Bevalling, keizersnee toch bevalling of toch keizersnee ..... wat wint??

Discussie in 'De bevalling' gestart door pcootje, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hey Ella, leuk dat je hier ff komt spieken. Ja is ook jammer, maar de mensen die dr nu schrijven kunnen me totaal niet boeien:)
    Kheb nog wel mail contact met waardevol en verder eingelijk niet.... ja gister dan met jou ff via sms ;)

    Ze laten het nog een week op zn beloop, begint het spontaan dan proberen ze nog de natuurlijke weg en dan is het maar afwachten hoever het komt. Tis nu in ieder geval nog aan het rondzwemmen en heeft nog geen zin in indalen. Vorige week lag het hoofdje wat in mn bekken, maar nu dus weer totaal los.

    Ik hoop ook niet dat het bij mij zo gaat als bij jou, maar goed ik snap ook wel dat ze een natuurlijke bevalling preferen.... ik zelf ook wel qua herstel, maar de onzekerheid nekt me momenteel een beetje.

    @liesl; dank je, dit geeft me weer wat hoop :D
     
  2. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    maar vaak kan de gyn het wel goed inschatten/berekenen toch???
    de VK hadden het bij mij helemaal verkeerd ingeschat...
    was 7,5 pond en ze hadden hem veel kleiner ingeschat.
    Nu was ik ook onder controle bij de gyn en hij had de juiste waarde
     
  3. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    echt spannend hoor!
    ik leef met je mee....

    Hoop dat een normale bevalling mogelijk zal zijn voor je!
    met name met het oog op herstel.
    je bevalt zowiezo in het zh toch??
    nou dan kun je ook ruggeprik krijgen mocht het nodig zijn!
    was voor mij een verademing.... en de ontsluiting ging toen ook veel sneller.
    je hebt een echte zwemmer/zwemster in je buik!!!!!!!
     
  4. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, normaal kunnen ze dat redelijk goed opmeten middels de echo, maar de kleine nu lag nu zodanig dat dit wat lastig was. De waardes die wel te meten waren sloegen over de 42 weken heen en is dan niet meer meetbaar.
    Ik krijg bij een normale bevalling in ieder geval een ruggeprik, maar volgens mij heb je daar tijdens de bevalling niets meer aan omdat ze het dan uitzetten....helpt je alleen door de weeen heen als ik het goed heb begrepen.

    Inschatten van een VK is ook niet te vergelijken met het rekenprogramma van de gyn, daar meten ze via een echo de hoofdomtrek+buikomtrek+bovenbeen daar komt dan een gewicht en lengte uit. De VK doet het alleen via voelen....kun je dus weinig van op aan omdat ze bij mij niet eens voelden dat het in hoofdligging lag ipv stuit, dat zag de gyn een half uur later op de echo.

    Ik moet sowieso in het zhs bevallen ivm mn vorige KS.
     
  5. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja? bij mij zette hij het niet uit tijdens de persweeen..
    maar idd miss ook wel??
    deed op een gegeven moment wel pijn.

    na ja ik weet het ook niet meer zo goed allemaal.
    miss dat er toch nog wat verdoving in zat en dat het tijdens de persweeen werd uitgezet en dat het langzaam wegzakte de verdoving.

    idd , als je alleen al de weeen ermee kunt opvangen!
    dat scheelt enorm!

    oo dat wist ik niet joh dat je dan zowiezo in het zh moet bevallen na een eerdere ks!

    fijn he dat je dan toch onder controle van de gyn bent!

    hoe voel je je zelf??
    trek je het allemaal nog wat?
     
  6. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha ik weet het ook niet hoor, maar dat zeiden ze omdat je anders niet hard genoeg kan persen.

    Thuisbevallen kun je vergeten hoor na een KS, mochten jullie nog voor een 2de gaan dan wordt het ook voor jou controle bij de gyn en bevallen in het zhs. De kans op het scheuren van je litteken is te groot in een thuissituatie.....en daarbij komt dat onderzoeken hebben uitgewezen dat een 2de bevalling vaak ook een KS wordt. Wel afhankelijk van de reden waarom de 1ste een KS is geworden.

    Ik ben het wel zat intussen, ben nog een schommelende walvis, maar goed moet nog ff geduld hebben, het aftellen is weer begonnen in ieder geval.
    Geestelijk vind ik het gewoon lastig om me voor te bereiden, ben iemand die alles wil plannen en zich op dingen wil voorbereiden, maar zoals het nu lijkt is dat nog niet mogelijk...kan ik een beetje slecht mee omgaan ;) ach goed daar kan ik nu wel over gaan liggen zeuren en piekeren, maar daar ben nu een beetje te laat mee, had ik 9 maand terug moeten bedenken :D
     
  7. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihihihi
    spannend allemaal hoor!!

    kan me voorstellen dat je , juist als je graag dingen wilt plannen, hier wat onzeker van kan worden! plus al die hormonen....

    OK!
    nou ja vind het wel prettig om naar de gyn te gaan.
    mocht ik voor een tweede keer zwanger raken!
    miss zit ik dan weer in de luxe positie van en naar de gyn en naar de vk! ;)
     
  8. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee klopt , je voelt de persweeen dan niet.
    ze gaan dan af op het CTG , en de gyn geeft dan aan wanneer je mag persen.
     
  9. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dat zeiden ze toen tegen mij...
    maar volgens mij had hij hem toen ook uitgezet idd.
     
  10. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, spannend is het zeker.
    Ben jij intussen aan het moederschap gewend? Khad laatst nog ff in je profiel gespiekt maar zag dat je nog geen fotootje van je zoon had geplaatst...ben zo benieuwd naar jullie kunstwerkje;)
     
  11. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    @ pcootje: hmmm... kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt zo!
    Het klinkt idd als een flinke baby en dan is een natuurlijke bevalling natuurlijk wel een beetje spannend! Wellicht er maar gewoon op instellen dat het een ks wordt? Wie weet ontspan je dan wel wat meer tijdens je weeën en gaat het uiteindelijk nog best goed?

    Ik weet het ook niet hoor, bedenk ook maar wat :)
    En idd, een ruggenprik is wel een verademing tijdens je weeën! Heb er de vorige x ook een gehad, heerlijk!
     
  12. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marije; op de 1 of andere manier zegt mn gevoel dat het nog wel ff blijft zitten en dat het een geplande KS wordt... misschien wil mn onderbewuste dat ook wel het liefst.

    Als jij ervaring hebt met een ruggeprik bij de bevalling, weet jij dan of het klopt dat stopt als je moet persen?
     
  13. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    @ ruggenprik: bij mij werd ie wel uitgezet, toen ik ongeveer 8-9 cm ontsluiting had. Idd met als doel dat je goed kunt persen. het is wel zo dat ik nooit persdrang heb ervaren, dus of ie helemaal goed uitgewerkt is geweest, weet ik niet!

    @ bevalling: een ks is voor jou natuurlijk ook al bekend, dus ik kan me voorstellen dat je onderbewuste daar een beetje naar neigt. Een natuurlijke bevalling is uiteraard heel wat anders qua beleving en als je weet dat het wellicht een hele pittige bevalling gaat worden, is het logisch dat je daar een beetje huiverig van wordt.
    Maar goed, je moet maar zo denken... als de gyn het echt niet had vertrouwt, had ie het nooit zo afgesproken!
     
  14. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    marije, lijkt er op dat het lichaam idd wel zo redeneert. Ik tel af tot D-Day en probeer het maar op zn beloop te laten.
     
  15. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    echt heel spannend pcootje!
     
  16. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De KS staat vast, morgen wordt de kleine gehaald...... en tis echt geen 1 april grapje:p

    De KS heeft dus gewonnen bij mij!
     
  17. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Heel veel succes Pcootje!! Uiteindelijk gaat het erom dat jij en je kindje de bevalling goed doorstaan.

    Ik hoop voor je dat alles voorspoedig verloopt en dat je kunt genieten van je tweede spruit :D
     
  18. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):)

    en hoe gaat het met je?? en de kleine??
    dus alsnog een ks... hoe is het gegaan?
     
  19. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Onze kleine meid is een wolk van een baby. Gisteren zijn we weer thuis gekomen en nu nog ff bijtanken want dat lukt je niet in het zhuis.

    Ella, dank je wel
     
  20. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    @pcootje: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! En nu lekker bijkomen thuis... alle spanning een beetje gaan loslaten!
     

Deel Deze Pagina