Welke vloer met gemiddeld budget? Zonder vloerverwarming.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nee, we zijn er nog niet uit. Wat is het moeilijk! We willen graag een goede keuze maken voor ons nieuwe huis (bestaand).

Omdat pvc vaak weekmakers bevat en we hier en daar veel lezen over tegenvallende kwaliteit, zijn we daar vanaf gestapt. Alhoewel ik het dempende effect erg fijn vindt. Met onze lawaaiige kinderen en hond, mijn gevoeligheid voor veel geluid.. :rolleyes:

Maar goed alle andere opties zijn òf minder duurzaam/gebruiksvriendelijk. En als het gebruiksvriendelijk is zoals tegels of waterbestendig laminaat, dan is het weer zo galmend.

We willen de vloer ook doorleggen in de keuken.

Dus nog 1 keer jullie vervelen met deze vraag. Wat bevalt jullie wel of niet en waarom? Ervan uitgaande dat jullie ook drukke huishoudens hebben met kinderen die oa schuiven met spullen. :roflmao:

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oeff wat lastig he.
    Wij hebben beneden een eiken houtenvloer. Het leeft, en ben er zo blij mee.

Boven hebben wij nog laminaat. Als wij dat ooit veranderen zou ik de vloer van beneden naar boven willen en dan weer een nieuwe eikenhouten vloer beneden neerleggen.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hadden laminaat en toen wou ik persee pvc. Maar ik ben dr niet heel content mee.

Tis sowieso niet geweldig gelegd, maar het is ook koud en er komen snel butsen in.

Ik zou voor hierna eerder hout kiezen is wat duurder maar wel fijner.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik ben echt helemaal weg van vinyl. Niet het zeiltje van de Kwantum van vroeger voor op zolder, maar goede en zware kwaliteit vinyl. Wij wilden van onze vreselijk kwetsbare houten vloer af (prachtig hoor, maar beschadigde al als je ernaar keek, ik werd er gek van). Ik heb toen ook alle mogelijke vloeren onderzocht en neigde ook eerst naar PVC, maar ben uiteindelijk op vinyl uitgekomen. Verkrijgbaar in prachtige dessins (zelfs met een voelbare houtnerf) en alle kleuren die je wenst, dempt geluid, voelt heerlijk comfortabel aan als je er met blote voeten overheen loopt, supermakkelijk schoon te houden, en ook heel prettig: as er een glas valt heb je best een kansje dat het niet gelijk in duizend stukjes springt ;). Hoewel ik een hele dure houten vloer nog steeds prachtig vind zou ik nooit meer anders willen! Maar wel belangrijk om voor een goede kwaliteit te gaan, zoals ze bijvoorbeeld bij Roobol verkopen.

Zoe123 en Salentein vinden dit leuk.
  5. Salentein

Salentein Niet meer actief

Wij hebben beneden pvc (heel mooi, ondehoudsvriendelikk, duurzaam etc) wel duur schijnt maar hij lag hier al (net een jaar) toen we hier kwamen wonen. Ik krijg er veel complimenten over. Boven laminaat maar dat gaan we binnenkort vervangen dus ik lees mee voor inspiratie.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.313
    113
    Gelderland
    Na alle voors en tegen zijn we toch voor een matte pvc vloer gegaan. Iedere vloer heeft zijn nadelen dus hebben we voor de mooiste optie gekozen. Mij spreekt het erg aan dat je bekers kan laten omvallen en dat het goed schoon te maken is. Ook het dempende spreekt me aan.

Hout wilde ik sowieso niet ivm onderhoud.
    Tegels vind ik persoonlijk niet mooi en heel koud aandoen.
    Laminaat hebben we nu en dat vind ik niet ideaal. Wel als je redelijk goedkoop klaar wilt zijn en eventueel na een jaar of 8 weer wilt vervangen.

We zullen gewoon erg zuinig met de vloer moeten om gaan.. en krassen bij de eettafel van de stoelen zul je op bijna elke vloer krijgen. Het is niet anders ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien toch voor niet te duur vinyl gaan - van het type waar je weinig op ziet.. en dan met het idee dat het voor een jaar of 8 is... (dan zijn de kinderen wat groter) en dan kiezen voor wat anders- wat duurzamers.

Wij kiezen nu (weer) voor laminaat. Voor boven 5 euro laminaat.. grijs - zonder v-groef. Voor beneden eentje die voor 'normaal gebruik' of intensief... Bij hornbach hebben ze wel veel betaalbare keuze.
    Onze kinderen zijn 8 en 10 - dus dat scheelt wel.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Misschien ook handig is om te weten wat is jullie budget, want gemiddeld is nogal breed.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Dat wilde ik ook vragen en het aantal m2.

10. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Wij hebben tegels.
    Ik ben er wel blij mee. Geen krassen meer zoals bij laminaat.
    In de zomer is het heerlijk koel, in de winter dragen we toch pantoffels en leggen we een vloerkleed neer, maar dat laatste hoeft niet.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Wij hebben weer laminaat. Bevalt prima en ligt er zo in.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben op de eetkamerstoelen viltjes, dus geen krassen door de stoelen. Hebben sowieso overal viltjes onder. Wij hebben laminaat; mooi uitstraling, makkelijk zelf te leggen en te vervangen, toch heel sterk en voelt niet koud aan.

DQueen vindt dit leuk.
  13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien is siergrind nog een optie? Dat is wel slijtvast en kun je ook prima dweilen etc. Verkrijgbaar in allerlei kleuren, vind t zelf zel mooi altijd.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is wel mooi, maar zonder vloerverwarming wel koud en ik kreeg altijd haaltjes aan mijn sokken.

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wij hebben beneden plavuizen laten leggen toen we hier kwamen wonen met vloerverwarming eronder. Na een aantal jaar was ik dit zat en wilde ik laminaat (echt slechte smaak hoe kon ik) met folie ertussen die de vloerverwarming doorlaat maar de vloer word nooit zo warm als de plavuizen werden. Boven hebben we goedkoop laminaat in de hal (al vanaf de bouw) en in elke slaapkamer ander vloerbedekking. Ik ben mijn hele huis inmiddels zo zat en de tekeningen voor de verbouwing liggen klaar (voor uitbouw en nieuwe keuken, achter uitbouw, nieuwe pui en overkapping en nieuwe vloer door het hele huis en alle wanden plafonds opnieuw stucen / schilderen). Dit plan word al maanden uitgesteld omdat we toch ook wel eens twijfelen te verhuizen en die investering en tijd krijg je bij verkoop niet meer terug. Het is de bedoeling dat we voor eind dit jaar een knoop doorgehakt hebben en uiterlijk volgend jaar van start gaan met verbouwen.
    Ik weet wel dat ik dan in ieder geval ik beneden dan een eiken vissengraat vloer wil (hopelijk kan de vloerverwarming dan blijven) en op de trappen overlopen en slaapkamers overal hetzelfe vloerbedekking.

edit ik heb mijn man wel zover dat er iemand na de zomer vakantie even een ander laminaatje komt leggen en we beneden zodat ik er voor mijn gevoel weer net wat netter bij zit. En dat we nieuwe meubels gaan bestellen maar we komen maar niet op 1 lijn qua smaak dus dat word nog een dingetje.

16. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Maar vinyl is natuurlijk ook kunststof, hoe zit het met de weekmakers in jou vinyl? Ik las dat sommige types laminaat ook weekmakers bevat. Ik snap het voordeel! Ik heb ook al eens erg mooi vinyl gezien!

Dat hebben nog niet helemaal helder. Afhankelijk wat we nog gaan tegenkomen in het huis. Maar ik heb überhaupt geen zin om top prijzen te gaan neerleggen voor een vloer. Is ook geen garantie voor kwaliteit, lees ik veel.

Ons laminaat ligt er nu 11 jaar in en ziet er echt als nieuw uit. En ik heb echt lopen schuiven met meubels. Ook is er wel eens een viltje kwijt van een stoel. Er komen dan wel strepen op de vloer, maar die kan ik er gewoon afpoetsen.
    (Misschien geef ik nu mijn eigen antwoord, bedenk ik me :))

marloes80 vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Als het geluid je grootste weerstand is tegen een tegelvloer zou ik het toch heroverwegen. Hier is de akoestiek in huis echt prima, ok als je op je hakken door het huis dendert dan klinkt dat natuurlijk wel. Wij hebben onze vloer inclusief vloerverwarming bij https://www.complete-tegelvloer.nl/tegels/tegelwinkel-dordrecht.php vandaan en het is echt een heel fijne zaak met scherpe tarieven.

Ik zou liever iets meer uitgeven aan de vloer en even wachten met een andere aankoop, dan dat je uiteindelijk spijt hebt.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben een gietvloer (kunststof) en onder ALLE meubels viltjes, want je ziet er werkelijk waar alles op. Wel prijzig in de aanschaf, maar niet qua onderhoud. Ach, ik vind het niet zo erg, je moet wel gewoon kunnen leven in huis. Krassen krijg je toch wel.

Boven hebben wij het laminaat wat er lag gewoon laten liggen (we wonen hier pas 2 maanden). Maar dat gaan wij over een aantal jaar wel vervangen. Ik denk gewoon weer voor mooi laminaat in visgraat.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Klopt, vinyl en PVC zijn eigenlijk van hetzelfde materiaal, met dat verschil dat PVC een harde toplaag heeft (en dus harder aanvoelt) en in planken wordt gelegd, terwijl vinyl in 1 stuk wordt gelegd. Aangezien wij eigenlijk vrij zelden aan de vloer likken heb ik me nog nooit bezig gehouden met het wel of niet aanwezig zijn van weekmakers in de vloer ;).
    Maar even serieus, mag ik vragen waarom je je daar zorgen over maakt? Ik let daar ook goed op met speelgoed en spullen waar we van eten of uit drinken, maar bij de vloer?

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Omdat kinderen veel lijfelijk contact maken met de vloer en omdat weekmakers ook gewoon in de lucht circuleren. Je ademt het dus ook in.

Deel Deze Pagina