Ja de eerste ook haha. Snap er ook niks van. Zijn nu helemaal niet groot meer en heel slank? Maar ja.
Hier mocht ik bij de 2e zelf kiezen, nadat ik bij de 1e een spoedkeizersnede heb gehad. Inleiden doen ze hier niet in na is, kans op scheuren litteken/complicaties is iets van 3% geloof ik, vond mijn gynaecoloog te veel.. Uiteindelijk gekozen voor geplande keizersnede, omdat onze zoon in stuit lag. Over een week of 8 krijg ik mijn 3e keizersnede.
Hier ook een 1e keizersnede met een hoge bloeddruk. 2e zwangerschap ook een hoge bloeddruk en inleiden. Bevalling duurde in totaal 11 uur. Bij 4cm ontsluiting bleef ik hangen en heb toen heel een minimaal weëenopwekkers gehad, dit was net het zetje..Voldoende om een vaginale bevalling mee te maken. Al met al heel blij dat ik dit een keer heb mogen meemaken. Helaas werd nummer 3 een geplande keizersnede vanwege andere complicaties en zal nummer 4 ook een geplande keizersnede worden.
Hier een positief verhaal; Eerste zwangerschap hoge bloeddruk, uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging, bevalling eindigde in een spoedkeizersnede ivm foetale nood. Bij de zwangerschap van m'n jongste opnieuw hoge bloeddruk, geen zwangerschapsvergiftiging. Ziekenhuis was eerst wel heel terughoudend met inleiding ivm het litteken, ik zelf overigens ook, maar ik wilde ontzettend graag vaginaal bevallen. Toen tegen de 40wk de bloeduitslagen slechter werden toch besloten tot inleiding, alleen in de vorm van ballonnetje, vliezen breken en evt. laagste infuusstand wee-opwekkers. Ieder geval niet primen dmv pillen e.d. En infuus mocht niet omhoog. Dinsdag 9.00 uur ballonnetje geplaatst, woensdag 9.00 uur vliezen gebroken, 12.01 is m;n dochter geboren. Hele vlotte bevalling dus. Dus echt het kan! Ook met inleiding! Ik weet dat het ook anders kan lopen maar ik zou het iedereen aanraden het toch te proberen! Het herstel is echt zoveel sneller!
Wauw! Wat fijn dat het de tweede keer zo veel beter ging. Ik hoop ook echt dat het bij mij zo gaat een tweede keer en dat ik een natuurlijke bevalling mee mag maken