Wat mag niet ontbreken in de vluchttas? Tips?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door dame82, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

Morgen 34 weken zwanger en opeens begint het te kriebelen om de vluchttas in orde te maken! Misschien wat vroeg, maar beter dan te laat ;)
    Aangezien het mijn eerste bevalling wordt, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Wat mag niet ontbreken? Wat trek jij aan na de bevalling?
    Ben benieuwd!

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Kleertjes voor je kleintje en een warme wikkeldoek ;).

Ik had een propvolle tas maar vrijwel niets gebruikt haha. Ben in bad begonnen met bevallen, wel op bed geëindigd maar droeg dus niets tijdens de bevalling. Erna had ik een (zwangerschaps)trainingsbroek en een fijn zacht shirt aan. Omaonderbroek+voedingsBH en heb douchegel en shampoo gebruikt. De rest allemaal ongebruikt mee naar huis. Maar ik ben ook minder dan 12 u in t ziekenhuis geweest.

dame82 vindt dit leuk.
  3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    - Een fijn en comfortabel tshirt om in te bevallen
    - comfortabele kleding voor na de bevalling; idd bij voorkeur zwangerschapstrainingsbroek. Maak je niet de illusie dat je alweer in normale broeken past, plus je wil iets wat niet te strak zit bij je kruis ;)
    - voedingsbh als je borstvoeding gast geven
    - labello; je lippen drogen erg uit van het puffen
    - comfortabele onderbroeken waar heeeel groot kraamverband in past
    - toiletspullen met iets van zeep of shampoo; eigenlijk bij voorkeur zonder parfum dan kan je baby jouw geur het beste leren kennen.
    - uiteraard kleertjes en mutsje voor de baby
    - basisspullen voor je man: tandenborstel, schone onderbroek en tshirt. Je weet niet hoe lang het duurt...
    - oplader voor telefoon
    - evt fototoestel
    - slippers

Ik had spullen mee voor 1-2 dagen. Ik had thuis een stapel klaargelegd met extra kleding voor het geval we langer moesten blijven dat mijn vriend niet op zoek zou moeten. Helaas ook gebruik van moeten maken :(

dame82 vindt dit leuk.
  4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hierboven al flink wat genoemd, maar wat ik gemist heb was een spelletje/pakje kaarten doordat we lang moesten blijven... naast boek/i-pad was t fijn om met z'n tweetjes iets te doen. Uiteindelijk een spelletje in t zkh opgetrommeld ;)

Badjas, was handig toen ik in bad ging.
    Voor na de bevalling had ik voedingshempje en pyjama met knoopjes om borstvoeding te kunnen geven. En om naar huis te gaan iets comfortabels.
    Je camera vooral niet vergeten!

dame82 vindt dit leuk.
  5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hele grote onderbroeken :D

En met 34 weken lijkt mij juist een mooie termijn om het klaar te hebben staan!

Ik had zelf een briefje erin gedaan met de spullen die we op het laatste moment moesten pakken (lenzen, telefoon, oplader, portemonnee etc), vond ik heel prettig tijdens de weeen.

dame82 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb niet in het ziekenhuis overnacht dus niet zoveel nodig gehad.
    Wel:
    - grote onderbroeken
    - een fijne, losse broek voor erna
    - SOKKEN!
    (ik heb in de zomer bevallen maar had het tijdens de bevalling soms best koud en dan met name mn voeten, ik denk van de spanning).

F.O.T.O.T.O.E.S.T.E.L. ;)

Tranquila en dame82 vinden dit leuk.
  7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Makkelijk zittende kleding voor tijdens de bevalling (voor de één een shirt, voor de ander een nachthemd)
    En fijne kleding voor na de bevalling.
    Fototoestel!!

Ik had s avnds na de bevalling in het zkh heel veel trek in zoet, dus bij mij in de tas zit snoep;)

dame82 vindt dit leuk.
  8. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Snacks en drinken. Ik heb altijd veel honger na de bevalling, en vindt het verschrikkelijk om te wachten tot de verpleging tijd heeft om wat klaar te maken...niet hun fout overigens ;)
    Mueslirepen, krentenbollen, water (zodat je niet elke keer uit bed hoeft om water te halen), sapjes etc. Mijn man zorgt altijd dat ik net na de bevalling een roombroodje heb. :D Niks smaakt lekkerder na dat zware werk dan een wel verdiend lekkernijtje.

dame82 vindt dit leuk.
  9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Het meeste is wel genoemd.
    Ik had verder een muntje voor de rolstoel, Dextro, wat te drinken voor man en een plastic zak voor mijn vieze was.

dame82 vindt dit leuk.
  10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wij hadden trouwens ook t 1 en ander aan eten mee, en dextro, maar dat hadden ze in t zkh ook allemaal, dus was achteraf niet nodig. We konden daar ook zelf drinken pakken.

11. HvO

HvO Niet meer actief

Misschien beetje gek(?). Maar ik had zelf een bidon of ander spuitflesje in mijn tas gewild. Ben gehecht na de bevalling en moest spoelen op het toilet iedere keer. En bij gebrek aan beter moeten doen met de kartonnen bekertjes van het ziekenhuis, vet klooien steeds.

Hopelijk is het niet nodig, maar dat gaat sowieso een volgende keer in mijn tas.

En snacks. :roflmao: Al zou het alleen al voor na de bevalling zijn.

dame82 vindt dit leuk.
  12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Thanks dames! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meenamen :) Dextro, survival snack/snoep en bidon gaan hier dus ook mee naast de basisdingen.
    Nog maar eens verdiepen in mijn garderobe om er uiteindelijk beetje fatsoenlijk, maar vooral comfortabel bij te liggen ;)

13. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Inderdaad iets waar jij je comfortabel in voelt! Verder is alles wel genoemd geloof ik
    Ik had tijdens mijn bevallingen echt zin/behoefte aan eten, en eigenlijk geven ze dat liever niet. Dus ik had eten mee de 2e keer haha, velen vinden het ongelofelijk maar ik heb tot de persweeen gegeten :rolleyes:

dame82 vindt dit leuk.
  14. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Hier ook bijna 34 weken en ook begonnen met de tas in te pakken. Vergeet niets mee te nemen voor je wederhelft.. even een schoon setje kleding, douchespul en een tijdschrift/tablet. Mijn 1e bevalling duurde best lang en het was nacht.. Ik kon goed zelf de weeen opvangen en hij voelde zich echt een beetje zitten en had niets te doen.

Labello en warme sokken! En iets om te eten of te drinken tussendoor, mocht je daar zin in hebben.

dame82 vindt dit leuk.
  15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    -Babykleertjes (inclusief mutsje) en luiers
    -Comfortabele zwangerschapskleding voor na de bevalling
    -Ruime onderbroeken
    -Kraamverband
    -Telefoonlader
    -Fototoestel als je er een wilt meenemen
    -Snacks voor partner (die worden nogal eens vergeten en ze vergeten zichzelf ook nogal eens, met risico op flauwvallen als gevolg)
    -Douchegel en shampoo
    -Toilettas met tandpasta, tendenborstel, haarborstel etc
    -Parkeergeld

dame82 vindt dit leuk.
  16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Een schoon shirt voor je partner. Mijn man moest na de bevalling van onze oudste naar huis (en door het hele ziekenhuis in een shirt met bloed- en poepvlekken. hij had onze zoon aangepakt en werd meteen ondergepoept.

Het is trouwens voor jezelf fijn om een donkerblauw, rood of zwart shirt aan te hebben, dan zie je niet zoveel bloed op de eerste foto's

Sunny37, Tranquila en dame82 vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja wij ook.. Heb tijdens de bevalling geleefd op water en appelsap, volgens mij heb ik echt 2 pakken op ofzo.
    Net na de bevalling kwamen ze vrij snel met warm eten. Had ik niet zoveel zin in (want hele dag niet gegeten), maar at toen wel 2 schaaltjes vanillevla met banaan. Zo lekker koud en zoet!

18. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Zeker niet te vroeg om je tas ge pakken! Ik wild heg weekend gaan doen toen ik 36 weken was, alleen dat weekend ben ik bevallen, dus er stond geen tas klaar (om 4 uur s nachts moeten nadenken wat nodig is)

Alles is wel genoemd, maar ik had ook wat aan een schriftje en een pen. Ik heb opgeschreven hoe de bevalling een beetje is verlopen. Nu weet ik zoveel dingen niet meer en vind het leuk om later terug te lezen

Succes met de laatste weken

dame82 vindt dit leuk.
  19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik had het steeds superkoud na de bevalling, dus een badjas zou ik zeker doen.
    Shampoo vond ik ook echt heerlijk, hebben ze niet overal.

dame82 vindt dit leuk.
  20. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Een briefje met de dingen die je op het laatst nog toe moet voegen.
    Meer dan één setje kleding voor de baby, soms spugen ze meteen hun eerste setje onder en dan zit je daar met een een natte baby.
    Oma onderbroeken. Labello. Snacks. Een boek of wat tijdschriften. Haarelastiek. Ook een set schone kleding voor je man.
    Een klein plat kussentje of opgevouwen dekentje voor op de rolstoel als je weer naar de auto gebracht wordt, dat zijn soms zo'n gemeen harde stoelen dan...

dame82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina