Al 6 dagen op en af weeen (met ontsluiting)

Discussie in 'De bevalling' gestart door mommyof1, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ik kreeg afgelopen maandag (met 36.5 weken) flink last van harde buiken die niet af namen en op den duur kwamen daar krampen bij. Tot 2 keer toe verloskundige hier geweest en doorgestuurd ziekenhuis. Aan de ctg en inderdaad ; weeën. Na 12 uurtjes zakte het weer af en de volgende ochtend nam het weer flink toe (om de 2/3 minuten) - baarmoedermond verweekt en 3 cm ontsluiting. En weer na een uurtje of 6 weer weg.... tot gisteren steeds blijven rommelen. Maar niet zo heftig! Tot gisterochtend. Het begon om half 10 en ik moest ze echt weg zuchten en kon ze niet eens timen. Om 3 uur was verloskundige hier uiteindelijk en constateerde nog steeds 3 cm. Daarna nam weer af. Om 19 uur weer toe. Om 21 uur was verloskundige hier weer en nog 3 cm. Maar jezussss hoelang gaat dit duren? En wat is dit?

    Maandag weer contact verloskundige. Dit houd ik niet vol op deze manier/

    Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
    Heb ook een zoontje rondlopen. Die dus al 2 keer voor ‘Jan lul’ is opgehaald.
     
  2. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Wat ik zou doen in jou situatie? Afwachten... Meer dan dat kan je gewoon niet doen. Je bent nog maar 37 weken.
     
    bozoe, nizzie86 en mommyof1 vinden dit leuk.
  3. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Klopt! Verloskundige had het over inleiden met 38 weken eventueel. Zoontje kwam ook met 37.2 (spontaan, maar heb ik ook een zetje gekregen door middel van vliezen breken en opwekkers omdat niet goed genoeg doorzette (bleef ook hangen op 4 cm)

    Het is vooral dat ik hier zo ontzettend van uitgeput raak!
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Overleg met je verloskundige of ze de mogelijkheid hebben om je in overleg met de gynaecoloog eenmalig een slaappil of een pijnstillende injectie te geven. Zo'n pil mag soms thuis, injectie krijg je sowieso in het ziekenhuis. De bedoeling is dat je daarmee het patroon van voorweeen (want dat is het helaas, als je ontsluiting niet toeneemt) doorbreekt en een nacht goed slaapt.
    Verschilt een beetje per regio wat hierover de afspraken zijn. Bij de praktijk waar ik werk stemmen we soms met de gynaecoloog of dat iemand voor 1 nacht een slaappil mag. Scheelt vaak al enorm dat je weet dat de optie er is. Dus bespreek het met je verloskundige. Ik zou hier overigens ook gewoon in het weekend voor bellen. Wel handig om dit overdag te doen, dan is er logistiek veel meer te regelen dan dat je 's avonds belt.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bij de tweede ook een tijdje met drie centimeter gelopen en veel voorweëen. Je kunt er helaas vrij weinig aan doen. Ben ingeleid met 38 weken en was wel een supersnelle bevalling. Ik heb trouwens veel vrouwenmantelthee gedronken, dat trekt de baarmoeder samen en kan een bevalling in gang zetten
     
  6. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Balen meis.
    Hopelijk zet het gauw door :thumup:
    Helaas geen tips voor je, slaappil had je al eens gehad toch? Hoe is het nu
     
  7. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ik heb al 2 pillen gehad afgelopen week & een injectie wil ik absoluut echt niet. Ben bang om de controle daarin te verliezen.
    De pillen werkten helaas niet :(
     
  8. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Waarom ben jij uiteindelijk ingeleid als ik vragen mag?

    Dank je voor die tip!
     
  9. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ja, al 2 keer afgelopen week. Maar werkt helaas niet :(

    Lig nu ook alweer de hele nacht wakker. Grmpf! Ik kan niet meer :cry:
     
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ah, dat is balen!
    Wat bedoel je precies met bang om de controle te verliezen met zo'n injectie? Je slaapt dan in het ziekenhuis hè, dus zowel jij als je kindje worden goed in de gaten gehouden. Ik hoor vaak dat vrouwen dat (in eerste instantie) niet willen maar als zoals bij jou er steeds minder alternatieven zijn en ze doen het uiteindelijk toch dat pakt het vaak positief uit. Dat wil zeggen dat ze of eindelijk goed slapen of dat de bevalling doorzet! Dat komt omdat je met medicatie eindelijk ontspant. Want als je zo uitgeput bent is je lichaam ook niet meer in staat om effectieve weeën te maken.

    Inleiden is ook een optie maar omdat je 'pas' 37+3 weken bent zitten daar meer risico's aan vast en zal een gynaecoloog daar terughoudend mee zijn.

    Ik snap dat je zo niet verder kan. Bel je vk en maak een plan, maar denk nog eens na over die injectie. Denk echt dat het in jouw geval een goede optie is.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Vanwege HELLP in de vorige zwangerschap en omdat ook deze keer mijn bloeddruk weer steeg. Overigens vonden hier de artsen gezien mijn verleden het geen probleem om vanaf 38 weken in te leiden.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @mommyof1 hoe is het nu?

    Ik heb drie jaar terug zo’n injectie gehad rond deze periode omdat ik ook al vanaf week 34 voorweeen had. Had al 2 of 3x in het ziekenhuis gelegen met vluchtkoffer en al, maar kon de volgende dag zo weer naar huis. Uiteindelijk hebben ze eind werk 36 mij die injectie gegeven. Helaas sliep ik er niet van. Ik werd helemaal hyper door dat ding en zag die nacht elk uur op de
    Klok. Later werd mij verteld dat dit af en tie gebeurd bij een patiënt. Helaas.. ik ben toen met 38 weken ingeleid omdat mijn lichaam op was (had in week 25 ook nog een longontsteking gehad en daarna erg moeten inleveren qua conditie).
    Ik hoop dat de bevalling snel door zet en anders is die injectie wel het overwegen waard.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  13. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Vanmiddag wéér weeen die uiteindelijk weer afnamen. VK constateerde weer geen verdere ontsluiting.
    Ik stortte helemaal in.... :cry:

    Morgenochtend contact met gynaecoloog om in te leiden.

    Heb van de week al 2 keer slaap medicatie gekregen en die injectie wil ik niet omdat ik gewoon bang ben controle te verliezen. Dus dat is geen optie voor mij. En dat werkt voor mij ook niet, want op zich slaap ik snachts relatief goed. Is het vooral die weeen wat mijn lijf zo uitput.
     
  14. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Heb ik ook gehad bij onze 2e, hoewel niet zolang als jij. Ik had als eerstr een ingeleide bevalling dus ik wist ook niet hoe een start van een normale bevalling voelt. Bij mij begon het s avonds op de uitgerekende datum te rommelen. En ze is met 40.3 geboren. Denk dat het ook soort tussen mn oren zat. Het is de datum dus het hoort te beginnen ofzo. De dagen erna vooral tegen de ochtend en s avonds om de 3 min weeen dacht ik. Bleken toch voorweeen. Had de kruiken al in de wieg liggen. Ik kreeg als tip van mn verloskundige om vooral afleiding te zoeken. Te rusten. Paracetamol te nemen. En om een bad te nemen. Maar die moet je wel hebben natuurlijk. Lekkere douche kan ook.
    Bij mn 3e zwangerschap kreeg ik voorweeen vanaf bijna 36 weken en ik ben bevallen met 41.1. Maar toen kon ik heel makkelijk de knop omzetten zo van: ik weet nu dat dit voorweeen zijn en ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben. En de baby komt nog niet. En toen zakte het ook steeds redelijk snel weg.

    Dus ik begrijp dat je er helemaal niet goed van word. Misschien kun je iets met de tips die mijn verloskundige mij gaf. Succes en zorg vooral dat je genoeg energie hebt als de bevalling start
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  15. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb gelopen vanaf 33 weken met voorweeën. Je kunt er helaas niet zo veel aan doen... Heel veel succes!!
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  16. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Ik had het bij de tweede vanaf 36 weken dagelijks. Uiteindelijk geboren met 40 weken. Uitputtend inderdaad
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  17. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik liep met weeën vanaf 35 weken ongeveer. Bij mij was het het 5e kindje en had een zoals ze zeggen "luie" baarmoeder waardoor de contracties zorgde voor 5 cm. Wilde ook geen spuit. Wel pillen gehad en de vk's en gyn dachten dat het echt heel snel zou gebeuren. Uiteindelijk met 39.1 ingeleid (wilde zelf niet eerder want niet goed voor beeb)en duurde de bevalling ondanks inleiding nog heel lang. Na een extreem hoge dosis medicatie in een keiharde weeën storm en toen was het "zo" gepiept.
     
  18. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Hier inmiddels met 39.1 ingeleid en bevallen en krap aan 4 uurtjes van een gezonde dochter ❤️
     
    Loetje88, zwaaistaart, Maritiem en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
     
  20. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ah super! Van harte gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina