dag een tandje minder ik kan mn dochter gelukkig wel het en der brengen mar dat druist ook tegen mn gevoel.. voel me momenteel een beetje een nutteloze dikzak haha.
Nou destijds toen ik voor controle kwam ivm placenta problemen hebben ze nog wel gestript, dat deed niets die dag. Volgende dag werd ik al ingeleid dus we hebben ook niet goed kunnen beoordelen of het werkte. Verloskundige deed strippen ook niet eerder dan 40-41 weken. Eerder schijnt sowieso vaak geen effect te hebben. Strippen is sowieso omstreden. Volgens velen leid strippen nooit tot bevallen, het lichaam is er dan al aan toe geweest. Maar goed daar weet ik niet genoeg van. Het inleiden ging heel soepel en snel dus op zich geen probleem. De pijn schijnt heftiger te zijn dan normaal bevallen maar goed ik heb geen vergelijking .