Ik hoop binnenkort te bevallen van ons 2e kindje.. Zoals jullie zien is Eliza nog niet echt oud genoeg om voor haar zelf te zorgen dus als de bevalling begint moet er iemand zijn om haar op te vangen. Nu mijn vraag.. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed of je de bevalling aan voelt komen.. Zal wel weer per persoon verschillend zijn.. Stel je nou voor het begint in de nacht (ga proberen thuis te bevallen) en net op het moment dat de kleine geboren wordt moet mijn man Eliza uit bed halen omdat ze honger heeft.. Of dat ze er snachts wakker van wordt.. Ik zou toch wel graag mijn man erbij hebben als de kleine geboren wordt en niet dat hij beneden brood staat te smeren voor Eliza Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou haar graag naar mijn moeder willen brengen als ik het voel aankomen.. Maar kan haar niet midden in de nacht nog eens weg brengen, mijn man dan hé.. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zou haar gewoon op laten halen door je moeder als de vk heeft bevestigd dat je ontsluiting / weeen heb. En als het dan wat langer duurt, wat ik niet voor je hoop natuurlijk, dan kan ze ook nog 2 nachtjes slapen toch?
Ik beval medisch, als het midden in de nacht is zal mijn schoonmoeder hierheen komen en blijven slapen zodat wij naar het ziekenhuis kunnen. Is het overdag, dan brengen we Björn naar mijn schoonouders (is op weg naar het ziekenhuis) en rijden wij door. Kan je moeder niet naar jullie komen? Weet niet of ze vervoer heeft, auto? Anders een taxi als het niet ver is. Alleen je kleine zal 's nachts slapen als je aan het bevallen ben, en misschien kan je moeder altijd helpen na de geboorte thuis..optie misschien?
Zodra ik in mijn weeen ga denk ik dat ik tim vrij snel weg laat brengen, ook al weet ik dat het dan nog wel even kan duren, ligt er ook aan, als mijn weeen s'avonds beginnen dan niet...ik ga er van uit dat het nu ook wel weer even zal duren. Dan kan hij de volgende ochtend gewoon naar opa en oma. Lijkt me voor Tim niet fijn om zijn moeder pijn te zien hebben en voor mezelf ook rustig als ik het gewoon allemaal op mijn eigen manier en tempo kan doen. Maar dingen lopen meestal toch anders dan je denkt. Maar in principe gaat tim gewoon naar opa en oma en als er spoed bij is ''s nachts, komt opa gewoon hier
hoi hoi zodra de bevalling zich aandient bel ik gelijk me vriendin en me schoonzusjes en dan hopen dat ze op tijd zijn om de kinderen op te vangen niet vergeten meestal voelt je lichaam heel goed aan waneer het een goed tijd is om te bevallen en meestal heb je nog wel een paar uurtjes te gaan voor de kleine er is groetjes nathalie
ik ga mn moeder of schoonmoeder vragen of ze hier in huis op onze zoon willen komen passen.mn eerste bevalling was binnen 3 uurtjes gepiept,dus volgens mij halen we het niet eens om hem weg te brengen/op te laten halen.mocht t onverhoopt toch langer duren kunnen ze hem altijd nog meenemen. succes met bevallen straks!
Mijn moeder woont hier niet echt in de buurt.. En kan zelf niet auto rijden.. Mijn vader is vaak even weg.. en die heeft natuurlijk geen mobiel.. Nou ja we zien ook wel hoe het gaat lopen.. Ik kan er dan ook nog weinig aan veranderen.. Ik wacht echt niet met persen tot mijn man klaar is met Eliza haar eten en drinken
Hou er ook rekening mee dat er altijd een kans bestaat dat je naar het ziekenhuis moet. Das niet echt handig met een kleintje! En idd, jouw man jou helpen met bevallen en de kleine erbij laten..lijkt me ook niet handig.. Geen vrienden of vriendinnen of een aardige buurvrouw in de buurt die wil komen?
Woon nog niet zo erg lang hierzo.. dus ken hier ook nog weinig mensen en nog geen mensen die ik Eliza toevertrouw.. Ik zie wel hoe het loopt.. Ik kan er ook niks aan veranderen. Misschien breng ik Eliza gewoon wel een weekje weg.. En ga zo nu en dan maar bij haar kijken.. Ik weet echt niet hoe ik het moet hebben anders..
Is het anders geen optie om je moeder deze week deze kant op te laten komen? Dat jullie haar ophalen ofzo? Zo kan zij voor Eliza zorgen mocht dat nodig zijn...
Zorg dat je geld in huis hebt, en laat je moeder een taxi bellen om naar jullie toe te komen. Dan kan ze bij jullie oppassen als het 's nachts is, en als het overdag is misschien lekker met Eliza naar buiten, even wandelen of zo. Vind je dat misschien een idee? Dan kan je in de tussentijd je vader bellen om hem eventueel te vragen om je moeder en Eliza mee te nemen naar haar huis als je ze niet in de buurt wil hebben. Geen zorgen, komt echt wel goed hoor!
mijne werd ook opgevangen door een van de oma's moest wel en ik had niet door dat ik al bezig was met de bevalling ik belde eigelnijk preventief mijn schoonma
haha ik ben nog niet zolang zwanger en ik heb het al geregeld Er is een kans nu weer een keizersnede word en dat is dan gepland. Maar als ik spontaan ga bevallen ten alle tijden komt mijn zusje een week zodat daan lekker thuis kan blijven in zijn eigen structuur en omgeving. me zusje heeft het op haar werk kunnen regelen dat ze een week vakantie kan nemen
Mss je vader even tijdelijk van een mobieltje voorzien? Dat moet toch makkelijk te regelen zijn... Zou het wel even plannen van te voren. Succes met de bevalling!
Hoi hoi, Buiten dat je de kans loopt dat je man bij je weg moet lopen voor Eliza kan het feit dat ze wakker is jou 'storen'. Ik moest bevallen van mijn 3e kind en liep de hele nacht met weeen, vond het nog niet nodig om de 2 jongens naar oma te brengen. Totdat de middelste (toen 3 jaar) opeens om 5 uur naast me stond, hij wilde drinken.......... weg weeen! ze zijn ook niet meer 'stabiel' op gang gekomen, volgens de VK was ik 'gestoord' en daardoor gestresst geraakt waardoor de weeen stagneerden. Zo gauw ik hier wat voel (weeen om de 5 minuten bijna uur lang) laat ik de kids ophalen of het nou midden in de nacht is of niet. Het advies wat iemand je gaf om je moeder te laten komen of je vader een mobieltje te geven is in mijn ogen perfect, het op zn beloop laten niet.. geeft toch weer stress.
Ook ik ga medisch bevallen. Ik heb geregeld dat mijn vriendin die om de hoek woont onze dochter van het begin af aan op gaat vangen. Ik wil namelijk heel graag dat mijn moeder (weer) bij de bevalling is, en op deze manier kan dat. Verder zullen zowel ik als onze baby nog een poos in het ziekenhuis verblijven, mijn man heeft helaas niet zo'n geweldige werkgever, en we willen graag dat hij straks vrij kan zijn als ons kindje thuis zal komen, dus hij blijft aan het werk, en mijn vriendin zorgt ervoor dat ze onze dochter opvangt, met haar naar mij toe komt, en tevens ook mijn moeder meeneemt (ik lig nl in een ziekenhuis dat nogal uit de buurt is). Het is ff regelen, maar dan heb je ook wat! Mij lijkt het vooral voor onze dochter van belang dat zij zoveel mogelijk in haar eigen omgeving en ritme blijft.
Ik heb mijn moeder gebeld of ze even kon komen omdat ik voelde dat ik ging bevallen. Is maar goed ook want ik moest met spoed naar 't ziekenhuis! Mijn moeder heeft lekker met mijn dochter gegeten en is blijven slapen (terwijl wij 's nachts thuis zijn gekomen). Mijn moeder is tegen de middag weg gegaan. Ik heb het als prettig ervaren. Maar ik had ook het geluk dat mijn moeder vrij was.
Wij zijn van plan om onze dochter van 2 mee te nemen op weg naar het ziekenhuis als het begint,me man zet me dan daar af en gaat haar bij zijn ouders droppen en komt dan terug.Ziekenhuis zit 2 min van onze huis en zo een 3 min van me schoonouders vandaan.Ik vind het wel al zielig om haar snachts wakker te maken ALS de weeen snachts beginnen dan.
Dit is tot nu toe ons plan: Begint de bevalling s'nachts-Maricha lekker laten slapen (wordt ze wakker mogen we de buufjes bellen en die vangen haar dan op) Moet ik onverwacht naar het ziekenhuis dan vangen de buufjes Maricha eerst bij ons thuis op en dan bellen zij mijn schoonouders om Maricha te komen halen. En begint het overdag... nou dan bellen we gelijk me schoonouders en gaat ze misschien een nachtje logeren (afhankelijk van hoelang het duurt natuurlijk)
We willen onze dochter ook niet thuis hebben als ik aan het bevallen ben.... Dus tegen de tijd dat het echte vormen aan begint te nemen. Kan in altijd ff mijn vriendin bellen die woont nog geen 2 min bij ons vandaan. En daarna zullen mijn schoonouders haal wel ophalen en voor haar zorgen... En dat geldt ook voor een ziekenhuis bevalling. Vorige keer toen ik ben bevallen zijn mijn ouders uit groningen heel de dag hier in huis geweest. Die waren rond 10 uur hier. Dus als dat weer gebeurt kunne die eventueel onze dochter weer ophalen bij mijn vriendin. Ben toen wel bevallen in het ziekenhuis. Dus toen kon dat